Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin voidaan tassu-unikoulu aloittaa?

Vierailija
01.07.2008 |

Meillä huonosti nukkuva vauva ja aletaan olla itse melko väsyneitä. Jotta voitaisiin antaan lapsellemme paras mahdollinen vanhemmuus, kaivataan unta. Milloin tassutus-unikoulu voidaan aloittaa? Pitääkö kehissä olla jo kiinteät ruoat. Vauva 5kk1vko

Unikouluun liittyviä kannanottoja en kaipaile, kiitos! Mielellään kuulen kokemuksia.

Iloista kesän jatkoa kaikille!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta "tassunukutusta" voi kyllä käyttää parin kuukauden iästä eteenpäin. Meillä on tehty näin kaikkien lasten kohdalla:

Illalla perusteellinen tankkaus rintamaitoa, vaipanvaihto jne. iltatoimet. Vauva hereillä omaan sänkyynsä nukkumaan isän toimesta. Tarvittaessa rauhoittelua "tassuttamalla" (pieniin ähinöihin ja kitinöihin jne. EI mitään huudatusta). Kaikki lapsemme ovat n. viikossa oppineet nukahtamaan itse ja myös yöllä herätessään nukahtaneet itse ilman sitä tissiä, jollei ole nälkä ollut kyseessä. Silloin luonnollisesti imetetty.

Ideana tässä on siis se, että jos vauva oppii yhdistämään esim. äidin rinnan/ sylin nukahtamiseen, ei hän osaa nukahtaa itsekseen takaisin, vaikkei mitään hätää, nälkää tms. olisikaan.

Vierailija
2/3 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tassu-unikoulu 6kk iässä heti kun lapsi alkoi syödä kiinteitä ruokia rintamaidon lisäksi. Tassutus toimi tosi hyvin, lapsi oppi viikossa nukkumaan yöt ilman yöruokailuja ja tämä kaikki tapahtui ilman yhtäkään itkua! Olimme aivan hämmästyneitä (ja onnellisia!!!) koska ne ensimmäiset 6kk oltiin kyllä aika lailla valvottu läpi yön...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

6-kuisena, mutta mun kokemuksen mukaan ehkä lähemmäs 2-vuotiaana vasta onnistuu ilman hirveetä huutoa...