Lidlin Prinsessakakku joka on Superlauantaitarjouksessa huomenna, onko hyvää ja kehtaisiko laittaa tätä tarjolle lakkiasjuhlaan?
Kommentit (34)
Näitä kalliita ja kuivia höpöhöpö-kakkuja on kyllä tullut nähtyä. Parhaiten ja halvimmalla asia menee, jos tekee kakkupohjan uunissa itse ja leikkaa siitä kolme ohuempaa kerrosta. Nämä viipaleet on kostutettava sokeroidulla sitruunamehulla esimerkiksi, koska muuten kakku jää kuivaksi. Väliin joka kerrokseen kermavaahtoa ja viipaloituja mansikoita TAI banaania, molempiakin voi käyttää. Koko kakun sitten valelee kermavaahdolla, ja päälle voi ripotella vaikka suklaarouhetta ja koristella esim. kokonaisilla mansikoilla. Herkkua ja halpaa!
T. Lidl-mies.
Vierailija kirjoitti:
Näitä kalliita ja kuivia höpöhöpö-kakkuja on kyllä tullut nähtyä. Parhaiten ja halvimmalla asia menee, jos tekee kakkupohjan uunissa itse ja leikkaa siitä kolme ohuempaa kerrosta. Nämä viipaleet on kostutettava sokeroidulla sitruunamehulla esimerkiksi, koska muuten kakku jää kuivaksi. Väliin joka kerrokseen kermavaahtoa ja viipaloituja mansikoita TAI banaania, molempiakin voi käyttää. Koko kakun sitten valelee kermavaahdolla, ja päälle voi ripotella vaikka suklaarouhetta ja koristella esim. kokonaisilla mansikoilla. Herkkua ja halpaa!
T. Lidl-mies.
Näin on. Itsetehty kakku on aina itsetehty kakku. Ja jos osaa hommansa, niin on paljon paremmanmakuinenkin kuin parhaimmankaan konditorian tuotokset.
Prinsessakakkukin on erittäin helppo tehdä itse. Nykyisin kun saa valmiiksi värjättyä marsipaaniakin kaupoista.
Ja jos on oikein laiska kokki, niin mansikkakakun voi rakentaa vaikka valmiista mansikkakääretortuista. Leikataan Napakymppi-mansikkakääretorttu 1,5 sentin viipaleiksi, ladotaan ympyrän muotoon ja tiivistetään tiukaksi pohjaksi. Kostutetaan kevyesti maidolla tai ohuella vaniljakastikkeella, levitetään päälle mansikkahilloa, kermavaahtoa ja viipaloituja mansikoita. Seuraava kerros seuraavasta Napakymppi-kääretortusta ja samat täytteet, paitsi valmiin kakun päälle tietenkin kokonaisia mansikoita. Reunat koristetaan kauniisti pursottamalla. Annetaan vetäytyä muutama tunti jääkaapissa ja ihana mansikkainen unelmakakku on valmis! :)
Voit laittaa tarjolle! Osta rasia tuoreita mansikoita ja lohko ne kakun reunoille. Ja hyvältä näyttää. Olen ollut hoitelemassa useammat juhlat sekä kotona että vuokratuissa juhlatiloissa.
Se on kyllä sitten tosi pieni, eli jos teille on tulossa yksi vieras niin sitten pärjäätte yhdellä kakulla jos joku omasta porukasta ei syö. On se oikeasti aika kämänen "kakku".
Vierailija kirjoitti:
Se on kyllä sitten tosi pieni, eli jos teille on tulossa yksi vieras niin sitten pärjäätte yhdellä kakulla jos joku omasta porukasta ei syö. On se oikeasti aika kämänen "kakku".
Jep. Nuo pienimmät valmiskakut ovat 2-3 hengen kakkuja.
Jos vieraita tulee se yksi ja kotiväkeä on kaksi, niin juuri ja juuri riittää... ;)
Vierailija kirjoitti:
Voit laittaa tarjolle! Osta rasia tuoreita mansikoita ja lohko ne kakun reunoille. Ja hyvältä näyttää. Olen ollut hoitelemassa useammat juhlat sekä kotona että vuokratuissa juhlatiloissa.
Salli mun nauraa!
Joku jonka mielestä kaupan kääpiöpakastekakun tarjoileminen isoissa juhlissa on OK, esiintyy täällä jonain juhlien järjestäjä -ammattilaisena... :D
No, AP, kerropa meille mitä päätit.
Kävitkö tänä aamuna Lidlissä ostamassa tarjousprinsessakakkuja YO-juhliin?
Kerro mihin päädyit ja miten vieraat ottivat kakkusi vastaan.... :)
Vierailija kirjoitti:
Miksi tätäkin joku on alapeukuttanut? Onko kyseleminen kiellettyä vai hävettääkö AP:ta jo oma ketjunsa...? ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tätäkin joku on alapeukuttanut? Onko kyseleminen kiellettyä vai hävettääkö AP:ta jo oma ketjunsa...? ;)
Tällä palstalla
Vain yksi on varmaa.
Se alapeukku.
Onpa hauska ketju. Loistava kakku. Mukavia juhlia. 😀😀😀
Liiterin prinsessakakku on ihan tavallinen mutta pieni. Siitä ei riitä monelle hengelle. Juhlakakun pitää olla iso.
Lidlin prinsessakakku on hyvääää !!!!
Mutta ehkä pieni monelle syöjälle.
No kyllä suurin osa huomaa, jos suurissa juhlissa on tarjolla pikkuriikkinen kaupan valmispakastekakku.
Täytyy olla joko tosi nuori ja kokematon tai täysin ruoanlaitosta ja juhlista tietämätön, jos ei huomaa, jos juhlissa tarjotaan kaupan minikokoista pakastekakkua!