Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverin äiti suuttui valmistujaiskortista

enkestätiukkapipoja
02.06.2016 |

Juhlittiin frendin valmistujaisia ja tein hienon kortin juhliin. Kuvaksi laitoin http://images5.fanpop.com/image/photos/30500000/Stimpy-ren-and-stimpy-3… ja alapuolelle tekstin "Onnea amikselle". Kaverin mielestä oli oikein hauska ja kekseliäs ja taisi tykätä enemmän tuosta kuin sukulaisten valmiskorteista. No kaverin äitimuori oli kuulemma eri linjoilla ja piti tuota loukkaavana ja halveksivana. Mitä ihmettä oikeasti? Miten voi loukkaantua kun kortti ei ollut edes sille?

Oletteko itse tehneet omia kortteja ja saaneet yhtä takakireitä reaktioita?

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jaa. Yhdistettynä tekstiin Onnea amikselle tuosta kieltämättä saa aika haist vee -vaikutelman. Mutta jos sun kaveri ei asiasta hermostunut niin ei pitäisi äitinsäkään. Mikäs sun oma koulutus on, ap?

Ylioppilas ja nyt yliopistossa toinen vuosi loppuu. Eli oon hieman kaveriani vanhempi. Ap

No siinä tapauksessa ymmärrän täysin kaverisi äitiä. Ihme, että kaverisi sietää sinulta muka "huumorina" tuollaista mitätöintiä. Lue 12:n vastaus, siinä se on tiivistettynä paremmin kuin itse osaisin.

En mä ainakaan olisi ottanut mitätöintinä, jos olisin frendiltä saanut tuollaisen ylioppilaskortin. Nyt kun asiaa tarkemmin miettii niin saatat olla oikeassa. Kaverini äiti on muistini mukaan amistaustainen, joten ehkä se sitten kirpaisi. Silti tyhmää aikuiselta ihmiseltä, kun kaverikin piti korttia hauskana. Ap

Sinä sanot, että kaverisi piti korttia hauskana. Kaveri esitti pitävänsä pieruhuumorista, koska kaveripiirissä ei esitetä heikkoa. Ei tuo varmasti ole mieltä ylentävää omana juhlapäivänä. Vaihtoehtoisella reaktiollahan hän olisi haastanut sinun asennettasi, joka ei taida sekään sopia hänen juhlatunnelmaan.

Kaverin äiti kehtasi sanoa rehellisesti sen, minkä tietää hänen lastaan painavan.

Sinulta yliopisto-opiskelijana tuo osoittaa vain huonoa tilannetajua. Vielä huonompaa se, ettet edes ymmärtänyt ottaa äidin palautetta palautteena, vaan haastoit sen täällä.

Joopajoo. Enköhän mä tunne mun frendin parhaiten. Ollaan nähty tuon jälkeen ja varmasti olisin huomannut, jos kortti olisi jostain syystä jäänyt harmittamaan. En ihmettelisi, jos mielensäpahoittajaäiti olisi toivonut lapsensakin loukkaantuvan tuosta. Meitä on nähtävästi moneen junaan. Ap

Vierailija
22/77 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valmistuiko hän putkimieheksi? Ja muutoin en nyt kehuisi omatekemäksi jos oot vaan printannut kuvan.

Haha :D ei sentään, se olisi ollut vielä hauskempaa. Nojoo ei se sillä tavalla omatekemä ole, mutta editoin tuohon onnittelutekstin, printtasin koululla, hankin pahvia ja liimasin siihen. Eli näin kyllä paljon enemmän vaivaa kuin valmiin kortin ostajat

Löytyikö se pahvi siitä tulostinpaperilaatikosta koulun tulostimen vierestä, josta lainasit liimankin?

Pisti tosiaan silmään tuo "printtasin koululla". Kuka yliopistolla puhuu olevansa "koulussa"? No, ehkä Porvoon yliopistossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jaa. Yhdistettynä tekstiin Onnea amikselle tuosta kieltämättä saa aika haist vee -vaikutelman. Mutta jos sun kaveri ei asiasta hermostunut niin ei pitäisi äitinsäkään. Mikäs sun oma koulutus on, ap?

Ylioppilas ja nyt yliopistossa toinen vuosi loppuu. Eli oon hieman kaveriani vanhempi. Ap

No siinä tapauksessa ymmärrän täysin kaverisi äitiä. Ihme, että kaverisi sietää sinulta muka "huumorina" tuollaista mitätöintiä. Lue 12:n vastaus, siinä se on tiivistettynä paremmin kuin itse osaisin.

En mä ainakaan olisi ottanut mitätöintinä, jos olisin frendiltä saanut tuollaisen ylioppilaskortin. Nyt kun asiaa tarkemmin miettii niin saatat olla oikeassa. Kaverini äiti on muistini mukaan amistaustainen, joten ehkä se sitten kirpaisi. Silti tyhmää aikuiselta ihmiseltä, kun kaverikin piti korttia hauskana. Ap

Ylioppilastutkintoa arvostetaan tietyissä piireissä enemmän kuin amistutkintoa, siksi pierukorttia amislaiselta yo-lakin saavalle on vaikea tulkitakaan ylenkatseeksi.

Sinulta - akateemista uraa aloittavalta - tuollainen kortti ammattitutkinnon suorittavalle ON nolo ja moukkamainen. Jos et niin tarkoittanut, sano se kaverisi äidille.

Ja tämän sanon YTM:na. Minusta amistutkinto on samalla lailla juhlan arvoinen kuin yo-lakkikin, mutta kaikki eivät valitettavasti niin ajattele, ja korttisi on todella herkästi tulkittavissa ikäväksi.

Vierailija
24/77 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valmistuiko hän putkimieheksi? Ja muutoin en nyt kehuisi omatekemäksi jos oot vaan printannut kuvan.

Haha :D ei sentään, se olisi ollut vielä hauskempaa. Nojoo ei se sillä tavalla omatekemä ole, mutta editoin tuohon onnittelutekstin, printtasin koululla, hankin pahvia ja liimasin siihen. Eli näin kyllä paljon enemmän vaivaa kuin valmiin kortin ostajat

Löytyikö se pahvi siitä tulostinpaperilaatikosta koulun tulostimen vierestä, josta lainasit liimankin?

Pisti tosiaan silmään tuo "printtasin koululla". Kuka yliopistolla puhuu olevansa "koulussa"? No, ehkä Porvoon yliopistossa.

Täh? Ihan yleistä puhua yliopistosta kouluna vai ootko joku oikislääkiselitisti? Joko puhutaan koulusta tai sitten tarkemmin missä ollaan esim. penkereellä

Vierailija
25/77 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä sanot, että kaverisi piti korttia hauskana. Kaveri esitti pitävänsä pieruhuumorista, koska kaveripiirissä ei esitetä heikkoa. Ei tuo varmasti ole mieltä ylentävää omana juhlapäivänä. Vaihtoehtoisella reaktiollahan hän olisi haastanut sinun asennettasi, joka ei taida sekään sopia hänen juhlatunnelmaan.

Kaverin äiti kehtasi sanoa rehellisesti sen, minkä tietää hänen lastaan painavan.

Sinulta yliopisto-opiskelijana tuo osoittaa vain huonoa tilannetajua. Vielä huonompaa se, ettet edes ymmärtänyt ottaa äidin palautetta palautteena, vaan haastoit sen täällä.

Joopajoo. Enköhän mä tunne mun frendin parhaiten. Ollaan nähty tuon jälkeen ja varmasti olisin huomannut, jos kortti olisi jostain syystä jäänyt harmittamaan. En ihmettelisi, jos mielensäpahoittajaäiti olisi toivonut lapsensakin loukkaantuvan tuosta. Meitä on nähtävästi moneen junaan. Ap

Miten minä kuitenkin luulen, että kaverisi äiti tuntee lapsensa paljon paremmin kuin sinä. Monenako iltana olet ollut lohduttamassa häntä nukkumaan mennessään?

Luuletko, että kaverisi tuntee sinutkin äitiäsi paremmin? Jos epäilet hänen tuntevan, äitisi ei ehkä ole ollut läsnä kun tarvitsit.

Tilannetajusi oli heikko. Ota opiksi nyt, jos hänen äitinsä sanat eivät riittäneet siihen. Sinulla on edessä toivon mukaan akateemisia juhlia ja niissä viimeistään pitää osata edes käytöksen alkeet ja vähän etikettiäkin. Onnittelu ei ole pilailumielessä vittuilua, vaan vilpitön yritys saada toinen hyvälle mielelle hänen juhlapäivänään.

Vierailija
26/77 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en muista ikinä kuulleeni minäkään kenenkään yliopistolla puhuneen koulusta. Jos ei puhuttu yliopistosta, niin sitten eri rakennuksista, esim. Attilasta tai päärakennuksesta. Mutta ei koulusta.

Missä yliopistosta puhutaan kouluna?

Vierailija
27/77 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en muista ikinä kuulleeni minäkään kenenkään yliopistolla puhuneen koulusta. Jos ei puhuttu yliopistosta, niin sitten eri rakennuksista, esim. Attilasta tai päärakennuksesta. Mutta ei koulusta.

Missä yliopistosta puhutaan kouluna?

HY. Siis kyllä täälläkin ihmiset puhuu yliopistosta (tai lipastosta), mutta moni myös sanoo "menevänsä kouluun/koululle". Onhan se lyhyempi ja tutut ymmärtävät kuitenkin

Vierailija
28/77 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri ei juhlissaan osoittanut mieltä, vaan osoitti käytöstapansa, eikä nolannut sinua vieraana. Hänen äitinsä, jolle lapsen valmistujaiset ovat aina omakin juhla loukkaantui, kun laitoit asiattoman, vittuilevan "onnittelukortin".

Silti kehtaat tänne av:lle kirjoittaa, niin kuin sinussa ei olisi mikään vialla? Eikö netistä joltain teinien palstaltakaan löytynyt myötätuntoa?

Vierailija
29/77 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän osaat suhtautua kaveriin, jos hän tulostaa vastaavan pierukortin aikanaan sinun karonkkaan? Ehkä laminoituna A3:na saatkin tuosta suurennoksen?

Jotenkin epäilen, että ystävyytenne ei ole ihan niin läheistä laatua, että jännittäisit tuota, koska tuskin edes kutsut häntä karonkkaan. Jos sinusta ylipäätään on niin pitkälle.

Vierailija
30/77 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri ei juhlissaan osoittanut mieltä, vaan osoitti käytöstapansa, eikä nolannut sinua vieraana. Hänen äitinsä, jolle lapsen valmistujaiset ovat aina omakin juhla loukkaantui, kun laitoit asiattoman, vittuilevan "onnittelukortin".

Silti kehtaat tänne av:lle kirjoittaa, niin kuin sinussa ei olisi mikään vialla? Eikö netistä joltain teinien palstaltakaan löytynyt myötätuntoa?

Onko täysi mahdottomuus, että kortti oli kaverin mielestä oikeasti hauska ilman mitään mitätöintiä ja ainoa, joka siitä veti herneet sieraimiin oli frendin äiti? Ap

Vierailija
31/77 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten noin muuten ap, osoititko arvostavasi kaverin valmistumista, onnittelitko vilpittömästi juhliin tullessasi, annoito kukkia ja/tai lahjan?

Vierailija
32/77 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän osaat suhtautua kaveriin, jos hän tulostaa vastaavan pierukortin aikanaan sinun karonkkaan? Ehkä laminoituna A3:na saatkin tuosta suurennoksen?

Jotenkin epäilen, että ystävyytenne ei ole ihan niin läheistä laatua, että jännittäisit tuota, koska tuskin edes kutsut häntä karonkkaan. Jos sinusta ylipäätään on niin pitkälle.

Mitä ihmettä? Tietysti kutsun ystäväni. Ei kauheasti kiinnosta jatko-opinnot, mutta saattaisin hieman revetä, jos saisin frendiltäni hauskan R&S-kortin omiin valmistujaisjuhliini :D 

Vierailija
33/77 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko täysi mahdottomuus, että kortti oli kaverin mielestä oikeasti hauska ilman mitään mitätöintiä ja ainoa, joka siitä veti herneet sieraimiin oli frendin äiti? Ap

Et ole täällä kertonut osoittaneesi millään muullakaan tavalla osoittaneesi olevasi vilpittömästi iloinen hänen valmistumisestaan. Miten tuo ainoa onnittelusi sitä kuvaa?

Pyllistys on pyllistys vaikka yritätkin paistaa sitä voissa. Sitähän kortti kuvaa, hänen tutkinnolleen pyllistämistä. Lisäksi tuossa pieraisit hänen äidilleen, joka ei ilahtunut.

Vierailija
34/77 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

hahah nyt oli mammalla hattu hiekkaa.... =D ei tuossa mitään vikaa ole - huumoria pitää olla elämässä.

Vierailija
35/77 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten noin muuten ap, osoititko arvostavasi kaverin valmistumista, onnittelitko vilpittömästi juhliin tullessasi, annoito kukkia ja/tai lahjan?

Onnittelin, annoin kortin lisäksi lahjan ja tarjosin myöhemmin ravintolaillan suosikkipaikassamme. Ap

Vierailija
36/77 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoossa tylsä päivä;)

Vierailija
37/77 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Tietysti kutsun ystäväni. Ei kauheasti kiinnosta jatko-opinnot, mutta saattaisin hieman revetä, jos saisin frendiltäni hauskan R&S-kortin omiin valmistujaisjuhliini :D 

Jotenkin tuo toisen yliopistovuoden loppuminen ei enää kuulosta aidolta, kun karonkkakin on ilmeisen vieras.

Vierailija
38/77 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole täällä kertonut osoittaneesi millään muullakaan tavalla osoittaneesi olevasi vilpittömästi iloinen hänen valmistumisestaan. Miten tuo ainoa onnittelusi sitä kuvaa?

Pyllistys on pyllistys vaikka yritätkin paistaa sitä voissa. Sitähän kortti kuvaa, hänen tutkinnolleen pyllistämistä. Lisäksi tuossa pieraisit hänen äidilleen, joka ei ilahtunut.

Pieraisin hänen äidilleen? No kaipa näistä voi sitten suuttua, jos haluaa tulkita asioita näin mielikuvituksellisesti. Ap

Vierailija
39/77 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnittelin, annoin kortin lisäksi lahjan ja tarjosin myöhemmin ravintolaillan suosikkipaikassamme. Ap

No sitten ei mitään hätää. Turha vaivata päätä tällä enempää.

Vierailija
40/77 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amistutkinnoille ei ole tyylikästä irvailla kuin toisten amislaisten.

Jos ylioppilas alkaa veetuilla, se vaikuttaa ylenkatseelta ja siten moukkamaiselta.

Tämä ap hyvä pätee melkein kaikkeen muuhunkin.

Savolaisuudesta ei kannata leukailla jos ei ole itse savolainen. Blondien naisten järjenjuoksusta on tyylikästä vitsailla vain blondien naisten. Ja niin edelleen. Ulkopuolisen suusta se vaikuttaa aina vähän halveksuvalta ka moukkamaiselta.

Joten oppia ikä kaikki, ap hyvä.

Mites kun mä oon amiksesta mennyt yliopistoon, kuka saa irvailla mulle ja kenelle mä saan irvailla?

T. Pierunauru 25v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi