Minun aloittama ketju poistettiin - tarvitsen silti neuvoja!
En ymmärrä miksi modet poisti sen? Tarvitsen neuvoja, jotta pystyn lopettamaan nokittelun ja piilovittuilun. En itse koe sitä minään pahana asiana, en tarkoita loukata ketään, vaan lähinnä vähän pitää hauskaa ja luoda yhteishenkeä ja kaveruutta. Siis sellaista "tyttöjen läppää" viattomalla otteella, jota monet (jollei kaikki) nuoret naiset tykkää harjoittaa.
Olen koeajalla muesvaltaisella työpaikalla ja minulle on jo huomauteltu piikikkyydestä ja työpaikan hengen pilaamisesta. Yksi naispuolinen työkaveri on tehnyt minusta valituksen koska ei ymmärtänyt huumorintajuani .
Tarvitsen kipeästi neuvojanne miten lopettaa tämä sinänsä viaton piikittely ja vitsailu, etten menetä työpaikkaani (joka on minun unelmien täyttymys!).
Miten kommentoi asioita, jotka ovat minusta tyhmiä ja naurettavia, mutta joista toiset ovat ylpeitä tai iloisia? En osaa sanoa mitään latteita kehuja, jos ihmiset tai asiat eivät ole niiden arvoisia. Kuittaan ne jollain pikku piikillä, mutta se ei enää käy päinsä. Miten puhua jonkun tyypin kanssa niin ettei ne loukkaannu?
Kommentit (46)
Ap:lla mitään aspergeria ole. Nyt hei rajaa.
Ei ja tuossa ole muuta keinoa kuin ottaa joka kohtaamiseen tavoitteeksi että.sanoo jotain positiivista. Käyttää sitten energiansa sen miettimiseen mitä se vois olla. En kyllä usko että ap on ilman jotain diagnoosia selvinnyt jos yhtään on huolella testattu. Tää lienee provo mutta ap:na hankkisin sen diagnoosin ja keskustelisin siitä työkavereiden kanssa. Kun minulla on tää Asperger... Eikä senkään varaan voi tuudittautua möläyttelyä jatkaen, pakko on ruveta opettelemaan toisenlaista tapaa kommunikoida. Jos tämä siis olisi totta.
Ap? Oma taustasi? Aidosti kiinnostaa millaiset olosuhteet tuottavat ap:n kaltaisia kiusaajia.
Millaisessa ympäristössä olet kasvanut? Onko sinua kotenkin laiminlyöty pienenä? Kuulostaa siltä, että yrität pönkittää heikkoa itsetuntoasi tai peittää sitä sosiaalisissa tilanteissa olemalla julkea. Ehkä taustalla on häpeän tunteita.
Nostat myös itsesi muiden yläpuolelle sosiaalisissa tilanteissa, vaikka muut samalla statuksella olevat odottavat pyrkimystä yhdenvertaiseen vuorovaikutukseen.