Tässäkö syy lapsettomuuteen??
Ollaan yritetty vauvaa jo vähän yli vuoden. Yksi lapsi jo on, 4v. Kierto on säännöllinen 29-30vrk.
Olen mielestäni tuntenut ovikset selkeästi (venyvä, runsas valkovuoto, arat rinnat ja jomotus/ nipistely alavatsalla).
Nyt sitten ostin kuitenkin testejä varmistaakseni ovulaation ajankohdan. Aloitin tikuttelun hyvissä ajoin kp 11 ja odotusten mukaisesti se näytti negaa. Se näytti negaa vielä kp 18 paikkeillakin ja ajattelin ovulaation olevan myöhässä kun ei ollut mitään tuntemuksiakaan.
Kp 20 valkovuoto muuttui venyväksi ja kp 21 alkoi myös alavatsajomotus, TESTI NÄYTTI NEGAA! Siis siihen tuli vahvemmat viivat kuin ennen, mutta silti ne oli selvästi haaleammat kuin kontrolliviivat.
Tänään on kp 22 ja testi näytti aivan puhdasta negaa. Myös lima on vähentynyt.
En usko, että testissä olisi ollut virhetulos, sillä olen tehnyt ne " pilkulleen" kaikkien taiteen ja sääntöjen mukaan. Virtsa ei ollut laimeaa ja tein testit aina suunnilleen samaan aikaan päivästä. En siis ovuloinut vaikka oireet olivat selkeät? Teoriani on, että munasolu kehittyy (sellainen todistettavasti oli ultrassa puoli vuotta sitten), mutta se ei irtoa.
Meillä on jo alkanut lapsettomuustutkimukset, mutta pääsen hormoniverikokeisiin vasta seuraavan kierron 3-5 päivä.
Kommentit (3)
Primääri lapsettomia teistä ei saa tekemälläkään, koskapa yksi lapsi on jo olemassa, sekundääriseksi kylläkin...
Jokaisella naisella on silloin tällöin kiertoja, jolloin ei ovuloi lainkaan, tämä siis normaalia. Normaalia on myöskin se, että yhtä kiertoa kohden raskautumisprosentti on vain 20-25% luokkaa.
Hyvä on, että pääset noihin hormoonikartoituksiin, mutta muista ettei yhden kierron tarkkailulla saavuteta vielä minkäänlaisia tuloksia yleisesti, se kertoo vain sen yhden kierron hormoonit...
Kannattaakin siis itse jatkaa tikuttelua ja ottaa tueksi lämpöjenmittaus aamuisin... Luultavimmin sinulle määrätään Clomifen-kuuri, joka auttaa munasolun kasvamista ja näin ollen parantaa ovuloimisen mahdollisuutta. Clomeja syödessä tulisi kuitenkin käydä ultrassa alkukierrossa, jotta nähdään onko annostus sopiva ja vaikuttaako se munasoluihin millä lailla.
Tsemppiä tulevaisuuteen ja onnea pikkukakkosen yritykseen!=)
Vierailija:
Ollaan yritetty vauvaa jo vähän yli vuoden. Yksi lapsi jo on, 4v. Kierto on säännöllinen 29-30vrk.
Olen mielestäni tuntenut ovikset selkeästi (venyvä, runsas valkovuoto, arat rinnat ja jomotus/ nipistely alavatsalla).
Nyt sitten ostin kuitenkin testejä varmistaakseni ovulaation ajankohdan. Aloitin tikuttelun hyvissä ajoin kp 11 ja odotusten mukaisesti se näytti negaa. Se näytti negaa vielä kp 18 paikkeillakin ja ajattelin ovulaation olevan myöhässä kun ei ollut mitään tuntemuksiakaan.Kp 20 valkovuoto muuttui venyväksi ja kp 21 alkoi myös alavatsajomotus, TESTI NÄYTTI NEGAA! Siis siihen tuli vahvemmat viivat kuin ennen, mutta silti ne oli selvästi haaleammat kuin kontrolliviivat.
Tänään on kp 22 ja testi näytti aivan puhdasta negaa. Myös lima on vähentynyt.En usko, että testissä olisi ollut virhetulos, sillä olen tehnyt ne " pilkulleen" kaikkien taiteen ja sääntöjen mukaan. Virtsa ei ollut laimeaa ja tein testit aina suunnilleen samaan aikaan päivästä. En siis ovuloinut vaikka oireet olivat selkeät? Teoriani on, että munasolu kehittyy (sellainen todistettavasti oli ultrassa puoli vuotta sitten), mutta se ei irtoa.
Meillä on jo alkanut lapsettomuustutkimukset, mutta pääsen hormoniverikokeisiin vasta seuraavan kierron 3-5 päivä.
Joo tiedän kyllä että voi olla ovuloimattomia kiertoja, mutta ei kai silloin luulisi olevan vahvoja ovulaatio- oireitakaan?
Mulla on ollut käytössä Advance- testi, jonka herkkyys on markkinoiden herkimpiä; 25ug/ ml.
ap
keväänä neljässä kierrossa, joista kahdessa löysin LH-huipun. Ja tulin raskaaksi kierrosta, jossa ei LH-huippua ja ovista tikkujen mukaan ollut ollenkaan.