Vierailija

Mikä olisi sopiva summa lahjaksi yhdeltä aikuiselta tämäntyyppisissä häissä?

- Ei vihkiseremoniaa, pelkkä hääjuhla illalla
- Ruokailua ei ole järjestetty
- Juomat baarista omakustanteisia

Mietin vaan kun morsian on kyllä hyvä ystäväni, mutta jo polttareista ja häihin osallistumisesta sinänsä (kulkeminen, juomat, ruokailun järjestäminen muualla) koituu minulle kuluja... :/

• ylös 14
  • alas 1

Sivut

Kommentit (34)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Älä vie lahjaksi rahaa. Osta ennemmin jotain lahjaksi. Paistinpannu?

Hääpari on toivonut rahaa

t. AP

• ylös 1
  • alas 10
Vierailija

Siis tarjolla ei ole mitään? Silloin lahjaksi riittä 5.20, sillä saa muistaakseni häämatkan eli metroajelun kahdelle.

• ylös 21
  • alas 1
Vierailija

Mietin samaa asiaa. Eräät häät tulossa...

Hääpari ei tosiaan tarjoa kummempia, mutta rahaa toivoo lahjaksi. Toinen ystäväni sanoi, ettei kehtaa olla antamatta vähintään 50e. Itse mietin, kuinka vähän kehtaan työttömänä antaa... Pitää kuitenkin maksaa matkat, majoitus, ruokaa ja juomaa.

• ylös 19
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mietin samaa asiaa. Eräät häät tulossa...

Hääpari ei tosiaan tarjoa kummempia, mutta rahaa toivoo lahjaksi. Toinen ystäväni sanoi, ettei kehtaa olla antamatta vähintään 50e. Itse mietin, kuinka vähän kehtaan työttömänä antaa... Pitää kuitenkin maksaa matkat, majoitus, ruokaa ja juomaa.

50€ on normi lahjasumma ns. perushäissä, jossa on ruokailut ja juomat talon puolesta ym. Missään nimessä en antaisi paria kymppiä enempää tällaisessa tapauksessa jossa vieras ei "saa" mitään, vaan hänelle koituu ainoastaan kuluja.

• ylös 30
  • alas 2
Vierailija

20 euroakin on aika paljon kun siihen tulee päälle vielä muitakin kuluja, mutta sen alle tuskin kehtaa antaa...

• ylös 13
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mietin vaan kun morsian on kyllä hyvä ystäväni, mutta jo polttareista ja häihin osallistumisesta sinänsä (kulkeminen, juomat, ruokailun järjestäminen muualla) koituu minulle kuluja... :/

minusta 100 euroa on hyvä summa, jos morsian on hyvä ystäväsi

ei sillä lahjarahalla ikäänkuin makseta mitään ruokaa tai juomia, ei sille tarvitse mitään vastiketta olla, se on lahja jonka pitäisi ilahduttaa saajaa eikä sillä ole mitään muuta funktiota

• ylös 9
  • alas 31
Vierailija

Hääparit usein tarvitsevat rahaa enemmän kuin mitään muuta, mutta on raha silti aika masentava lahja. Jos häävieraallakin on rahasta tiukkaa, niin pientä (alle 50 eur) rahalahjaa tyylikkäämpää ja muistettavampaa olisi lahjoittaa jokin sopiva työsuoritus tai muu palvelus. Jos parilla on esim. koira, niin voisi lupautua sen hoitajaksi häämatkan ajaksi. "Työlahjan" onnistuminen on tietysti kokonaan kiinni hääparin tarpeista ja omasta osaamisesta ja muista edellytyksistä.

Vierailija

veisin pelkän kortin, oudot häät jos ei tarjoilua baariin vaan juhlimaan ja itse joutuu maksamaan juomansakin

• ylös 16
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

ei sillä lahjarahalla ikäänkuin makseta mitään ruokaa tai juomia, ei sille tarvitse mitään vastiketta olla, se on lahja jonka pitäisi ilahduttaa saajaa eikä sillä ole mitään muuta funktiota

Ystävälle 100 euroa? Sisarukselle voisin antaa tuollaisen summan, mutta ystäville ja serkuille mielestäni 20-50e on täysin sopivan hintainen lahja. 

• ylös 11
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

On se vähän tympeää vieraana pistää useampi satanen (polttarikustannukset, matkat, häälahja yms.) toisen juhliin, saamatta edes ruokaa ja juomaa siitä hyvästä

• ylös 16
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
veisin pelkän kortin, oudot häät jos ei tarjoilua baariin vaan juhlimaan ja itse joutuu maksamaan juomansakin

Kieltämättä vähän kummallisilta "häiltä" kuulostaa... Hääpari on varmasti halunnut säästää kuluissa, joten mielestäni vieraat voivat tehdä samoin, ja säästää omia rahojaan lahjan suhteen

• ylös 19
  • alas 0
Vierailija

20 on sopiva summa. Jos ei ole vieraita vara muuten kestittää niin älkää järjestäkö isoja häitä.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.