TEROLUT - auttoiko ketään tulemaan raskaaksi?
Miten kävi kiertojen suhteen kuurin jälkeen? Otan siis 10 päivää teroja ja sitten pitäisi alkaa menkat. Esikoinen toiveissa..
Kommentit (10)
Meikän spermasta tulee laakista raskaaksi. En vain halua enempää lapsia.
Minä söin tuota aikoinaan jotta saataisiin kk:t alkamaan. En tiedä mikä on aloittajan syy.
Minulla ei ole hormonihoidon (syy endometrioosi) jälkeen kuukautisia. Siksi terolutit, että saisi kierron käynnistettyä mahdollisimman nopeasti.
Ap
Mulle aikanaan gyne sanoi, että Terolut ei vaikuta mitenkään hedelmällisyyteen. Mulla tosin oli PCOS, en ovuloinut siihen aikaan lainkaan ja kuukautiset tuli tosi harvoin eli vasta sitten kun kohdun limakalvo oli niin paksu että putosi "itsestään" pois.
En ymmärrä, miten terolut auttaisi. Onko ko gyne töissä lapsettomuusklinikalla? Menisin oikealle lapsettomuuslääkärille, tavallinen gyne tuskin osaa sitä niin hoitaa.
Siis lääkäri ei sanonutkaan, että terot auttaisivat minua tulemaan raskaaksi. Mutta luonnollisesti kuukautiset ovat ehto raskaaksi tulemiselle eli siinä mielessä ainakin lääke auttaa, mikäli se toimii. Netistä luin, että monet ovat tulleet juuri kuurin jälkeen raskaaksi tai jotkut jopa kuurin aikana.
Ap
Tunnen erään, jolla terot auttoivat tulemaan raskaaksi melko nopeasti :)
Vierailija kirjoitti:
Mulle aikanaan gyne sanoi, että Terolut ei vaikuta mitenkään hedelmällisyyteen. Mulla tosin oli PCOS, en ovuloinut siihen aikaan lainkaan ja kuukautiset tuli tosi harvoin eli vasta sitten kun kohdun limakalvo oli niin paksu että putosi "itsestään" pois.
Niin siis vaikuttaahan se. Itsellä terot tuli käyttöön juuri siksi että todistetusti ovuloin,mutta luteaali on liian lyhyt joten kiinnittyminen ei ehdi tapahtua ku limakalvo rapistuu jo pois. Teroluteilla (ovulaation jälkeen) on tarkoitus pidentää kiertoa,jotta kiinnittyminen pääsee tapahtumaan. Itselläni tämä on tällä hetkellä ainoa tapa auttaa raskaaksi tulossa.
Miksi otat terolutia?