Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

.0O0HELMET 2008 HEINÄKUU.0O0

01.07.2008 |

Minäpä alottelen uutta pinoa.

Käytin eilen Santeria vaihteeksi lääkärissä ja pojalla taas korvatulehdus.Nyt jos seuraava vielä tulee niin laitetaan lähete korvapolille.Puolessa vuodessa kun on neljä niin pittää mennä korvapolille.Santerilla ollut jo kolme 2 kk aikana.Voi että mua tympäsee!!

Jaa nyt pittää mennä poika hermostu...

anna_liisa ja Santeri 5kk

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään käytin santeria lääkärissä ja santerilla on sit liimakorva.Tuubi laitetaan oikeaan korvaan.Jospa ne nyt auttas sit meitä...

Tympiä kun noin pieni pitää nukuttaa.

Ei ihme et poika haroo koko ajan oikeaa korvaa!

Mutta ei näytä menoa hiastavan silti,santeri yrittää jo lähteä konttaamaan,kovasti yrittää jalkoja siirtää.

Mutta nyt iltapalalle ja nukkuun.

anna_liisa ja santeri 6kk
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=85d8f0c4-5ffb-11dd-bbaa-…!

Vierailija
42/60 |
02.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en jotenkin oo oikein päässyt sinuiksi tän uuden palstan kanssa joten ei oo tullut kirjoiteltua.

Edellispinossa oli keskusteltu menkoista ja kuparikierukasta.

Menkoista: Mulla alkoi menkat maaliskuun lopussa, vähän ennen kuin Siiri täytti 3 kk. Silloin oli vielä täysimetys menossa. Ja heti menkat olleet säännölliset ja samanlaiset kuin aikaisemminkin. Tosin PMS oireista on tullut menkkojen jälkioireita. Mä oon tosi kiukkuin viikon menkkojen alusta lähtien.

Kuparikierukasta: Mulla on ollut kaksi kuparikierukaan käytössä ennen raskautta. Kuparikierukka ei vaikuta kierron pituuteen koska siinä ei oo mitään hormoneja.

Mulla on ajansaatossa vuotopäivät ja vuodon määrä jopa vähentynyt kuparikierukan kanssa. Ite oon menossa kierukan laittoon parin viikon päästä.

Vauvakuumeesta; Joo, kyllä se välillä nostaa päätään... Täytyy tunnustaa. Ja just tässä toissa yönä näin unta että oon raskaana.

Mutta siis tarkoituksena ois että kakkosta ruettais puuhaamaan ens keväänä/kesänä, että noin 2 vee ois sit ikäeroa.

Anna_Liisa: Voi pientä Santeria! Paranemisia pienelle!

Toivottavasti noi korvatulehdukset loppuu Santerilta.

SIIRIN napa: Tiistaina käytiin neukassa. Siiri vierastaa edelleen neukkatätiä. Ja protesti pissitkin sitten pissittiin siihen alustalle samalla kun neuvolantäti mittasi päänympärystä.

Paino 7280g, pituus 63,5 cm ja py 42,5 cm.

Mä en tajua tota meidän neukkatätiä, kauhee paasaus että miten sitten haarukalla survollan saa karkeempaa ruokaa vvauvalle, että pitää totuttaa hiljalleen karkeampaan ruokaan....

Mä kun olin just sanonut että ollaa ruettu maistelemaan soseita ja meillä menee alas justa ja just työllä ja vaivalla noin 3 teelusikallaista sitä sileintä sosetta.....

Jos jollakulla on hyviä vinkkeja ja kikkakolmosia,otetaan mielellään vastaan??

:)

Samoin terkalla oli kauhee mainostus että maissivelliä peliin jotta Siiri jaksaisi nukkua koko yön. Nykyisin herään syömään 4 -5 välillä kerran yössä. Menee nukkumaan noin klo 20 ja nukkuu sitten tuohon aamuun asti silloin tankkaa kerran ja sitten jatkaa nukkumista.

Ollaan nyt sitten parina iltana tarjottu maissivelliä, sekään ei kauheena tehny kauppaansa. Ekana iltana meni alas 40ml ja eilen sitten jo 80 ml. Tosin tänään sitten Siiri heräsi kuudelta halauamaan tankkausta, että em tiedä muuttaako se nyt sitten kauheesti tilannetta, että tankataanko viideltä vai kuudelta...

mantelipulla ja Siiri 6 kk 2 pv

Vierailija
44/60 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna_liisa: toivottavasti ei tuu hirmuinen kierre tuosta tai sitten ainakin apua korvapolilta!

mantelipulla: ei paljon ole kikkoja tuohon soseiden syöntiin kyllä minulla :( Meillä nuo soseet on onneksi aina melko helpolla uponneet alusta asti kaikilla kolmella. Aiemmella kahdella olen soseet aloittanut perunalla ja nyt Veikan kanssa aloitettiin persikalla. Nykyään meneekin sitten persikka, peruna, porkkana ja uutena maissi ja hyvin maistuu.. Olenkin miettinyt, että joko pitäisi lisäillä kiinteiden määrää täälläpäässä. Mutta siis kyllä ne kaikki oppii syömään soseita. Toiset nopeammin ja toiset sitten hiukan hitaammin :)

Niin, aiemmin tosiaan on puhetta ollut tuosta vauvakuumeesta ym. kyllähän se välillä mielessä käy mutta jospa nyt nämä kolme aluksi riittäisi :) Ei ole kyllä useammasta ollut puhetta enkä usko, että meille ihan heti enää lisää lapsia tulee. On näissäkin tekemistä jo kyllä! No, minä varmaan poden jonkin sortin kroonista vauvakuumetta.. :p

Niin, siis Veikka meillä syö kiinteitä. Enempi ja vähempi. Selvästi kyllä tarvitsee jo muutakin ja näillä mennään siis. Imetän ja soseita sitten tarjoilen :) Meillä ei enää ihan pelkästä maistelusta voida puhua, että täysimetys nyt sitten on ohi.. mutta näin meillä. Ukkeli kääntyilee matolla vaikka mihin suuntaan ja nykyään kyllä pitää olla viihdyttämässä vähän väliä. Ennen saattoi pitkänkin tovin makoilla ja katsella omia leluja, että minä kerkesin esim. muille ruuan laittaa pöytään ja itsekin syödä mutta tosiaan ei enää tuo onnistu. Nyt on isona apuna liina minkä käyttöön saatiin taas onneksi lupa! Aiemmin fysioterapeutti suositteli liinan pois jättöä hetkeksi sen pingerryksen takia mutta nyt taas luvan kanssa olen Veikan siihen laittanut ja hyvin viihtyy! Paremmin tällä hetkellä liinassa kuin vaunuissa. Kenties ilmat tähänkin vaikuttaa. Mutta nyt täytyy lähteä lukemaan yksi kirja loppuun kun saan sitä rauhassa jopa lukea :)

Vimpula ja Veikka 4kk ja rapiat päälle

Vierailija
45/60 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävinkin jo meidän tiedot lisäämässä neuvolapinoon...

En oikeen ymmärrä, miks neuvolalääkäri oli pituudesta huolissaan...jos nyt on 65 senttiä ja syntyissä oli 49. Minkälaisia jättiläisiä teillä muilla on?? Tuntu, ett sen lääkärin piti vaan saada pätee (nuori nainen) ja vähän hätkäyttää jollain... Jäi vähän paha mieli ja kiireellä oli jo sopimassa 5kk-aikaa, ett sitten katotaan taas pituutta ja painoo, ettei vaan enempi lähe käyrä laskemaan... Ja mitäs me sille mahetaan jos pituuskäyrä laskee?!?!? Venytetään?? Mut isoveli oli samanikäsenä sentin lyhyempikin... Ihan outoo...

Meillä ei viel syödä, pelkällä tissimaidolla mennään. Lääkäri sano, ett jos maiskuttelee meidän syödessä, ni voi alkaa pikku hiljaa soseita maistattaan. Neuvolantäti taas oli enemmänkin sitä mieltä, ett lusikan käyttöö vois harjotuttaa antamalla esim. d-vitamiinin lusikalla... Noh, en nyt hoppua tuon syömisen kanssa kun esikoinenkin oppi ihan hyvin syömään vaikka alotettiin maisteleen vasta 6kk:n iässä.

Meiän neiti syö öisin vaihtelevasti 1-4 kertaa. Nukkuu vieressä, joten imetykset ei mua häiritse, usein aamulla en ees muista monestiko on syöny=) En tiiä, söiskö vähemmän jos nukkus pinniksessä eikä ois ihan mun vieressä maitoo haistelemassa...

Onko joku käyttäny Ergon kantoreppua? Mulla ollu kokeilussa. Neiti viihty, mutta vaikka kuinka on kehuttu hyväks, ni mä en kyllä saanu sitä säädettyä silleen, ettei se ois painanu käsiin. Paino kainaloiden luo niin, että puolen tunnin kantamisen jälkeen tuntu jo, ett kädet ihan tunnottomina ja veri ei kierrä.

Menkoista ym. oli kans puhetta. Mulla ei oo viel menkat alkanu, esikoisen aikaan alko sillon kun herra puol vuotta ja täysimetys loppu. Ja vauvakuume mulla on ihan kroonisena. Ois oikeestaan kiva olla jo vaikka raskaana, mut tuskinpa tärppää ihan viel. Neitikin sai alkunsa vasta sitten kun esikoisen imetyksen lopetin kokonaan ja muutama kierto oli välissä tasaamassa...

Jeps, tässä kai "tärkeimmät".

Ai niin, semmosta viel, ett minkälaisia autoja teil on? Meil Nissan Primera ja on aateltu vaihtaa kun haluttas semmonen, mihin mahtuu kaks turvaistuinta selkä menosuuntaan (en tiiä onko se ees mahollista, mut en oikeestaan viel haluis kääntää reilu 2v esikoista kasvot menosuuntaan). Ei meiän autoon järkevästi saa ees kahta turvaistuinta, vaikka toinen oiskin naama menosuuntaan...

Mukavaa ja aurinkoista kesän jatkoa kaikille!!

Millamalla ja Siiri 4 kk

Vierailija
46/60 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ptkään aikaan ei Tildan kanssa ollut mitään tavallista ihmeellisempää, mutta nyt onkin ihan viikon sisällä tapahtunut paljon. No, ensiksi, Tilda oppi vihdoin kääntymään ja nyt pitääkin kieriä jonnekin suuntaan jatkuvasti, myös yöllä. Viimein kokeiltiin niitä soseita, juu yök, tuumi Tilda. Pe-po soseella aloitettiin maanantaina ja nyt on kokeiltu peruna-maissia. Vastaanotto ehkä pari irvistystä vähemmän ja pari lusikallista enemmän. Eilen terkkarin kehotuksesta koeiltiin myös puuroa, joka yllättäen upposi kuin häkä. Sitä meni n. desi ja maitoa päälle klo 20.30 ja seuraavan kerran Tilda söi klo 6.15 . WAU! Suuri muutos kun Tilda saatto syödä yleensä taas 3 kertaa yössä. Ja vielä viimenen muutos on ollut se, että pamautin selkäni toisspäivänä niin jumiin, että oli pakko eilen mennä kipupiikille ja se tarkottikin sitten 24 h imetyskieltoa. Melko hyvin meni, pumppailin vaan maitoa pois, mutta katotaan nyt sitten miten vaikutti maidon tuloon, joka muutenkin on ilmeisesti ollut vähenemään päin.

Itsellä sitten kans menkat alko tällä viikolla ja kyllä on ottanut päähän kun yli vuoden saikin olla ilman.

Eli tässäpä meidän viimesimmät kuulumiset

Ai niin, ja vielä soseensyönti vinkki. Ensin sosetta lusikalla suuhun ja heti perään tutti. Sotkusta mutta tehokasta.

Nojanda ja Tilda ihan just 5 kk!

ps. Laitan 5 kk neuvolapinon pystyyn joten pinoutukaas sinnekin sitten taas.

Vierailija
47/60 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mantelipulla ja vimpula:Täytyy toivoa et ei tulis santerille kierrettä.Ei oo kiva syöttää noita lääkekuureja.

Vatsa ja hampaat ja kärsii.

Santeri ryömi tänä aamuna kolme vetoa.Käsi meinaa vaan jäädä toinen ittensä alle ja monesti sitten lennetään nenälleen ja siittä seuraa sit kamala huuto.

Oon antanut santerille viikon verran puuroa ja kahtena kertana ei oo yöllä syönyt.Santeri ku ei tykkää oikeen tutista niin se nukahtaa aina maitopullolle niin luulen et nuo yöllä heräily on sitä et pulloa eikä tuttia.Tuttia ku tarjoaa alkaa kauhee huuto ja ei rauhotu ennenku haen maitoa.Oisko teillä kellään vinkkiä miten saan nukahtaan ilman maidon antoa yöllä?Koska pitäs jaksaa nukkua enemmän ku 3-4 tuntia ku saa puuroa illalla 1/2dl ja maitoa juo päälle 120ml.

anna_liisa ja santeri 5kk 4pv.

Vierailija
48/60 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttö oli viikonloppuna ekaa kertaa muutaman tunnin isovanhemmilla hoidossa, ja päästiin miehen kanssa kahdestaan rantsuun piknikille :) Kaikki meni muuten hyvin, mutta kävin välillä kotona imettämässä, kun ei suostunut syömään pullosta (ei ole tottunut).

Mantelipulla: Mullekin ehdotettiin tuota maissivelliä, kun vauva on ruvennut heräilemään enemmän öisin. Pari kertaa kokeilin, mutta ei tuntunut kauheasti maistuvan. Nyt olen antanut jo pari kertaa sellaista muksu-ensipuuroa illalla yhdeksän aikaan. Tuntuu kuitenkin, että heräily on enemmän sitä, että vauva haluaa viereen ja "tutin"=tissin suuhun eikä varsinaista nälkää.

Pinnasängyssä ei enää viihdy kovin hyvin, ja laskinkin sängystä laidan takaisin alas, jos vaikka se auttaisi...Oma uni alkaa kärsiä, kun vauva poikittain meidän välissä ja minä likistyneenä pinniksen laidassa kiinni. Pinnis on meillä siis aikuisten sängyn vieressä.

Jaaha, nyt hermot meni vauvalla...

Mami_08 + Pinsku 5kk

Vierailija
49/60 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaa kertaa kirjoittamassa tänne, kun en päässyt kirjautumaan vanhoilla tunnuksilla, mutta nyt asia kunnossa.

Niilolle maistuu soseet tosi hyvin. Aamupäivällä syö purkillisen bataattia (keitän, soseutan ja pakastan piltin purkkeihin), iltapäivällä menee purkillinen hedelmäsosetta, päärynä-mangoa. Imetän edelleen, mutta pian viikon verran olen antanut myös nania, kokeillakseni sopiiko se. Kerran päivässä, lähinnä ennen nukkumaanmenoa olen "tankannut" Niiloa parempien unien toivossa. On kyllä auttanutkin, aamuyöstä vasta tarvinnut imettää, entisen tissi suussa nukkumisen sijaan. Ajattelin jo lopettaa koko imettämisen, kun väsyin niin noihin yösyöttöihin, mutta taidan kuitenkin jatkaa, jos Niilo alkaa nukkua yönsä paremmin.

Niilo oppi kääntymään vatsalleen 3,5kk ikäisenä. Siitä lähtien onkin ollut vatsallaan melkein aina. Kylvyssäkin yrittää koko ajan kääntyä :p Vaipanvaihtokin meinaa olla hankalaa, kun yrittää kääntyä....nukkuu vatsallaan...

Iloinen ja hymyileväinen poika, joka kyllä turhautuu paikallaan oloon aika äkkiä. Äidin sylissä pomppiminen on lempipuuhaa, siinä vaan meinaa äidin hauikset olla lujilla :D

Olsku ja Niilo 5kk

Vierailija
50/60 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Santeri lähti ryömiin toissa päivänä.Oppi kädenki ottaan altansa pois.Aikasten nämä meidän kaksi nuorimmaista lähtivät liikkeelle.Niklas oli just saman ikänen.

Menemme tänään kattomaan minun kaverin tyttö vauvaa joka on nyt 1kk ikänen.

Onhan se varmasti pieni verrattuna santeriin.

Aattelin ensi viikolla kokeilla santeria istuma rattaisiin,en nosta kuitenkaan selkänojaa ihan pystyasentoon vielä.

Mutta pittää alkaa vehkeitä kokoileen et päästään lähteen ku santeri herää.

anna_liisa ja santeri 5kk ja viikko päälle.

Vierailija
51/60 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on myös probleemaa vaipanvaihdossa, kun koko ajan pitää päästä kääntymään :)

Ja mietin eilen tuota vaunun vaihtamista rattaisiin, kun vauva ei oikein tunnu mahtuvan enää pehmeään koppaansa, yrittää kääntyä ja muutenkin punkeaa ulos sieltä...Vielä ei voi kai kuitenkaan laittaa, koska istuminen ei suju ilman tukea. Hankala vaihe.

Mistähän voisi johtua vauvan lisääntynyt heräily öisin? Nukahtaa uudestaan vain tissille ja kierre on valmis. Puurokaan ei ole auttanut, joten epäilen ettei nälkäkään ole kyseessä...Vauva alkaa siis yöllä vain itkemään, tai "tohottaa" sängyssä eikä nuku.

Mami_08 ja tyttö 5kk

Vierailija
52/60 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä ratasosa mene makuuasentoon vai miksei voisi jo laittaa?

Viola on makoilut ratasosassa jo 3kk lähtien, kun alkoi hermostua pehmeässä kopassa kun ei nähnyt mitään. Pidetään ratasosaa ihan makuuasennossa, paitsi joskus jos Viola herää, nostetaan yksi pykälä, että näkee vähän paremmin ympärilleen. Eipä tuosta nostamisestakaan mitään haittaa ole, kunhan vauvan selkä on kauttaaltaan tuettuna.

Nyt täytyy lähteä jumppaan!

täysikuu ja Viola 4,5kk

Vierailija
53/60 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikäläinen sit vietti lauantai-illan Taysin ensiavussa. :(

Lauantai päivän soppailin ideaparkissa. Tulin sit iltasella kotiin ja syötiin ja juotiin vinkut. Sit mun piti rueta kaiveleen kaapista Siirille seuraavan koon vaatteita. Sit mua rupes sattumaan selkään rintakehälle ja selkään tohon rintaliivikohtaan. Eka kuvittelin, että mulla on jotkut lihakset krampissa kun pitkästä aikaa kantelin oikein käsilaukkua.

Laitoin sitten ukon jo hieromaan selkää ja sit nappasin jo särkkiksenkin napaan.

Sitten vielä koitin kuumaa suihkua mut sitten tuli jo paha olo, ja laattasin.

Siinä vaiheessa sit soitettiin terveyskeskukseen ja kun päivystys oli vielä omassa kunnassa niin lähettiin sinne käymään. Siellä katottiin sydänfilmi ja lekuri tutki ja kirjoitti sitten lähetteeen taysin ensiapuun. Sinne sit lähettiin. No, eihän siellä mitään ihmeitä tapahtunut. Yksi hoitsu toi kuspurkin ja toinen kävi mittaamassa verenpaineet ja lämmön. Petipaikkaa en huolinut kun makaaminen oli tuskallisempaa kuin istuminen.

Puol yhdentoista maissa passitin ukon ja Siirin kotiin ja jäin venaileen. Yhdentoista maissa sit viimein otettiin verikokeet. Puol kahdeltatoista loppu kivut, sen jälkeen sit vaan venasin labravastauksia ja lääkäriä. o1.50 viimein pääsin lekurin luo. Pikainen parin minuutin konsultaatio. lääkäri kyseli, kuunteli vatsan ja parista kohtaa paineli. Mut mitäpä sitä enää mitään erityistä tekemään kun ei kerta enää ollut kipujakaan.

Lähdin sit taksilla kotiin. Jossain vaiheessa pitää mennä omassa teekoossa ultrauttamaan toi sappirakko.

millamalla: meidän neito oli syntyessään 47 cm 3040g

nyt 6 kk neukassa 63,5 cm ja 7280g.

Me vanhemmat ei olla kauheen pitkiä minä 164cm

ja mies 173 cm. Meillä kasvetaan siellä -2sd käyrällä.

Millä käyrällä teillä kasvettaan? Ja onko kasvu ollut tasaista omalla käyrällään?

mantelipulla ja Siiri

Vierailija
54/60 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kokeillut vielä, kun vaunujen käyttöohjeissa luki että alle 6kk:n ikäisen saisi laittaa vain vaunukoppaan...Enpä sitä sitten sen enempää jäänyt miettimään, miksei saisi...

Vierailija
55/60 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mantelipullalle ekaks: En mä muista millä käyrällä neiti on ollu, mut aikalailla kai samalla koko ajan, nyt oli sitten pikkunen heitto alaspäin. Täytyy nyt kattoo, mitä sitten 5kk-neuvolassa, mut enpä mä jaksa uskoo, ett kaikki lapset koko ajan pysyy samalla käyrällä, kyllä varmaan muillakin välillä vähän heittoja...Me ollaan miehen kanssa molemmat vähän päälle 170cm. Meiän suku vähän "isompaa" kun miehen=) Mun iskakin on yli 190cm, mies niitten perheen pisin...

Vaunusysteemeistä on ollu puhetta. Meil ei neitillä ollu ollenkaan käytössä kantokoppa. En jaksanu sen kopan kanssa purjuta, kun välillä oli esikoinen vaunuissa ja se nyt ei tietenkään voinu sen kopan kanssa olla. Hyvin on pärjätty ilman koppaa. Ja jos neiti on hereillä, ni nostan selkänojaa vähän pystympään, ett näkee maalimaa katella.

Miten teillä muilla liikutaan jos on useempia lapsia? Meillä tällä hetkellä joko niin, että neiti on vaunuissa ja esikoinen (noin 2,5 v poika) ajaa pyörällä, jota mä avustan narusta vetämällä (ja jarruttamalla) tai sitten mä ajan pyörällä ja poika istuu tarakalla istuimessa ja neiti pyöräkärrissä turvakaukalossa. Eli ilman kaksostenrattaita ollaan selvitty...ja ilman sitä seisomalautaakin... Toivottavasti syksyllä sitten kun loppuu pyöräkelit, tulee heti pulkkakelit, vaikka kyllä tuo poika jaksaa jo ihan kivasti kävelläkin, se ei vaan oo mitenkään hirveen vauhdikasta etenemistä...=) Lomareissulla kulettiin vähän myös niin, että poika matkarattaissa (että sai nukkuakin välillä) ja neiti kantorepussa.

Onko muilla kantoreppuja käytössä? Meil tällä hetkellä ergo ja mä en ehkä osaa säätää sitä oikein, mut mua se kyl painaa käsiin, tai siis kainaloitten tietämille niin, että kädet puutuu...

Jeps, tässä kai mieltä painavimmat asiat. Mukavaa loppuviikkoa kaikille.

Millamalla ja neiti kohta jo 5kk

Vierailija
56/60 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

millamalla: Meille ostettiin kaksostenrattaat ja meille ne on tarpeen kun on koira myös perheessä niin näin pääsen sitten aina reippaalle lenkille noiden pientenkin kanssa. Tietysti tuo 2-vuotias haluaa välillä kävellä mutta pääasiassa istua topottaa kyydissä kun on lenkistä kyse. Sitten jos ei nuo kaksostenrattaat ole mukana niin on sitten liina jossa nukkuu Veikka ja Siiri sitten ajaa pyörällä tai istuu pikkurattaissa. No, esikoinen onkin jo niin iso, että se nyt kulkee jo ihan kävellen tai pyöräillen mukana jos sattuu edes mukaan lähtemään ;)

Meillä on taas yöt muuttuneet levottomiksi. Syödään melkoisen tiheään taas ja alkaa jo hiukan tuntuakin jossain kun tuo keskimmäinenkin heräilee yössä useamman kerran! Jospa tämä taas olisi jotain (äkkiä) ohimenevää..

Muuten ollaan kyllä iloista poikaa ja lattialla pyöritään vaikka miten päin. Lelut kiinnostaa ja jopa hetken tunnosteleekin niitä ennenkuin suuhun sitten lelun tie vie :)

Mutta nyt kuuluu semmoista ähinää, että täytyy mennä!

Vimpula_ ja Veikka (4kk ja rapiat päälle)

Vierailija
57/60 |
11.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan oltu sitten täydessä nettipimennossa, joku ihmeen verkkokortti ollut rikki tässä meitin asuinalueella eikä ole koko p***a toiminut. Aika riippuvainen sit tästä netisä on, olen sen nyt tällä viikolla huomannut...

Meillä mennään navan ympäri täyttä häkää, mutta ei edelleenkään yhtään eteenpäin, ja sekös saa neidin raivoihinsa. Kuten olen jo aiemmin maininnut, neiti on vähän tällainen "kaikki tässä ja nyt" -tyyppi, eli raivostuu kun ei heti onnistu ryömiminen ja sitten alkaa kamala huuto... Mites teillä muilla tuo liikkuminen, joko joku ryömii?

Ens viikolla olisi sitten 5kk neuvola, neiti painaa minun punnitsemana yli 8kg jo nyt...:O Mutta kyllä sitä sapuskaakin menee sitten siihen tahtiin että...

Ostin tuossa huuto.netistä matkarattaat, ovat aikalailla kätevämmät kun nuo yhdistelmät, ei mahdu oikein edes kaupassa kääntymään noilla. Meidän Typy on ollut ratasosassa jo 3kk-->, ihan makuuasennossa, ei nimittäin enää mahtunut (!) koppaan...:)

Jaahas, nyt neiti heräsi, jatkan myöhemmin...

Valentine ja Typy keskiviikkona 5kk

Vierailija
58/60 |
11.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän neiti oli myös syntyessään tuon 49cm, 4kk neuvolassa 63,6cm, ja tädin mukaan oikein hyvin kasvaa. tosiaan, mitäs sitten jos ei kasveta tarpeeksi nopeasti, venytyspenkkiin..?! Jestas millaisia neuvolantätejä sitä aina löytää, käy sapettamaan...:/

Vierailija
59/60 |
11.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

valentine80:Meillä santeri on lähtenyt ryömiin muutama päivä sitten.Menee välillä jo aika pitkän matkaa eteenpäin,varsinkin jos näkee jotain kiinnostavaa.

Konttaus asennossa on hyssytellyt pitemmän aikaa jo.

Saa nähdä koska lähtee konttaan,ei kyllä vielä tarvis lähteä.

Yöt on mennyt vähän levottomiksi liikkeelle lähdettyä.

anna_liisa ja santeri viikon yli 5kk
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=2b663080-4f2e-11dd-b5d9-…!

Vierailija
60/60 |
12.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä piisaa vauhdikasta menoa. Leo oppi muutama päivä sitten kääntymään ja yrittää nyt mahallaan ollessaan myös päästä eteenpäin. Jaloilla pyngertää niin, että nousee melkein konttausasentoon, mutta ei vielä osaa käyttää kyynärvarsiaan, jotta pääsisi liikkeelle. Akselinsa ympäri pyörii niin, että löytyy useimmiten lattialta aivan eripaikasta, kuin minne on laitettu.

Yösyönnit ovat jatkuneet suht tiheinä. Ainakin 4-5 kertaa Leo tankkaa yön aikana, mutta ei muutoin valvoskele eikä itke, joten nälkä taitaa vaivata. Siitä johtuen annettiinkin tänään poitsulle ekaa kertaa bataattisosetta, jota maisteli innoissaan parin teelusikallisen verran. Ajattelin, että kun nyt aletaan pikkuhiljaa kokeilla makuja, niin saadaan sitten joskus kuukauden päästä jo ihan kunnon aterioita kehiin. Leo kun on niin allerginen, että kaikki ruoka-aineet täytyy maistaa huolella. Varmaan seuraavaksi kokeillaan parsa- ja kukkakaalia ja sitten ruusunmarjaa ja päärynää, kun ne sopivat useimmiten allergikoillekin. Täytyy miettiä, olisiko viljoista riisi eka, vai uskaltaisiko kokeilla kauraa. Esikoinen söi pitkään vain riisiä, maissia, hirssiä ja tattaria, mutta Leolle tuntuisivat kyllä kotimaiset viljat (vehnää ehkä lukuunottamatta) sopivan. Lihoista sitten aikanaan aloitellaan varmaan possulla ja hirvellä, jotka myös ovat yleensä hyvin siedettyjä.

Käytiin siis tuossa reilu viikko sitten Taysissa allergiatesteissä. Leon iho on kyllä nyt melko oireeton, mutta vain minun maidottoman, munattoman ja soijattoman ruokavalioni ansiosta. Ihottuma lehahtaa heti, jos syön vahingossa jotain sopimatonta. Prickeissä maidosta paukahti niin selvä reaktio, ettei edes tarvitse altistaa. Myös soijasta, vehnästä ja rukiista tuli pienet reaktiot, kun taas kananmunasta ei yllättäen tullut mitään. Toisaalta näin pienillä ei kaikki allergiat näy prickeissä, joten odottelemme vielä verikokeen tuloksia. Se nyt kuitenkin on selvää, että apteekin korvikemaitoa Lea alkaa pikkuhiljaa imetyksen ohessa maistella. Ollaankin yritetty poikaa totuttaa siihen (aika kamalaan) makuun, kun sattui esikoisen jäljiltä olemaan kaapissa pari tonkkaa Almiron Pepti -jauhetta. Kovin menestyksekkäitä nuo yritykset eivät kyllä ole olleet, kun ei Leo edelleenkään huoli pulloa eikä oikein suostu juomaan nokkamukistakaan. En tiedä, pitäisikö itkeä vai nauraa, kun kaapissa lojuu liki käyttämättömänä kuutta eri tyyppistä tuttipulloa erilaisine tutteineen. Nokkamukejakin on kolmea eri sorttia, mutta kun ei niin ei. Tavallisesta Ainun pullosta luonnonkumitutilla varustettuna ollaan nyt saatu muutamia kymmeniä millejä menemään, ja kyllähän tavallisesta nokkamukista toki saa pojan suuhun maitoa ujutettua, mutta sylkee yleensä kaiken pois ja sitten hermostuu. Pitkä tie on vielä edessä, ennen kuin joku muukin minun lisäksi pystyy Leoa ruokkimaan.

Pikkuhiljaa alkaisi myös tehdä mieli saada edes vähän omaa aikaa joskus, mutta toistaiseksi Leo on niin kiinni minussa, etten juuri paria tuntia pidemmäksi aikaa pysty häipymään omille teilleni. Esikoisen kanssa olin tässä vaiheessa jo päässyt iltarientoihinkin useamman kerran, mutta Leon kohdalla sellainen ei oikein onnistu. Toisenlaisia aikoja odotellessa...

Kulkupeleistä: Mekään ei ostettu kaksostenrattaita, vaan Leo kulkee vaunuissa (koppa jo poissa) ja esikoinen (3,5 v.) joko kävelee tai seisoo seisomalaudalla. Tosi hyvin on toiminut tuo, ja vain pari kertaa, kun esikko on ollut oikeasti väsynyt, olen ottanut Leon liinaan tai Patapumiin ja esikoinen on päässyt kärryihin.

Leo on kyllä ihana vesseli! Jotenkin tuntuu, että nyt tokalla kertaa osaa vielä aiempaa enemmän nauttia vauvasta ja sen kehittyvästä persoonasta. Leo on aika hyväntuulinen ja rauhallinen jäppinen pääasiassa, mutta myös temperamentikas, joten huutoa piisaa silloin kun asiat eivät mene nuoren herran mielen mukaan. Vuorokausirytmi on edelleen hyvin säntillinen, mistä muistan olla joka päivä kiitollinen. Aamulla noustaan kahdeksan maissa. Kymmenen aikaan Leo ottaa pienet unet, sitten iltapäivällä nukkuu pari kolme tuntia (yleensä tankkaa välillä), alkuillasta vetäisee useimmiten vielä pienet tupluurit ja noin klo 21 päästään yöunille. Yöllä tosiaan on niitä syöttöjä vielä useita, mutta ihan hyvin olen niitä jaksanut, kun ei tarvitse sen kummemmin valvoa.

Leo on tosi kova poika hymyilemään ja nauramaan. Nauraa kaikenlaiselle kutittelulle, isosiskon ilveilylle ja monille hassun kuuloisille sanoille. Nyt on alkanut myös huulien päristely, jota harrastaa sekä seurallisella tuulella ollessaan että väsyneenä. Se itkunsekainen päristely väsyneenä on kyllä tosi liikuttavaa...

Nyt onkin Leon siskolikka viikon verran mummolassa. Tuntuu melkein lomalta, kun on vain yksi lapsi hoidettavana.;-) No, vastapainoksi mulla onkin täällä kotona kaikenlaista remonttihomma tehtävänä. Niiden kimppuun pitää käydä heti aamulla, joten nyt untenmaille.

Aurinkoisia päiviä kaikille!

Lumileopardi + Leo 4,5 kk