Miksi niputatte viljattoman ja gluteenittoman yhteen?
Kommentit (13)
Viljatonta ruokavaliota ei ole edes tarkkaan määritelty, että mitä tarkoittaa. Tilanteesta riippuen voi olla loogisesti sellainen, missä ei mitään viljoja, ei edes riisiä tai maissia, tai sitten sellainen missä ei ole niitä yleisimpiä allergeeneja, gluteenipitoisia viljoja.
Tyhmiä ihmisiä. Osa luulee sokerinkin kuuluvan viljoihin.
Vierailija kirjoitti:
Viljatonta ruokavaliota ei ole edes tarkkaan määritelty, että mitä tarkoittaa. Tilanteesta riippuen voi olla loogisesti sellainen, missä ei mitään viljoja, ei edes riisiä tai maissia, tai sitten sellainen missä ei ole niitä yleisimpiä allergeeneja, gluteenipitoisia viljoja.
Mun maalaisjärjellä sana: viljaton, tarkoittaa: ei viljaa.
Ehkä sun järki tarkoittaa ihan muuta.
No nythän sä voit selventää sitten kaikille ap! Sen jälkeen kaikki tietää!
Vierailija kirjoitti:
No nythän sä voit selventää sitten kaikille ap! Sen jälkeen kaikki tietää!
Ei sit voinut =(
Viljaton ei sisällä viljaa. Gluteeniton ei sisällä gluteenia. Muita viljoja voi käyttää kyllä gluteenittomassa ruokavaliossa.
Onhan niillä paljon yhteistä, joten on ihan loogista, että molemmista puhutaan samassa yhteydessä.
No tuo nyt on aika helppo sekoittaa, mutta miksi ihmeessä moni ravintola luulee, että vegaaninen olisi myös gluteeniton.
Mä sanon ei kotimaista viljaa koska en syö kauraa, vehnää, ruista enkä ohraa.
Vierailija kirjoitti:
Mä sanon ei kotimaista viljaa koska en syö kauraa, vehnää, ruista enkä ohraa.
Osta sitten vaan ulkomaalaista venhnää, voit käydä äkkiä ruåtsissa vetämässä bisseä ja pizzaa, kun kerran ei ole kotimaista.
Ei se ole selkeää. Esim. tattari jota käytetään viljan korvikkeena, ei ole viljaa. Itse puhun poikani kohdalla allergiasta kotimaisille viljoille, vaikka sekää ei ole totta, koska kauraa hän voi syödä ihan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole selkeää. Esim. tattari jota käytetään viljan korvikkeena, ei ole viljaa. Itse puhun poikani kohdalla allergiasta kotimaisille viljoille, vaikka sekää ei ole totta, koska kauraa hän voi syödä ihan hyvin.
Mun mielestä on ihan selkeää. Viljaton on sitä, ettei ole viljaa. En tajua, miksi se gluteeniton siihen sekoitetaan.
Ei monikaan tiedä niiden eroa.