Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leipomossa harjoittelussa ja kauhistuin toiminnasta :O

Vierailija
02.06.2016 |

Ensinnäkin käytettiin "likaisia" leivinpapereita, joissa oli manteli/pähkinärouhetta, hilloa tms, siihen vain pullat/viinerit päälle eikä todellakaan mainintaa, että saattaa sisältää pähkinää.
Leivät tms jos tippuivat lattialle, niin sinne vaan takaisin. Pelleistä tms jos tuli mustaa töhnää leipiin, ei niitä suinkaan heitetty pois, vaan sinne vaan takaisin möhnineen päivineen.

Pistää miettimään yhtään minkään valmistuotteen syömistä, tämä tuskin oli ainoa laatuaan paikkana jossa toimitaan näin.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep itsellä vähän samat kokemukset ravintolasta. Pihvit kävivät välillä lattialla ja kasvikset paistettiin pekonirasvassa ja naureskeltiin jos menevätkin kasvissyöjälle.. Ei ollut kiva paikka, onneksi olin töissä vain opiskelujen ajan. Iso ketjuravintola vielä kyseessä.

Vierailija
2/9 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö elintarvikealalla ole yleisesti tunnettu se 3 sekunnin sääntö?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se musta siinä pellissä ei kyllä vaarallista ainetta ole, käy niin kuumassa että mitään bakteereja siinä ei kasva. Mutta eihän se esteettisesti nättiä ole.

Olivatko pullat ja viinerit merkattu erikseen pähkinättömiksi? Jos näin oli, niin sehän voisi olla kuolemantuottamus, jos joku siitä allergisen reaktion saisi ja kuolisi.

Harmi, että ihmiset eivät ymmärrä noudattaa eettisiä arvoja. Tuskin kukaan niistä leipureista itsekkään söisi mitään likaiselta lattialta, ja mielestäni hyvä sääntö on, että älä koskaan tarjoa mitään, mitä et itse laittaisi suuhun.

Vierailija
4/9 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaa. Ulkona on söty kaikki ja hengissä ollaan. Ainoa tosi paha asia on nuo allergeenit, mutta kala-allergikkona ihan tuttua, et saa hengenvaarallisen aterian, vaikka kuinka kyselis etukäteen.

Vierailija
5/9 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se musta siinä pellissä ei kyllä vaarallista ainetta ole, käy niin kuumassa että mitään bakteereja siinä ei kasva. Mutta eihän se esteettisesti nättiä ole.

Olivatko pullat ja viinerit merkattu erikseen pähkinättömiksi? Jos näin oli, niin sehän voisi olla kuolemantuottamus, jos joku siitä allergisen reaktion saisi ja kuolisi.

Harmi, että ihmiset eivät ymmärrä noudattaa eettisiä arvoja. Tuskin kukaan niistä leipureista itsekkään söisi mitään likaiselta lattialta, ja mielestäni hyvä sääntö on, että älä koskaan tarjoa mitään, mitä et itse laittaisi suuhun.

Eikös noita myytäessä pitäisi olla maininta että saattaa sisältää pieniä määriä pähkinää? Jos ei tuota mainintaa ole, silloin voi olettaa pähkinättömäksi.

Vierailija
6/9 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietäisittepä vaan elintarviketehtaan menetelmistä.

Vierailija
7/9 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulta kuulostaa...

Vierailija
8/9 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös noita myytäessä pitäisi olla maininta että saattaa sisältää pieniä määriä pähkinää? Jos ei tuota mainintaa ole, silloin voi olettaa pähkinättömäksi.

Ei taida olla ihan pakollista. Alla elintarviketieto-oppaasta pätkä koskien pakattuja tuotteita.. Pakkaamattomissa on vielä "löysemmät" säädökset..

"Yrityksen on tuotannonsuunnittelussaan minimoitava tuotteeseen kuulumattomien ja erityisesti allergisoivien ainesten, esimerkiksi pähkinöiden, aiheuttama kontaminaatioriski. Jäämiä ei pidetä ainesosina.

Kuitenkin silloin

a) kun koko tuotelinjastoa ei ole mahdollista pestä vedellä ja

b) kun muusta huolellisesta puhdistuksesta huolimatta jäämiä allergiaa aiheuttavasta

aineksesta on osoitettu analyyttisesti tai aistinvaraisesti satunnaisesti löytyvän joko

omavalvonnassa tai viranomaisvalvonnassa, toimija voi harkita jäämien ilmoittamista erillisellä merkinnällä, kuten ”saattaa sisältää pieniä määriä xxx”. Ilmoittaminen suositellaan kohdennettavan allergeeniin mahdollisimman tarkasti, esimerkiksi pähkinät omilla nimillään."

Vierailija
9/9 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut myös tutuilta hurjia juttuja leipomoitten meiningeistä. Erään leipomon tuotteita välttelen tietoisesti juttujen takia.

Olin itse viime vuonna pari viikkoa toisella näistä suuresta leipomoketjusta töissä ja siellä oli onneksi kaikki ihan reilassa. Eikä lattialle päätyneet tuotteet todellakaan päätyneet muualle, kuin biojätteeseen. Ostan edelleenkin tämän firman leipomuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan