Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies suuttui kun mainitsin hänen pöytätavoistaan

Vierailija
01.06.2016 |

Tässä useamman päivän olen miettinyt, miten sanoa miehelle kohteliaasti huonoista pöytätavoistaan. Hän siis sekoittaa lautasella kaiken sekaisin ja pilkkoo ruoan valmiiksi, suuriksi suupaloiksi. Sitten ahmaisee palaset suuhunsa niin että haarukka viuhuu. Sitten haukataan happea kuin kala kuivalla maalla kuumien herkkusienien tai kohmeisten mansikoiden takia.
Sanoin miehelle, että olisi mukavaa, jos mies edes päivän yhdellä aterialla söisi siivosti. Nauttisi ruoasta, eikä vain hotkaisisi. No, lopputulos oli aika arvattava. Huudahti vain, että tästedes sikailee yksin, toisessa huoneessa. Kuulemma tässä talossa tehdään kaikki "minun sääntöjen mukaan" ja käveli keittiöstä jälkiruokakippo kädessään. Tokaisin vain perään, että jatketaan keskustelua, kun on rauhoittunut. Vartin kuluttua on edelleen samaa mieltä, mutta on "minun mielikseni" valmis uhrautumaan ja syömään kuin aikuiset. Jos edes tulee syömään kanssani keittiöön.

Äh. Onko mitään mahdollisuutta, että mies oppisi joskus pöytätavat? Osaa kyllä syödä ravintolassa huomiotaherättämättömästi, mutta kuulemma kotona ei halua ajatella asiaa... Mielestäni siinä nyt ei hirveästi tarvitse ajatella, kun maltillisesti pilkkoo yhden, sopivankokoisen suupalan lautaselta.

Kommentit (150)

Vierailija
41/150 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotonaan saa porsastella miten huvittaa, vaikka ymmärrän ettei ole kivaa muita ruokailijoita kohtaan. Kehu häntä seuraavan kerran kun syötte ravintolassa, että miten nautit illasta kun hän söi siististi. Palkaksi tästä ehkä vielä hyvää seksiä? Josko muistaisi sen avulla kotonakin syödä siistimmin.

Näin toimitaan 5v.lasten kanssa. Ja palkaksi kun on syöty nätisti saa namia tms. :D :D

Vierailija
42/150 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sua AP todella hyvin! Minun miehelläni on todella inhottava tapa syödessään viistää haarukkaa hampaita vasten. Siis oikeasti niin kovaa, että ääni kuuluu. Kun huomautin asiasta ja mainitsin, että ei tee hampaillekaan hyvää niin lupasi kyllä parantaa tapansa. Miehellä on jo valmiiksi huonot hampaat, varmasti yksi syy on tuo syömistapansa.

Kyllä mä muistan, että lapsena äiti ja mummo opasti, miten syödään siivosti. Suu kiinni kun pureskellaan, ei saa ahmia eikä mässyttää. Ikävää, että kaikille pöytätapoja ei lapsena opeteta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/150 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotonaan saa porsastella miten huvittaa, vaikka ymmärrän ettei ole kivaa muita ruokailijoita kohtaan. Kehu häntä seuraavan kerran kun syötte ravintolassa, että miten nautit illasta kun hän söi siististi. Palkaksi tästä ehkä vielä hyvää seksiä? Josko muistaisi sen avulla kotonakin syödä siistimmin.

Ihan kuin mies olisi joku lapsi, pitää vielä palkitakin hyvästä käytöksestä. Ei hyvää päivää...

Jos ei halua itselleen puhuttavan kuin lapselle niin ei kannata käyttäytyä kuin lapsi. Oma mieheni kitisi asiasta joskus ja sanoin hänelle saman, on onneksi nyttemmin opetellut käyttäytymään kuin aikuiset.

Vierailija
44/150 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei hyväksy sitä, että kaikille se ruoka ei ole niin tärkeä, nautinnollinen asia. Olen aikojen myötä tullut siihen johtopäätökseen, että ruoka vaan ei maistu kaikilla samalla lailla, ts. joku toinen maistaa paljon enemmän ja/tai saa ruoasta (siis sen maistelusta) enemmän nautintoa kuin toinen. Se nauttija ei sitten mitenkään ymmärrä miksi asia ei toiselle ole tärkeä, koska se hänelle itselleen on.

Minä kuulun itse näihin jälkimmäisiin, enkä juuri välitä ruokien maistelusta. Minusta kun suurin osa ruoista maistuu aika lailla samalle - ainoa millä saan ruokiin vaihtelua/makua, on chili ja muut vahvat mausteet. Muut maut on vain aika yhdentekeviä vivahteita. Enemmän merkitystä on sitten ruoan rakenteella, esim. mitään mössöruokia en tykkää syödä kun ne "lilluu" suussa, ja keittoja en ymmärrä ollenkaan. En tupakoi ja hajuaisti minulla on erittäin hyvä, joten mistään rakenteellisesta häiriöstä tuskin on kyse. En vain arvosta/huomaa makuja. Ruoalla on mulle 3 kategoriaa: pahanmakuiset, ok:t, hyvät. Arvioisin että 95% ruoasta kuuluu kategoriaan ok, eikä sen sisällä mulle ole mitään väliä (maun puolesta) mitä syön. Samalle ne maistuu kuitenkin.

Minulle ruokailu onkin siis vain pakollinen tankkaushetki, joka pitää tehdä jotta ei ole nälkä. Kiinnitän paljonkin huomiota ruoan terveellisyyteen ja sisältöön, mutta lähinnä vain hyvinvointini takia. Voi että alkaisi turhauttaa ja ärsyttää, jos joku tulisi ja alkaisi vaatia minulta turhanpäivästä makustelua ja maistelua ja "huomion kiinnittämistä johonkin tiettyyn makuun" (OMG!!!). Kaikki tuollainen on mulle ihan turhaa, ihan niinkuin on ihmisiä jotka eivät välitä musiikista. Ja kyllä menisi hermo jos joku yrittäisi muuttaa minua ihmiseksi, joka arvostaa sellaista aistielämystä jota minä en ruoasta vain saa. 

Antaisit sinäkin ap miehesi olla oma itsensä. On ymmärrettävää jos haluat ettei pöydässä esim. maiskuteta tai röyhtäillä, koska siitä on sulle ääni/hajuhaittaa. Mutta ei sulla ole oikeutta yrittää määrätä miestä syömään hitaammin tai maistelemaan ruokaansa - hän kun ei todennäköisesti saa siitä yhtään mitään iloa, toisin kuin ilmeisesti sinä. Keskustella voi muuallakin kuin ruokapöydässä.

Vierailija
45/150 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies lopetti porsastelun, kun lapset alkoivat huomautella asiasta samoilla sanoilla, kuin minä ojensin lapsia. Älä ryystä, älä kilkuta astioita, kyynärpäät pois pöydältä ja selkä suoraksi... Miks isän ei tarvi käyttää veistä ja haarukkaa? No isäpä on hyvä ja vastaa ihan itse... Eipä kehdannut lapsille äpistä vastaan.

Eli mitätöit ja vähättelet miestäsi jopa lastesi edessä, ja viet häneltä auktoriteetin täysin.

Oletko jo saanut kivekset naulattua seinälle voitonmerkkinä?

Kyllä suomalaiset naiset ovat sairaita.

Vierailija
46/150 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehu häntä, justiinsa. Koirako se muka on? Kukin syököön niin kuin haluaa, itsensä siinä ainoastaan häpäisee, ainakin jos sattuu olemaan etikettifetisistien ympäröimänä.

Vierailija
47/150 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Otin amismiehen, siitä ei tullutkaan siniveristä multimiljonääri avGyggenhjymlmiä , vaikka kuinka olen nalkuttanut ja polkenut jalkaa, MITÄ TEEN?".

"JÄTÄ SE SIKA!".

Tässä kaikki tiivistettynä, päällimmäisenä kuitenkin se av-mammojen loputon , suuri viisaus ja tunne omasta erinomaisuudestaan ja kaikkivoipaisuudestaan.

Vierailija
48/150 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ahmiminen on huonotapaista, jos ruoat eivät lentele pitkin pöytää ja valu paidalle?

Vierailija
49/150 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ahmiminen on huonotapaista, jos ruoat eivät lentele pitkin pöytää ja valu paidalle?

Nyt kun sanoit, ruokaa (ja kahvia) kyllä lentelee ja tälläkin hetkellä on miehellä valkoisella paidallaan rasvatahroja burritoista. Onko nyt mainitsemiseni paremmista ruokailutavoista oikeutettua?

Ap

Vierailija
50/150 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaisit sinäkin ap miehesi olla oma itsensä. On ymmärrettävää jos haluat ettei pöydässä esim. maiskuteta tai röyhtäillä, koska siitä on sulle ääni/hajuhaittaa. Mutta ei sulla ole oikeutta yrittää määrätä miestä syömään hitaammin tai maistelemaan ruokaansa - hän kun ei todennäköisesti saa siitä yhtään mitään iloa, toisin kuin ilmeisesti sinä. Keskustella voi muuallakin kuin ruokapöydässä.

Olet ymmärtänyt väärin. En yritä määrätä miestä syömään hitaammin. Ahmimisesta sanoin vain siksi, että kun on kiire syödä, on kiire pois pöydästä. Kun syö siivommin, se vain automaattisesti tarkoittaa syömistä hitaammin. Meillä ei oikeastaan päivässä ole aikaa keskustella muuta kuin ruokapöydässä (se kolme minuuttia) ja sängyssä ennen nukkumaanmenoa.  

Ap

Vierailija
51/150 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas kerran palstan prinsessaharhailijat ovat siinä uskossa, että on ihan ok yrittää muuttaa miestä ja miehen tapoja. Itse olet miehesi valinnut.

Mitäs palstamammat on siinä tapauksessa mieltä, että mies haluaa muuttaa naisen tapoja ja tekemisiä?

Onko ok olla huonotapainen? Puhuimme jo miehen kanssa siitä, että jos tilanne olisi päinvastainen, en suuttuisi. Hyvät tavat on hyvä oppia, jos ei jo lapsuudessa, niin viimeistään nyt aikuisiällä.

Esimerkiksi kohteliaisuudet olivat itsellä aika tuntematon käsite jo lapsuudessa. Osasin kiittää, mutta en toivotella hyviä päivänjatkoja yms. Opin nämä mieheltäni. Enkä suuttunut hänelle, sillä opin jotain tarpeellista.

Ap

Miehesi mitätöinti ja vähättely  , sekä riidanhaastamisesi on mielestäsi asiallista käytöstä?

Olet saanut juuri sellaisen miehen kuin ansaitset. Nyt voitkin mennä keittelemään sitä pussiperunamuusia tiara päässäsi.

Kerrotko missä kohtaa mitätöin, vähättelin ja haastoin riitaa? Mielestäsi varmasti nytkin mitätöin ja vähättelen luetunymmärtämistaitoasi, riidanhakuisesti tietysti.

Olen pahoillani, mutta en syö saatika valmista ravintoköyhää ruokaa.

Ap

Vierailija
52/150 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ollaan Suomessa, missä kaikenlainen sikailu on hienoa ja hyvät tavat on ties mitä kermaperseilyä. Etikettikin on oikein kirosana, kuten kaikista juhlien pukeutumista käsittelevistä ketjuista voi lukea.

Eli parempi vaan, että hankit sille vaikka syöttökaukalon ja kaadat soosit sinne. Junttiudesta kun on jokseenkin mahdoton parantua, koska tottumus on toinen luonto.

Vierailija
53/150 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli aikoinaan mies, joka myös pilkkoi ruuan ensin suupaloiksi ja sitten laittoi alahuulen lautasen reunalle ja veti haarukalla ruuat kitusiinsa. Kun lautanen oli tyhjä, kaiveli hammastikulla ruokaa hammasväleistä kita ammollaan, niin että koko nielu näkyi ja aseteli "löydökset" riviin lautasen reunalle. Hyvää ruokahalua vain muille pöydässä olleille! YÖK.

Vierailija
54/150 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas kerran palstan prinsessaharhailijat ovat siinä uskossa, että on ihan ok yrittää muuttaa miestä ja miehen tapoja. Itse olet miehesi valinnut.

Mitäs palstamammat on siinä tapauksessa mieltä, että mies haluaa muuttaa naisen tapoja ja tekemisiä?

Onko ok olla huonotapainen? Puhuimme jo miehen kanssa siitä, että jos tilanne olisi päinvastainen, en suuttuisi. Hyvät tavat on hyvä oppia, jos ei jo lapsuudessa, niin viimeistään nyt aikuisiällä.

Esimerkiksi kohteliaisuudet olivat itsellä aika tuntematon käsite jo lapsuudessa. Osasin kiittää, mutta en toivotella hyviä päivänjatkoja yms. Opin nämä mieheltäni. Enkä suuttunut hänelle, sillä opin jotain tarpeellista.

Ap

Miehesi mitätöinti ja vähättely  , sekä riidanhaastamisesi on mielestäsi asiallista käytöstä?

Olet saanut juuri sellaisen miehen kuin ansaitset. Nyt voitkin mennä keittelemään sitä pussiperunamuusia tiara päässäsi.

Kerrotko missä kohtaa mitätöin, vähättelin ja haastoin riitaa? Mielestäsi varmasti nytkin mitätöin ja vähättelen luetunymmärtämistaitoasi, riidanhakuisesti tietysti.

Ap

Kysypä mieheltäsi, tuntuuko hänestä juuri nyt, että arvostat häntä vikoineen kaikkineen?

Parempaan mieheen sinulla ei ole siis rahkeita, otan osaa prinsessaharhoihisi.

Ja oi kyllä, jätä se sika. Miehesi ansaitsee ihmismäisen kohtelun ja elämän, vaikka nopeasti syökin.

Vierailija
55/150 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sinä prinsessaharha siellä. Parin viime päivän aivoitustesi mukaan naisen tulisi vähintään heittää kärrynpyöriä riemusta, kun esim. ensitreffeille tulee sottainen, likainen resupekka joka hotkii ja latkii ruoan niin että heikompia hirvittää ja puolet on rinnuksilla.

Tuollaisesta miehestä täytyy tykätä, häntä täytyy suorastaan palvoa, onhan hän sentään MIES ja kelpuuttanut rinnalleen naisraasun. Muussa tapauksessa ko. nainen elää prinsessaharhaa. Just.

Olisipa kiva kuulla, onko sinulla minkäänlaisia kriteerejä elämänkumppanin suhteen? Saako olla 170kg, suihkua karttava, huonohampainen koulutukseton ja työtön ketjupolttajatar, joka kiroilee ja pieree avoimesti? Pitää kelvata!

Vierailija
56/150 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on kovat iltapäivätrollaukset käynnissä :D Aikuisen ihmisen pitäisi osata syödä ahmimatta, tietty joskus nälkäisenä/kiireisenä tulee ahmittua mutta jos ei ole erityinen kiire ja toinen ihminen on nähnyt vaivaa ruoan eteen, on ihan ok että huomauttaa syömätavoista.

Ruoan hotkiminen on myös yleinen syy sille että tulee syötyä liikaa kun aivot ei ehdi rekisteröidä syötyä määrää tarpeeksi nopeasti. Miehesi voi tästedes valmistaa itse omat ateriansa jos ei voi tuon vertaa kunnioittaa näkemääsi vaivaa.

Vierailija
57/150 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Kyllä todellinen moukkamaisuutesi on kuitenkin ilmiselvää, vaikka sofistikoitunutta koitatkin esittää.

Vierailija
58/150 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Kyllä todellinen moukkamaisuutesi on kuitenkin ilmiselvää, vaikka sofistikoitunutta koitatkin esittää.

Millä perusteella esitän sofistikoitunutta? Sillä, että omaan pöytätavat enkä valmista pussiperunamuusia?

Ap

Vierailija
59/150 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ollaan Suomessa, missä kaikenlainen sikailu on hienoa ja hyvät tavat on ties mitä kermaperseilyä. Etikettikin on oikein kirosana, kuten kaikista juhlien pukeutumista käsittelevistä ketjuista voi lukea.

Eli parempi vaan, että hankit sille vaikka syöttökaukalon ja kaadat soosit sinne. Junttiudesta kun on jokseenkin mahdoton parantua, koska tottumus on toinen luonto.

Asiaa tässä viestissä. Miten voi olla, että huonot käytötavat on jees juttu ja vapauden merkki.Ap:n ukolle syöttkaukalo yms. Moni ei varmaan edes tajua, että jo esim, poistuminen ennen kuin muut ovat syöneet on yksinkertaisesti huonoa käytöstä. Tietenkin kotioloissa ei tätäkään aina voi toteuttaa. Ap on laittanut ruokaa ja nähnyt vaivaa ja sitten joku porsas tulee ja vetää sen kitusiin ...on oikeasti huonoa käyttäytymistä. Lisäksi kuuman ruuan syöminen lisää kurkkusyövän mahdollisuutta.

Vierailija
60/150 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Kysypä mieheltäsi, tuntuuko hänestä juuri nyt, että arvostat häntä vikoineen kaikkineen?

Parempaan mieheen sinulla ei ole siis rahkeita, otan osaa prinsessaharhoihisi.

Ja oi kyllä, jätä se sika. Miehesi ansaitsee ihmismäisen kohtelun ja elämän, vaikka nopeasti syökin.

Juuri nyt? Kyllä. Olemme keskustelleet asiasta, ja hänen mielestään pöytätapojen opettelusta ei ole haittaakaan.

Juuri nyt minulla on paras mies. Rakastava, huomiova, luotettava ja turvallinen. Jos hänen suurin vikansa on huonot pöytätavat, se on pienin murheeni. Eikä mies ole kuulemma koskaan ollut näin onnellinen, vaikka elääkin tällaisen ihmishirviön kanssa.

Ap