Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnen erään tytön, joka on päästään vialla oleva NARSISTI

Vierailija
02.06.2016 |

Olen siis itse yläasteikäinen tyttö. Ongelmani on se, että koulussamme on eräs toinen tyttö (kenet tunnen hieman myös vapaa-ajalta, yksi sama harrastus nimittäin), joka on täysin päästään vialla oleva narsisti.

Nyt voisin selittää vähän tästä tytöstä:

Kukaan muu ei huomaa hänen narsistiuttaan. Tyttö mielistelee KAIKKIA, siis jokaista koulumme opettajaa ja oppilasta aina kiusatuista koulun kuningattariin/kuninkaisiin. Hän tekee samoin myös harrastusporukassamme. Koulussa ja harrastuksissa siis kaikki pitävät hänestä, mutta samalla hän tuhoaa yhteishenkeä todella salakavalasti. Levittää juoruja tyyliin "A sanoi, että B...", ja sitten yhtäkkiä A ja B ovatkin riidoissa ja ihmiset joutuvat valitsemaan puolensa.
Koulussa hän saa tosi hyviä numeroita, koska mielistelee jatkuvasti opettajia. Jaksotodistuksissa on ollut pelkkiä kymppejä ja ysejä.

Tyttö on myös ihan epätodellisen kaunis. Inhottaa sanoa näin niin ilkeästä tyypistä, mutta hän on ihan oikeasti kaunein ihminen, kenet olen koskaan nähnyt ja varmaan tulen koskaan näkemäänkään. Hän ei edes käytä meikkiä. Hän hurmaa kaikki ulkonäöllään. Tällä hetkellä tyttö seurustelee harrastusporukkamme komeimman ja halutuimman pojan kanssa (poika pitää häntä siis ihan tosi kivana, ei näe hänen lävitseen). Aiemmin on seurustellut mm. erään koulumme (yhtenäiskoulu, oppilaita eskarista lukioon) täysi-ikäisen pojan kanssa (tyttö itse 14, parin viikon päästä 15), jota kuolasivat ainakin minun luokallani kaikki tytöt.
Instagramissa tällä tytöllä on monta tuhatta seuraajaa.

Kaiken lisäksi, hän on täydellinen KAIKESSA. Hän on älykäs, sporttinen, musikaalinen ja taiteellinen. Noiden lisäksi hän on vieläpä kaikkien mielestä hauska, mukava ja luotettava. Itse voisin lisätä, että on vielä toooooosi hyvä näyttelemään (pian kerron tästä lisää...).
Hänellä on tosi paljon poikapuolisia kavereita ja tyttö flirttailee jatkuvasti heidän jokaisen kanssa. Pojat luulevat, että heillä olisi mahiksia tyttöön jos he tekevät kuten tämä tahtoo, mutta ainoa vastapalvelus jonka he saavat on lirkuteltu kiitos. Suunnilleen jokainen tietämäni poika on ihastunut tähän tyttöön.

Ja miten tämä on minun ongelmani?
No siis, tunnen koulustamme erään pojan. Tyttö on kiusannut häntä salakavalasti tosi monta vuotta, siis viidennestä lähtien. Tyttö ja tämä poika ovat olleet monissa puhutteluissa, mutta tyttö alkaa aina esittämään uhria. KAIKKI, opettajat, rehtori ja kuraattori yms. ovat hänen puolellaan. Yleensä hän alkaa tekoitkeä puhutteluissa, ja opettajat näkevät tämän kaveripoikani jonakin pahuuden ruummiillistumana.
Tytön valheiden takia kaveriani vihataan jo ihan eri kaupungeissakin. Sellaiset ihmiset, jotka eivät ole koskaan edes tavanneet kaveriani, puhuvat hänestä paskaa. Kaverini on todella ahdistunut ja harkitsee jatkuvasti itsemurhaa. Nykyään hän mm. viiltelee ja on saanut masennusdiagnoosin. Pojan perhe ei välitä.
Tytön perheestä taas sen verran, että tyttö on isänsä ja äitinsä lelliprinsessa. Hän saa aina kaiken, mitä haluaa. Isänsä on siis tosi rikas, hän on joku erikoislääkäri. Tytöllä on kaikkea, mitä vaan voi olla. Vanhemmat uskovat mukisematta kaiken, mitä hän sanoo.

Minua vituttaa, että olen ainoa joka näkee tytön läpi. Tahtoisin vain tietää, mitä tehdä... Vituttaa kaverini ja kaikkien muiden puolesta.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

:(

Vierailija
2/37 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkkejä miten kiusaa poikaa ja kukaan ei huomaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi :( Tiedän tarkalleen millainen tyttö on kyseessä, koska itse olin tuollaisen täydellisen pikkuprinsessan uhri vuosikausia eikä kukaan uskonut. Kiusaaminen oli niin hienovaraisen julmaa että siihen ei puututtu edes silloin kun tämä tyttö käänsi koko luokan minua vastaan. Tällä hetkellä sun on parasta suojella tuota kaveriasi ja olla hänelle tukena, ja puolustaa häntä tarvittaessa. Ikävä kyllä noille ulospäin täydellisille kiusaajille on melkein mahdoton tehdä mitään, koska he kiemurtelevat aina pulasta. Mutta heillekin voi näyttää ettei se teeskentely mene kaikilla läpi. ❤

4/37 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottamatta kantaa tuohon narsistisuuteen muuten, sanonpahan vaan, että tuolla kaveri-pojalla, josta kerroit, on selvästi tosi pahoja mielenterveyden ongelmia, jos kerran jopa viiltelee ja ajattelee itsemurhaa.

On hienoa jos haluat olla hänen tukenaan, mutta älä mene mukaan hänen harhoihinsa.

Hänkin on varmasti ollut tähän ihanaan tyttöön ihastunut, mutta kun ei ole saanut vastakaikua, on nyt sitten kehitellyt tällaisen kiusaamisstoorin päässään. Muista, että et tiedä kaikkea. Tiedät vain sen, mitä tuo poika on kertonut sinulle. Se mitä hän kertoo sinulle, on hänen tulkintansa tilanteesta. Ei mikään absoluuttinen totuus.

Kyseinen poika tarvitsee nyt ammattiapua, eikä sellaista, että kaverit menevät mukaan tuollaiseen sairaaseen mielenmaisemaan.

Muista, että vaikka se tyttö olisi kuinka kusipää, ei hän ole kuitenkaan vastuussa tämän pojan mielenterveyden ongelmista. Se on hyvä pitää mielessä. Sairaat ihmiset aika usein syyttelevät muita omista ongelmistaan, se kuuluu siihen sairauteen. Esim. kouluampujat omassa sairaassa mielessään oikeuttavat käytöksensä, kun heitä on muka sorrettu.

Jutelkaa AIKUISILLE näistä jutuista, älkää nuoret jääkö keskenänne puhumaan tällaisia. Joukossa tyhmyys tiivistyy.   

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
5/37 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkkejä miten kiusaa poikaa ja kukaan ei huomaa?

Puhuu salakavalasti paskaa ja levittää juoruja, kertoo henk. koht. asioita yms. Kerran pyysi erään tyypin hakkaamaan pojan, ja toisen kerran aiheutti itse itselleen mustan silmän sekä nenäverenvuodon ja väitti kaverini lyöneen häntä.

-Aloittaja

Vierailija
6/37 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Ottamatta kantaa tuohon narsistisuuteen muuten, sanonpahan vaan, että tuolla kaveri-pojalla, josta kerroit, on selvästi tosi pahoja mielenterveyden ongelmia, jos kerran jopa viiltelee ja ajattelee itsemurhaa.

On hienoa jos haluat olla hänen tukenaan, mutta älä mene mukaan hänen harhoihinsa.

Hänkin on varmasti ollut tähän ihanaan tyttöön ihastunut, mutta kun ei ole saanut vastakaikua, on nyt sitten kehitellyt tällaisen kiusaamisstoorin päässään. Muista, että et tiedä kaikkea. Tiedät vain sen, mitä tuo poika on kertonut sinulle. Se mitä hän kertoo sinulle, on hänen tulkintansa tilanteesta. Ei mikään absoluuttinen totuus.

Kyseinen poika tarvitsee nyt ammattiapua, eikä sellaista, että kaverit menevät mukaan tuollaiseen sairaaseen mielenmaisemaan.

Muista, että vaikka se tyttö olisi kuinka kusipää, ei hän ole kuitenkaan vastuussa tämän pojan mielenterveyden ongelmista. Se on hyvä pitää mielessä. Sairaat ihmiset aika usein syyttelevät muita omista ongelmistaan, se kuuluu siihen sairauteen. Esim. kouluampujat omassa sairaassa mielessään oikeuttavat käytöksensä, kun heitä on muka sorrettu.

Jutelkaa AIKUISILLE näistä jutuista, älkää nuoret jääkö keskenänne puhumaan tällaisia. Joukossa tyhmyys tiivistyy.   

Aikuisille on yritetty puhua, mutta kaikki ovat tytön puolella (hän esittää tosi hyvin uhria, tekoitkee yms.). Pojan vikaa kaikki. Eikä kaverini ole todellakaa valehtelijatyyppiä.

-Aloittaja

Vierailija
7/37 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään ihmettele että näet hänen lävitseen sillä vaikutat tarkkanäköiseltä (kirjoitat hyvin). Ja uskon myös sen etteivät muut näe samalla tavalla. Itse olen myös hyvin tarkka ihmisten suhteen ja tiedän miltä tuntuu olla ainoa joka näkee ns totuuden.

Harmi kaverisi kannalta. Hänen kannattaisi pysyä tästä tytöstä erossa jos vain mahdollista.

Sitä en usko tosin että tämä kaunis ja lahjakas tyttö olisi KAIKESSA hyvä. Se tärkein (ainakin minun slmissäni), eli psykologinen itsetuntemus häneltä tulee puuttuu. Sillä jos sitä on, ei tuommoinen käytös ole mahdollista.

Vierailija
8/37 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, Siskoni joka lopettaa just koulun niin kiusattiin vitosesta asti ja ketään ei uskonut, ja vielä tytöt jotka kiusasi oli ihan tosi ääliöitä, nuolivat opettajien persettä ja sai hyviä numeroita, ja myös pojat kiusasi, sitten hän alkoi kiusata takas ja löi aika monta kostoksi. Vieläkin rehtorit on kiusaajien puolella ja kuraattori myös. Paitsi Citymarketissa nähtiin kuraattori pojan kanssa ja siskoni nimitteli häntä rumasti, ihan oikein hänelle kun on niin kusipää. Myös haukkuu kuraattoria hänen henkilökohtaisessaan blogissaan.

Vierailija
9/37 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti osaa niin hyvin teeskennellä, että ei aitä kukaan usko pahaksi.

Vierailija
10/37 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jealous much?

Vierailija
11/37 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tuollainen työkaveri ja ikävä kyllä joudun olemaan hänen kanssaan paljon tekemisissä. Minä erityisesti olen joutunut hänen uhriksi, ja vaikka olen todella vahva ihminen niin olen täydellisen uupunut. Siinä mielessä voin hyvin ymmärtää ystäväsi tuntemuksia, on kamalaa kun kukaan ei usko tai ainakaan uskalla sanoa uskovansa muuta kuin sen mitä narsisti heille syyttää. 

Vierailija
12/37 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni luokalla on myös vastaava tapaus. Tyttö osaa olla ällistyttävän julma ja loukkaava toisia lapsia kohtaan. Tytön äiti on kuitenkin opettajan hyvä ystävä (asumme pienellä paikkakunnalla), joten tilanteelle ei voi tehdä oikein mitään.

13/37 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, Siskoni joka lopettaa just koulun niin kiusattiin vitosesta asti ja ketään ei uskonut, ja vielä tytöt jotka kiusasi oli ihan tosi ääliöitä, nuolivat opettajien persettä ja sai hyviä numeroita, ja myös pojat kiusasi, sitten hän alkoi kiusata takas ja löi aika monta kostoksi. Vieläkin rehtorit on kiusaajien puolella ja kuraattori myös. Paitsi Citymarketissa nähtiin kuraattori pojan kanssa ja siskoni nimitteli häntä rumasti, ihan oikein hänelle kun on niin kusipää. Myös haukkuu kuraattoria hänen henkilökohtaisessaan blogissaan.

Tää oli vissiin pilaa? 

Sinänsä kyllä kiusaamisen "uhrin" mielenmaisemasta aika hyvä analyysi.

Älä sinä Ap vaan lähde mukaan tällaiseen. Voit olla sen kaverisi tukena, varmasti olet hänelle tärkeä ihminen. Mutta pidä terve järki mukana. 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
14/37 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kellään ihan konkreettista ideaa siitä, miten tämän saisi loppumaan? En halua että kaverini tekee itsemurhaa, hän on minulle todella tärkeä...

-Aloittaja

Vierailija
15/37 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää narsisti pitää palauttaa maan päälle jollain keinolla, mikä voisi olla arka paikka mihin iskeä?hänellä on jotenkin pasmat menny sekaisin ja ainahan noita prinsessoja on jotka manipuloi ja kaikki pyörii oman navan ympärillä :(

Vierailija
16/37 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin muistan peruskoulusta muutaman tuollaisen terroristiprinsessan. Olivat varakkaista perheistä, saivat hyviä arvosanoja ja olivat opettajien suosiossa, hyviä harrastuksessaan (usein joku urheilulaji) ja lisäksi muutenkin hyvännäköisiä. Silti varsinkin pari heistä oli aivan luonnevikaisia. Tosi tasapainottomia ja äkkipikaisia. Todella ilkeitä ja kieroja. Puhuivat paskaa ja kiusasivat sekä syrjivät tavoilla, joista eivät jääneet kiinni tai ei koitunut heille mitään ongelmia. Vaikuttivat kaikkien silmissä lähes täydellisiltä. He olivat tosi suosittuja ja keräsivät ympärilleen joukon mielistelijöitä, jotka tietenkin osallistuivat kiusaamiseen ja systemaattisen syrjinnän ja häiriköinnin harjoittamiseen. En tiedä missä nyt ovat ja mitä tekevät elämällään. Luultavasti ovat edelleen menestyneitä ja kauniita ihmisiä.

Vierailija
17/37 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tää narsisti pitää palauttaa maan päälle jollain keinolla, mikä voisi olla arka paikka mihin iskeä?hänellä on jotenkin pasmat menny sekaisin ja ainahan noita prinsessoja on jotka manipuloi ja kaikki pyörii oman navan ympärillä :(

En keksi mitään arkaaa paikkaa. Hän on kaikessa tosi hyvä, mutta häntä ei näytä haittaavan vaikka saisikin kokeesta ysin sijaan kutosen (vanhempia ei kiinnosta koenumerot). Tai jos vaikka häviäisikin jonkun urheilukilpailun. Hän osaa nauraa itselleenkin, ja heittää itsestään aina ironista läppää. Vaikka tyttö onkin todella lellitty, hän on kuitenkin sellainen jalat maassa-tyyppinen. Tämä tekeekin tästä niin vaikeaa.

-Aloittaja

Vierailija
18/37 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asiaan ei puututa, pitäisikö tehdä julkinen juttu eli koulu kaikkien tietoon?

Vierailija
19/37 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei poika voi lyödä tyttöä turpaan?

Vierailija
20/37 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei poika voi lyödä tyttöä turpaan?

No ensinnäkään kaverini ei hakkaa tyttöjä, ja toiseksi voit jo varmaan arvata, mitä siitä seuraisi...

-Aloittaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi