Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverin äiti suuttui valmistujaiskortista

enkestätiukkapipoja
02.06.2016 |

Juhlittiin frendin valmistujaisia ja tein hienon kortin juhliin. Kuvaksi laitoin http://images5.fanpop.com/image/photos/30500000/Stimpy-ren-and-stimpy-3… ja alapuolelle tekstin "Onnea amikselle". Kaverin mielestä oli oikein hauska ja kekseliäs ja taisi tykätä enemmän tuosta kuin sukulaisten valmiskorteista. No kaverin äitimuori oli kuulemma eri linjoilla ja piti tuota loukkaavana ja halveksivana. Mitä ihmettä oikeasti? Miten voi loukkaantua kun kortti ei ollut edes sille?

Oletteko itse tehneet omia kortteja ja saaneet yhtä takakireitä reaktioita?

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä tuutorit olivat enimmäkseen tokan vuoden opiskelijoita. 

Ekan vuoden opinnoissa tokan vuoden opiskelijat voivat ehkä toimiakin tuutoreina. Miten silloin, kun itse olit tokalla tai syvemmällä aineopinnoissa? Eikö silloin ollut tuutoreita, assareita, apuopettajia tai vastaavia vetämässä labroja, harkkoja ja muita?

Mulla on vasta toka vuosi alkamassa, pidin välivuoden ensimmäisen vuoden jälkeen. En ole kuullut että tokan vuoden oppilailla olisi tuutoreita, mutta eihän se toki tarkoita ettei näin voi olla. Ei ole sitten vain tullut puheeksi opiskelukavereiden ja poikaystävän kanssa. 

Labroja ei minun alallani ole, seminaareja on tietääkseni vasta kandivaiheessa. Meillä on enimmäkseen vain luentoa luennon perään. Yksi harjoitustyökurssi on kolmannen vuoden alussa.

Luulin jostain että ap:lla olisi toka vuosi alkamassa kun kirjoitin tuon, mutta ilmeisesti olikin toka vuosi loppumassa? 

Vierailija
62/77 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä kortti ja ei ollenkaan hauska! Kertoo paljon antajasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se mielestäsi kertoo? Ap

Vierailija
64/77 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se mielestäsi kertoo? Ap

Ap on selvä provo. On omien sanojesi mukaan kahden ensimmäisen vuoden aikana olet vasta oppinut, missä YTHS on. Ja jaksat edelleen roikkua täällä vaikka sait kortistakin jo haukut.

Vierailija
65/77 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee nyt vähän ohi: viittasiko tämä kuva jotenkin juhlan aiheeseen? Jos siis molemmat ovat Ren&Stimpy-faneja ja yhdessä nauraneet pieruhuumorille? Jos molempien mielestä tuo kuva on vain hauska, viittaa yhteiseen menneisyyteen?

En tajua, miten pierut liittyvät ammattikouluun. Ymmärrän sen, jos kortti kertoo ihmisten ystävyydestä ja heidän yhdessä jakamistaan asioista, kuten vaikka pieruhuumorille hirnumisesta :P

Olisin nauranut, jos oma ystäväni olisi lyönyt minulle valmistumiseni yhteydessä jonkun älyttömän Simpsons-kortin, enemmän olisi tuntunut siltä että "no kyllähän tuo minut tuntee" :D

Vierailija
66/77 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh, meillä ainakin puhuttiin koulusta. Kukaan ei puhunut yliopistosta, paitsi humanistit kuulopuheiden mukaan. Ehkäpä oma "kouluni" oli niin koulumainen printatuine lukujärjestyksineen, että sitä sietikin kutsua kouluksi.

t. Turun lääkis

Ja korkeasti koulutettuna ihmisenä mua naurattaa pieruhuumori kyllä. Ei tartte esittää hienompaa kun on, toki ymmärrän, että osa ihmisistä aikuistuu vakaviksi.

Vierailija
67/77 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaan huumoriin ei kyseinen kuva kolahda ainakaan tässä yhteydessä, kun valmistujaiskortista kuitenkin kyse, MUTTA mun mielestä oleellista tässä on nyt sun kaverin reaktio ja mielipide. Jos teidän kaveruuteen kuuluu tuollainen huumori ja kaveri kokee sen hauskana tässäkin tapauksessa niin silloinhan asia on ihan fine. En ymmärrä, miten asia liittyy kaverisi äitiin, ei ole sen valmistuminen, sen kortti eikä sen kaveri nyt kyseessä :D

Vierailija
68/77 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Happy happy joy joy

Vierailija
69/77 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omaan huumoriin ei kyseinen kuva kolahda ainakaan tässä yhteydessä, kun valmistujaiskortista kuitenkin kyse, MUTTA mun mielestä oleellista tässä on nyt sun kaverin reaktio ja mielipide. Jos teidän kaveruuteen kuuluu tuollainen huumori ja kaveri kokee sen hauskana tässäkin tapauksessa niin silloinhan asia on ihan fine. En ymmärrä, miten asia liittyy kaverisi äitiin, ei ole sen valmistuminen, sen kortti eikä sen kaveri nyt kyseessä :D

No niinpä! Sitä mäkin oon miettinyt :D Ap

Vierailija
70/77 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä on niin kova pala AP:n koulutustausta? Onko täällä paljon ammattikoulun käyneitä ja siitä tulleet jotkut defenssit päälle, että kaveriporukan sisäisestä vitsistä vedetään herneet nenukkiin? Onhan se nyt täysin eri asia, jos sukulaistäti  50 vuotta jota näkee kerran vuodessa antaisi tuollaisen kortin, kuin että paras kaveri antaa tuollaisen kortin, jonka aihepiiri on yhteinen tv-sarja ja siitä kumpuava huumori. Valmistuvahan on täysi-ikäinen henkilö, joten miten joku valmistuvan kaverin onnittelukortti tälle edes kuuluu? En tajua, minkä ongelman jotkut tässä näkevät. Itse en edes juhlia pitänyt, kun valmistuin ammattikoulusta, kävin vain vanhempien luona kahvilla. Enkä edes kortteja saanut. Ei ammattikoulusta valmistuminen ole mikään perinteinen iso juhla.

Vierailija
71/77 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amistutkinnoille ei ole tyylikästä irvailla kuin toisten amislaisten.

Jos ylioppilas alkaa veetuilla, se vaikuttaa ylenkatseelta ja siten moukkamaiselta.

Tämä ap hyvä pätee melkein kaikkeen muuhunkin.

Savolaisuudesta ei kannata leukailla jos ei ole itse savolainen. Blondien naisten järjenjuoksusta on tyylikästä vitsailla vain blondien naisten. Ja niin edelleen. Ulkopuolisen suusta se vaikuttaa aina vähän halveksuvalta ka moukkamaiselta.

Joten oppia ikä kaikki, ap hyvä.

Luojan kiitos minä, eikä mun kaverit ole noin pikkusieluisia. Meillä on kaikilla ne omat sisäpiirin jutut, joista ei kukaan loukkaannu, vaikkei kaikki olla hitaita hämäläisiä, blondeja tai mitään muutakaan. Kukaan amis ei meistä ottaisi yliopiston käyneiltä vastaavaa loukkauksena. Hyvä porukka on näköjään harvinaista! Edes se työtön ei loukkaannu sen rikkaan vitseistä.

Vierailija
72/77 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niinpä! Sitä mäkin oon miettinyt :D Ap

Tuo olisi sopinut ystävänpäivä kortiksi ei valmistujaisjortiksi, varmaan olis rennysta löytynyt joku muukin kuva minkä ulkopuolinen porukka olis tajunnut.

ja amis ei ole ammatti, fiksumpi olis kirjoittanut "onnea sairaanhoitajalle/ putkimiehelle/ kampaajalle" ethän sä ykioppilaallekaan kirjoita onnea lukiolaiselle.

No kukin tavallaan, mutta turhaan sä täällä kiukkuat jos sun sisäpiirikorttia ei tajuttu!

Vierailija
73/77 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ylioppilas alkaa veetuilla, se vaikuttaa ylenkatseelta ja siten moukkamaiselta.

Savolaisuudesta ei kannata leukailla jos ei ole itse savolainen. Blondien naisten järjenjuoksusta on tyylikästä vitsailla vain blondien naisten. Ja niin edelleen. Ulkopuolisen suusta se vaikuttaa aina vähän halveksuvalta ka moukkamaiselta.

Luojan kiitos minä, eikä mun kaverit ole noin pikkusieluisia. Meillä on kaikilla ne omat sisäpiirin jutut, joista ei kukaan loukkaannu, vaikkei kaikki olla hitaita hämäläisiä, blondeja tai mitään muutakaan. Kukaan amis ei meistä ottaisi yliopiston käyneiltä vastaavaa loukkauksena. Hyvä porukka on näköjään harvinaista! Edes se työtön ei loukkaannu sen rikkaan vitseistä.

Juu ei se kaveriporukassa varmaan hätkähdytä mutta nyt oli kyse siitä että vain kaksi ihmistä tiesi pieruhuumorista.

Ei mun tulis mieleenkään missään kaverini sukujuhlissa sanoa että "kaikki parturit on huoria" vaikka se onkin meidän ystäväporukan sisäpiirijuttu, koska 3 naisen miehet on lähtenyt parturi-kampaajan matkaan:D ja ei, ei koskaan puhuta tuosta muuta kuin niiden aikana jotka tietää syyn.

Vierailija
74/77 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on paras kommentti, joka tälle saitille on koskaan postattu. 

Vierailija
75/77 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilannetajua on vaikea laji. Ap:lla ei sitä ole eikä näköjään koskaan tulekaan vänkäämisestä päätellen. 

Vierailija
76/77 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trine kirjoitti:

Tilannetajua on vaikea laji. Ap:lla ei sitä ole eikä näköjään koskaan tulekaan vänkäämisestä päätellen. 

Ilmeisesti sitten niin

Vierailija
77/77 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta vähän outo reaktio, jos valmistunut kaveri kuitenkin piti kortista. Tai siis että saahan tuota korttia typeränä pitää, mutta mölyt voi pitää mahassaan. Ainakin minusta olisi kivempi, että kaverini tekisi minulle itse kortin sen sijaan, että ostaisi vain jonkun geneerisen kukkakortin.

Olen amiksesta valmistunut, ei tuo minusta mitenkään vähättelevä ollut. Tietenkin voi mennä muilta ohi, koska kyse on inside-vitsistä. Mutta tarvitseeko muiden sitä tajutakaan, koska kortti on nimenomaan juhlittavalle tarkoitettu, ei niinkään muille?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä