Minun aloittama ketju poistettiin - tarvitsen silti neuvoja!
En ymmärrä miksi modet poisti sen? Tarvitsen neuvoja, jotta pystyn lopettamaan nokittelun ja piilovittuilun. En itse koe sitä minään pahana asiana, en tarkoita loukata ketään, vaan lähinnä vähän pitää hauskaa ja luoda yhteishenkeä ja kaveruutta. Siis sellaista "tyttöjen läppää" viattomalla otteella, jota monet (jollei kaikki) nuoret naiset tykkää harjoittaa.
Olen koeajalla muesvaltaisella työpaikalla ja minulle on jo huomauteltu piikikkyydestä ja työpaikan hengen pilaamisesta. Yksi naispuolinen työkaveri on tehnyt minusta valituksen koska ei ymmärtänyt huumorintajuani .
Tarvitsen kipeästi neuvojanne miten lopettaa tämä sinänsä viaton piikittely ja vitsailu, etten menetä työpaikkaani (joka on minun unelmien täyttymys!).
Miten kommentoi asioita, jotka ovat minusta tyhmiä ja naurettavia, mutta joista toiset ovat ylpeitä tai iloisia? En osaa sanoa mitään latteita kehuja, jos ihmiset tai asiat eivät ole niiden arvoisia. Kuittaan ne jollain pikku piikillä, mutta se ei enää käy päinsä. Miten puhua jonkun tyypin kanssa niin ettei ne loukkaannu?
Kommentit (46)
Wt muija on kouluttautunut ja ei osaa sivistyneiden kanssa olla.
Yksi mistä voisit aloittaa on se, että lopetat valehtelemasta itsellesi, että kaikki tekevät kuten sinä, että kaikki puhuvat kuten sinä. Kun eivät puhu. Sillä et voi oikeuttaa puheitasi, että muutkin tekevät niin. Jos tarkkailet ympäristöäsi rehellisesti, niin huomaat, että muut eivät piikittele.
Kuulostat lähinnä typerältä ja moukalta. Sulla on olemattomat sosiaaliset kyvyt ja olet kateellinenkin vielä. Töissä työt on tiimityötä, ei nokittelua. Sinunlaiset tuhoaa tuottavuuden
Siis miten nuo kuvaamasi asiat ovat tavallista yhteiseloa, hyvää läppää? Jossain koulukiusaajien piireissä? Vaikutat vastenmieliseltä ihmiseltä eivätkä kuvaamasi jutut todellakaan ole mikään yleinen osa naisten kulttuuria.
Lopeta typeryydet jos haluat vaihtaa piirejä. Sun piireistä ja käytöstavoista on luovuttava jos haluat uran. Ihan siellä Eirassa asuu ihmisiä, taviksiakin, vaikka sinä et. Alemmuudentunto huokuu kommenteistasi, et sä niillä mitään voita.
Oletko onnellinen? Tee elämästäsi sisältörikas ja onnellinen. Yleensä kaikin puolin itse hyvinvoivaksi kokeva ihminen ei piikittele tai nokittele, vaan on ystävällinen. Onnellisuus on oma kokemus, eikä sitä mitata asuinalueella, omaisuudella, ulkonäöllä tai vastaavilla. Vaatii itsetuntemusta, jotta tietää mitä elämältä haluaa ja mistä itse pitää. Sen jälkeen tarvitaan halu ja taito organisoida elämä kohti näitä itselle mielekkäitä tavoitteita ja saavuttaa se tila, jossa kokee noin pääpiirteissään olevansa onnellinen kaikin puolin. Ei ihminen, jolla on hyvä olla, ole toisille ilkeä, ei edes läpällä.
Siinä olet oikeassa, että sinun on muututtava, jos haluat pitää työpaikkasi.
No eihän näitä kommentteja ole kiva lukea. Mä en vaan pysty muuttumaan yhdessä yössä, kun olen aina ollut tällainen.
Eikä siis kyseessä ole ainoastaan puheet. Minun työhönperehdyttäjä valitti minun ilmeistä ja kehonkielestä. Että pyörittelen silmiäni kun toiset puhuu. Ja lähdin asiakastapaamisesta hyvästelemättä. Siis kävelin vaan pois. Tästä oli soitettu töihin. Ja näissä tilanteissa minä toimin ihan asiallisesti. Eikä se ollut edes oikea asiakastapaaminen vaan joku demo missä oli muitakin ihmisiä.
Mutta joo, todella siis haluan muuttua. Kyse vain siitä miten pystyisin muuttumaan, kun en näe itsessäni mitään vikaa. Siis en todellakaan. Ap
Sulla on joku sosiaalisiin tilanteisiin liittyvä hahmotushäiriö tms. Voi olla haastavaa pärjätä työelämässä kun kilpailu on niin kovaa...
Otan osaa.
Onko sulla asperger? Jotain häikkää ainakin päässä. Tietenkään mistään ei lähdetä sanomatta näkemiin!
Vierailija kirjoitti:
Sulla on joku sosiaalisiin tilanteisiin liittyvä hahmotushäiriö tms. Voi olla haastavaa pärjätä työelämässä kun kilpailu on niin kovaa...
Otan osaa.
No eihän ole!!!
Olen ollut sekä psykologin että neurologin testeissä ja mitään ei diagnosoitu.
Ap
Jospa aloittaisit siitä, että keskittyisit huomioimaan muita ihmisiä. Ennenkuin lauot oman mielipiteesi, niin mieti, mikä voisi ilahduttaa toista. Kohteliaisuus on sitä, että huomaa ja huomioi toista, joka hetki, joka paikassa. Työpaikalla ryhmä on yksilöä tärkeämpi. Se, että ryhmä toimii, ei yksilösuoritukset.
Näitä asioita opetellaan yleensä päiväkodissa, perheessä, koulussa ja se kestää vuosia. Missä sinä olet kasvanut?
Sinulla ei ole tapoja joten tuolla tavalla lennät kyllä duunista ulos.
Jos pitää päästä sanomaan aina viimeinen sana, melkein kaikki ärsyttää,provosoit koko ajan muita, ei ruollaiseen viitsi tutustua saatikka viitsi puhua mitään.
Mikäli ylpeys on vielä asenteellisesti tuollaista, niin solong.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otan osaa.No eihän ole!!!
Olen ollut sekä psykologin että neurologin testeissä ja mitään ei diagnosoitu.
Ap
Miksi olit testeissä? Äläkä nyt sano, että kaikkiha psykologisissa ja neurologisissa testeissä käyvät!
Et näe mitään vikaa. Seurustele ja töitä peilikuvasi kanssa sitten. Oikea omaan napaan tuijottaja
Jos oikeasti kirjoitit todellisia ajatuksiasi ja mielipiteitäsi, niin vaikutat erittäin epämiellyttävältä ja epäkohteliaalta.
Ymmärräthän, että monia muita huvittavat ja suututtavat sinun (*typerät ja naurettavat) mielipiteesi, mutta he ovat niin kohteliaita, että he eivät sano asiasta.
Suosittelen jatkossa, että hymyilet ja nyökytät, jos et käsitä, jaa tai ymmärrä jonkun toisen mielipidettä (*ja luulet tietäväsi paremmin aiheesta).
Luulet olevasi oikeassa ja hauska, mutta oikeasti olet inhottava muita kohtaan.
(*Tajuatko, pösilö? * = vinkki puhetavastasi)
Hei, joko sinulla on joku hahmotushäiriö tai sitten olet kasvanut todella kieroutuneessa ilmapiirissä ja pidät tuollaista kiusaamista "normaalina yhdessäolona" mitä se ei ole. Ei todellakaan. Normaalisti ihmiset huomioivat toisensa pääasiassa positiivisesti ja pyrkivät rakentamaan sosiaalisista tilanteista kaikille sopivia. Noin niinkuin luonnostaan. Millainen oli lapsuudenperheesi, kasvuympäristösi?
Jos tuo on totta, ettet todellakaan näe itsessäsi mitään vikaa, vaikka ne viat sinulle selvin sanoin osoitetaan, niin laittaa tosiaan epäilemään jotain häiriötä.
Googleta Asperger. Olisi hyvä saada diagnoosi, koska voisit kertoa siitä työpaikalla. Sitten he ehkä ymmärtävät mistä on kyse. Muuten lennät sieltä pois.
Aspergerit tyypillisesti eivät osaa lukea sosiaalisia tilanteita vaan sanovat, mitä sylki suuhun tuo.
Paikkaat surkeaa itsetuntoa mollaamalla muita. Kommenteissasi paistaa alemmuudentuntosi. Että koet olevasi huonompi muita. Taidat olla alkoholistiperheestä kotoisin tai muuten huonommista piireistä.