Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äitisuhteista. Kuinka usein äitinne soittelee?

Vierailija
02.06.2016 |

En tiedä, kai olen sitten kiittämätön tytär varmasti tämän palstan mukaan, mutta kun ei ole päivää etteikö äitini soittaisi. Usein soittelee päivän aikaan 1-5 kertaa, ei mitään asiaa, utelee vain.

Jos jostain syystä en vastaa, tulee heti perään viesti, että SOITA!!!!! Ja minä sitten sydän kurkussa soitan, että mitä tapahtunut 😐. Alan olla jo ihan loppu tähän. Äidillä on kaikki hyvin, isän kanssa elävät omakotitalossa, matkystelevat 2-3x vuodessa. Ei vaan jaksa tätä enää ja siitäkin on huono omatunto, pitäisihän minun nyt jaksaa omaa äitiäni...

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vissiin sitten jotenkin outo suhde äitiini, kyllä me soitellaan puolin toisin, joskus ärsyttää kun äidillä ei oikein oo mitään asiaa, mutta toisaalta se on ihan kivaakin. Se on kuitenkin mun äiti, tuntee mut parhaiten mieheni lisäksi ja on aidosti kiinnostunut mun asioista. Välillä viesteillään whatsapissa, välillä ei hetkeen soitella, ja voin ihan hyvin sanoa jos joku hetki ei sovi. Mun mielestä on ihan kivakin jutella välillä äidin kanssa, ihan vaan vaikka sen puutarhajutuista tai jostain ihan muusta.

Vierailija
22/47 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä joka toinen tai joka kolmas päivä soitellaan. Vastaan kyllä aina äitini soittoihin ja hän minun jos vaan ollaan puhelimen päässä. Ja sitten soitetaan takaisin jos on puhelun missannut. Ihan vaan jaaritellaan aika usein :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkeen joka päivä. Jos ei soitella niin viestitellään. Äiti on yksi parhaista ystävistäni! Asumme lähekkäin ja näemme ainakin kerran viikkoon.

Vierailija
24/47 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitellaan lähes päivittäin eikä minulla ole siitä valittamista. Joskus juttelemme pitkäänkin, joskus vähemmän - miten kumpikin jaksaa ja ehtii. Meillä on hyvä suhde ja lähennyimme paljon isän ensin alkoholisoiduttua ja myöhemmin kuoltua. Emme näe usein, joten puheluilla varmistan, että hän voi hyvin ja elämä luistaa. Ja varmasti hän ajattelee samoin. On myös mukava jutella ihmisen kanssa, joka ymmärtää ja välittää aidosti. :)

Vierailija
25/47 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi 2vk sitten, viesteihin vastaa useammin kuin puhelimeen. On kiireinen ihminen, joten ei kai siinä mitään ihmeellistä. Paitsi että siskolle soittaa 2 kertaa viikossa, veljelle ei ollenkaan.

Vierailija
26/47 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, onko napanuora katkennut äitisi puolelta? Mun äiti soitti joka päivä ja sitten vaan sanoin, että kerta viikkoon riittää. Ja ihan hyvät välit mulla on äitini kanssa tätä nykyä.

No eihän sillä ole väliä "kumman puolelta" napanuora on katkennut :D irti se on kuitenkin...

Vierailija
27/47 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei soita koskaan, tekstarin laittaa kun haluaa rahaa lainata.

Vierailija
28/47 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle olis ok se kerta päivä, jos sen voisin minäkin välissä soittaa ilman noita viestipommituksia yms. Äidillä todellakin on ystäviä, ei ole siitä kysymys. Oon vaan niin väsy tähän, en tiedä miten sanoisin asian etten loukkaa. Ap (kuulen jo muuten kun äiti soittaa puhelimen äänestä, vaikka se on kaikille sama:)

Vierailija
29/47 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini soittaa noin kerran kuussa. Viimeksi minä soitin hänelle äitienpäivänä. Tällä viikolla äitini ilmoitti, että he eivät tule lapseni synttäreille kesällä vaan laittavat paketin postissa. En ole pahoillani siitä, että hän ei soita. Yleensä jätän vastaamatta, jos hän koettaa soittaa kuuden jälkeen, koska tiedän hänen olevan kännissä. Isän kanssa soittelen parin kuukauden välein, jos on jotain erityistä asiaa ja jos äiti ei ole muutamaan kuukauteen soittanut (selvin päin).

Vierailija
30/47 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitellaan noin kerran kuussa, jos ei ole mitään erityistä asiaa. Yleensä joskus kolmen viikon kohdalla tulee mieleen, että ois kiva kuulla äidistä. Ei ikinä loukkaannu, vaikka en vastaisi puhelimeen, mutta jos en parin päivän sisällä soita takaisin niin laittaa viestiä ja kysyy onko kaikki kunnossa. Meillä on erittäin hyvät välit.

En todellakaan jaksaisi jos äiti (tai ylipäätään kukaan) soittelisi joka päivä. Mieluummin puhun kasvotusten.

Vierailija
31/47 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti ei ole soittanut kahteen vuoteen ja isä ei v. 2008 jälkeen.

Vierailija
32/47 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan noin 5-6 päivänä viikossa. Ei haittaa ollenkaan, mun mielestä kiva olla yhteyksissä ja läheisissä väleissä. Perhe ylipäätään on mulle todella tärkeä.

Niin ja jos ei huvita jutella jonain päivänä syystä x tai jos en ehdi syystä y, voin sanoa sen suoraan eikä siitä tule mitään draamaa tai muuta :D

Vierailija
33/47 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan monta kertaa viikossa lasten kuvia whatsapissa. Ei soita enää koskaan, koska kokee olevansa vaivaksi. Vastailee kyllä viesteihin. Ja ei olisi vaivaksi. Olen surullinen, että soitot ovat loppuneet.

Vierailija
34/47 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutaan joka päivä Skypessä ja viestitellään Whatsapissa :)

N22

Vierailija
35/47 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitellaan vähintään 3 kertaa viikossa, viestitellään aikalailla päivittäin :D

Vierailija
36/47 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitan monta kertaa viikossa lasten kuvia whatsapissa. Ei soita enää koskaan, koska kokee olevansa vaivaksi. Vastailee kyllä viesteihin. Ja ei olisi vaivaksi. Olen surullinen, että soitot ovat loppuneet.[/quote

Miksi hän yhtäkkiä alkoi kokea olevansa vaivaksi? :/

Vierailija
37/47 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti ei ole soittanut kahteen vuoteen ja isä ei v. 2008 jälkeen.

Saako udella miksi?

Vierailija
38/47 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla koskaan soiteltu, mutta whatsappaillaan kerran pari viikossa.

Vierailija
39/47 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei soittele enää nykyisin.

Vierailija
40/47 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitteli ennen aina joskus ja minä soitin monta kertaa viikossa. Enää ei soittele koska äidillä alzheimer. Minä soitan aina välillä, rajoitan puheluita koska äidin jaksaminen ei riitä.

Äiti on rakas ja teillä toisilla on vielä se terve äiti. Rakastakaa sitä äitiä.