Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies suuttui kun mainitsin hänen pöytätavoistaan

Vierailija
01.06.2016 |

Tässä useamman päivän olen miettinyt, miten sanoa miehelle kohteliaasti huonoista pöytätavoistaan. Hän siis sekoittaa lautasella kaiken sekaisin ja pilkkoo ruoan valmiiksi, suuriksi suupaloiksi. Sitten ahmaisee palaset suuhunsa niin että haarukka viuhuu. Sitten haukataan happea kuin kala kuivalla maalla kuumien herkkusienien tai kohmeisten mansikoiden takia.
Sanoin miehelle, että olisi mukavaa, jos mies edes päivän yhdellä aterialla söisi siivosti. Nauttisi ruoasta, eikä vain hotkaisisi. No, lopputulos oli aika arvattava. Huudahti vain, että tästedes sikailee yksin, toisessa huoneessa. Kuulemma tässä talossa tehdään kaikki "minun sääntöjen mukaan" ja käveli keittiöstä jälkiruokakippo kädessään. Tokaisin vain perään, että jatketaan keskustelua, kun on rauhoittunut. Vartin kuluttua on edelleen samaa mieltä, mutta on "minun mielikseni" valmis uhrautumaan ja syömään kuin aikuiset. Jos edes tulee syömään kanssani keittiöön.

Äh. Onko mitään mahdollisuutta, että mies oppisi joskus pöytätavat? Osaa kyllä syödä ravintolassa huomiotaherättämättömästi, mutta kuulemma kotona ei halua ajatella asiaa... Mielestäni siinä nyt ei hirveästi tarvitse ajatella, kun maltillisesti pilkkoo yhden, sopivankokoisen suupalan lautaselta.

Kommentit (150)

Vierailija
21/150 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahhahahaaa, miestä vituttaa kun luuli saavansa puolison niin saikin äidin! :D

Vierailija
22/150 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin tilannetta kiusallisena, koska olen oppinut kotona syömään siististi ja muita huomioiden.

Ehkä heidän perheessään naama painettiin suoraan syöttökulhoon ja hotkittiin mössö kulhosta...

Perinteinen JSSAP ja fiksumpi mies tilanne?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/150 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eksä oli tuollainen: suu auki ja haarukka  nieuluun ja nielaisu. Juomat ryystämällä. Nykyisen kanssa kerran juteltiin ja se vihaa myöskin tuota piirrettä. Häpeää, jos ovat jossain virallisissa tai puolivirallisissa tapahtumissa, joissa ruokailua. Siaksi tuppasi nimittelemään heh, heh.

Vierailija
24/150 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas kerran palstan prinsessaharhailijat ovat siinä uskossa, että on ihan ok yrittää muuttaa miestä ja miehen tapoja. Itse olet miehesi valinnut.

Mitäs palstamammat on siinä tapauksessa mieltä, että mies haluaa muuttaa naisen tapoja ja tekemisiä?

No mieshän on automaattisesti sika, narsisti ja käyttää henkistä väkivaltaa ja ainoa oikea paikka on turvakoti.

Palstan kaksoisstandardeille ei ole olemassa mitään määrää, rajaa eikä loppua.

Vierailija
25/150 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin raskaan työpäivän jälkeen syödä rauhassa. 

Vierailija
26/150 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika perkeleen nipolta kyllä kuullostat, ei se sun suosima syömistapa ole yhtään sen parempi. Kai sitä nyt perkele ihminen kotonaan saa syödä kuten lystää?

Saa, kun syö yksin. Itse panostan kuitenkin yhteiseen ruokailuumme jo sillä, että valmistan sen alusta loppuun asti itse. Onko väärin loukkaantua, jos valmistamaani ruokaa ei arvosteta edes sen verran, että käyttäisi sen syömiseen aikaa enemmän kuin kaksi minuuttia?

Millä logiikalla pidempi ruokailu kertoisi siitä, että sitä ruokaa arvostetaan enemmän? Sä nyt yrität yleistää omia typeriä käsityksiäsi koskemaan koko maailmaa.

Jos mies söisi hitaammin, hän malttaisi istua kauemmin paikoillaan.

Ap

Vierailija
27/150 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärrän apta täysin. Meillä kotona samanlainen saatanan porsas joka ei ehdi maistaa ruoasta yhtään  mitään. Aivan sama mitä siihen lautaselle lappaa niin kaikki uppoaa samalla tahdilla. Ihan turha yrittää edes panostaa mihinkään ruokaan kun ei sitä ehdi kuitenkaan maistamaan. Kauheaa katsottavaa. Olen oppinut kotoa, että päivällisellä jutellaan perheen kanssa päivän tapahtumat ja se on päivän kiireetön, yhdessäolon hetki. mutta ei meillä, eeeeiiiii..... 

Vierailija
28/150 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaisin raskaan työpäivän jälkeen syödä rauhassa. 

Ihana päätelmä. Kun tekee raskasta työtä (jos ap:n puoliso tekeekään) niin silloin voi syödä sikamaisesti. :D

Vierailija
29/150 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se ainakin siinä vaiheessa, kun on lapsia, niin ihan kiva, että vanhemmat syövät suht siististi. Miten ne lapsetkaan oppii, jos joku lappaa sapuskaa suuhunsa kuin viimeistä päivää?

Tätä sanoi mieskin, kuulemma haluaa opettaa lapsillensa hyvät pöytätavat. Kysyinkin, miten ne sellaisia oppivat kun katsovat isänsä esimerkkiä. "Kyllä minä sitten syön siististi." Niinpä niin...

Ap

Mitä kaikkea muuta miehesi tekee "väärin"? Kuinka monta kertaa päivässä koitat päästä pätemään?

Kuinka usein saat henkisiä orgasmeja ojentaessasi miestä ja nalkuttaessasi?

Kannattaisiko mennä ihan itse päälääkärille juttelemaan?

Vierailija
30/150 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sinä olet kertomaan millä tavalla miehesi ruokansa nauttii? Oikein yleistämistä taas, että nopeasti syövät eivät nauttisi ruoastaan.

No itse en ainakaan nauti, kun pöydän vastakkaisella puolella ahmitaan. Ei varmaan sinullekaan opetettu lapsena pöytätapoja?

Ap

Ymmärrän pöytätavat ravintolassa, mutta kotona ne ovat täysin turhaa pönötystä.

Olisiko sinusta mukavaa syödä kotona ruokasi niin että joudut joka suupalaa ottaessasi miettimään kuinka sen saat syödä?

Entä silloin, kun on vieraita käymässä? Mies vie ruokahalut heiltäkin. Mielestäni se ei ole turhaa pönötystä, vaan muiden ruokailijoiden huomioimista.

Ap

Vierailija
31/150 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Suomalaiset naiset mitätöivät ja vähättelevät miehiään, missä tahansa kohtaavatkin".

-Heli Vaaranen-

Tämä ketju satojen muiden joukossa vain pönkittää tätä faktaa.

Vierailija
32/150 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisiin asioihin kannattaa kiinnittää huomiota seurusteluvaiheessa. Myöhemmin se on jo vähän myöhäistä. Harvoin se toinen siitä muuttuukaan...

Vierailija
33/150 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas kerran palstan prinsessaharhailijat ovat siinä uskossa, että on ihan ok yrittää muuttaa miestä ja miehen tapoja. Itse olet miehesi valinnut.

Mitäs palstamammat on siinä tapauksessa mieltä, että mies haluaa muuttaa naisen tapoja ja tekemisiä?

Onko ok olla huonotapainen? Puhuimme jo miehen kanssa siitä, että jos tilanne olisi päinvastainen, en suuttuisi. Hyvät tavat on hyvä oppia, jos ei jo lapsuudessa, niin viimeistään nyt aikuisiällä.

Esimerkiksi kohteliaisuudet olivat itsellä aika tuntematon käsite jo lapsuudessa. Osasin kiittää, mutta en toivotella hyviä päivänjatkoja yms. Opin nämä mieheltäni. Enkä suuttunut hänelle, sillä opin jotain tarpeellista.

Ap

Vierailija
34/150 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhallisesti syöminen on parempi ruuansulatuksellekin. 

Vierailija
35/150 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mieshän on automaattisesti sika, narsisti ja käyttää henkistä väkivaltaa ja ainoa oikea paikka on turvakoti.

Palstan kaksoisstandardeille ei ole olemassa mitään määrää, rajaa eikä loppua.

Parempi kun ei olisi valinnut? Ei, vaan sitten palstamiehet ulisisivat, kuinka hyvä mies ei kelpaa vaikka on kunnollinen ja kiltti.

Meillä oli vähän saman kaltainen ongelma. Mies ei ahminut ruokaa vauhdilla mutta "ryysti" ruokaansa, imaisi sen haarukasta jo ennen kuin se oli suussa asti. Aikani mietin, mitä tehdä, sitten tulin siihen tulokseen että en pysty elämään asian kanssa. Otin sen asiallisesti puheeksi, kerroin että kärsin misofoniasta ja olen herkkä syömisen äänille. Mies lupasi opetella toimimaan toisin ja on oppinutkin.

Vaihtoehto olisi ollut, että olisin todennut, ettei suhteemme toimi. Kunnollinen, kiltti mies olisi jälleen sinkku. Ehkä kävisi treffeillä ja ihmettelisi, kun homma loppuu kerta toisensa jälkeen ensimmäisen tai toisen tapaamisen jälkeen.

Itse olen joutunut yhtä lailla opettelemaan uusia tapoja, kun mies on ottanut puheeksi asioita, jotka hänestä tuntuvat pahalta.

Vierailija
36/150 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on MIES! Eihän niiltä voi koskaan odottaa mitään pöytätapoja. Syövät kuin siat, ovat muutenkin aika yksinkertaisia. Voi niitä reppanoita. :D

Vierailija
37/150 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies lopetti porsastelun, kun lapset alkoivat huomautella asiasta samoilla sanoilla, kuin minä ojensin lapsia. Älä ryystä, älä kilkuta astioita, kyynärpäät pois pöydältä ja selkä suoraksi... Miks isän ei tarvi käyttää veistä ja haarukkaa? No isäpä on hyvä ja vastaa ihan itse... Eipä kehdannut lapsille äpistä vastaan.

Vierailija
38/150 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo vain ja ainoastaan aloittajan omasta tasosta. Ja muiden ketjun valittajien omista valinnoista.

Vierailija
39/150 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ok olla huonotapainen? Puhuimme jo miehen kanssa siitä, että jos tilanne olisi päinvastainen, en suuttuisi. Hyvät tavat on hyvä oppia, jos ei jo lapsuudessa, niin viimeistään nyt aikuisiällä.

Esimerkiksi kohteliaisuudet olivat itsellä aika tuntematon käsite jo lapsuudessa. Osasin kiittää, mutta en toivotella hyviä päivänjatkoja yms. Opin nämä mieheltäni. Enkä suuttunut hänelle, sillä opin jotain tarpeellista.

Ap

Miehesi mitätöinti ja vähättely  , sekä riidanhaastamisesi on mielestäsi asiallista käytöstä?

Olet saanut juuri sellaisen miehen kuin ansaitset. Nyt voitkin mennä keittelemään sitä pussiperunamuusia tiara päässäsi.

Vierailija
40/150 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotonaan saa porsastella miten huvittaa, vaikka ymmärrän ettei ole kivaa muita ruokailijoita kohtaan. Kehu häntä seuraavan kerran kun syötte ravintolassa, että miten nautit illasta kun hän söi siististi. Palkaksi tästä ehkä vielä hyvää seksiä? Josko muistaisi sen avulla kotonakin syödä siistimmin.

Ihan kuin mies olisi joku lapsi, pitää vielä palkitakin hyvästä käytöksestä. Ei hyvää päivää...