Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naimisiin kirkossa,mutta mies ei kuulu kirkkoon?

Vierailija
01.06.2016 |

Eli häitämme vietetään 2 vuoden kuluttua,mutta nyt jo hyvissä ajoin olemme alkaneet miettimään häitä. Ongelmana on se, että mieheni ei kuulu kirkkoon eikä ole käynyt edes rippikoulua. Suunnitelmissa on mennä maistraatissa naimisiin ja kirkossa pelkkä siunaus,mutta onnistuuko tämä, jos mies ei ole rippikoulua käynyt? Itsekään en kirkkoon kuulu.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä sitten lasten kastaminen, koulun kevät- ja pääsiäiskirkot, seurakunnan kesäleirit, rippileiri, rippijuhlat, lasten avioliitot jne.? Minä arvostan niin paljon seurakunnan palveluita, ettei tulisi mieleenikään erota kirkosta.

Vierailija
22/29 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän tuntuu hyväksikäytöltä ja veronkierrolta. Me tavalliset ihmiset maksetaan kirkollisveroa ja sitten jotkut käy liittymässä kirkkoon aina siksi aikaa että saa käyttää kirkon palveluita ja sitten taas erotaan. Varmaan lasten syntymän jälkeen liityt taas kirkkoon ja eroat ristiäisten jälkeen jne.? Ei ne kirkon palvelutkaan ilmaisia ole, ihan menee munkin pussista.

Maksu teiltä pitäisi ainakin periä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä "rusinat pullasta -touhu" on alkanut lisääntymään ilmeisesti aika paljon. Eroa kirkosta -sivuilla oln tieto, että joka kolmas kirkkoon liittynyt eroaa siitä myös saman vuoden aikana. AP vaikuttaa samanlaiselta. Minä olen eronnut kirkosta heti täysi-ikäistyttyäni, enkä todellakaan ole tarvinnut kirkon palveluksia mihinkään.

Vierailija
24/29 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP

Vierailija
25/29 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jommankumman täytyy kuulua. Ei ne siunaile ketä tahansa pakanoita.

Mites se menee kun itse en kuulu kirkkoon ja mies on kotimaansa papereissa katollinen, onnistuuko?

Toisen pitää olla ev. lut.

Vierailija
26/29 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virallisesti naimisiin ette kirkossa pääse, mikäli ette molemmat ole kirkon jäseniä. Teidät voidaan siunata, mutta kirkkoa varattaessa ja papin kanssa keskustellessa tulee todeta, että haette nimenomaan siunausta, eikä virallista avioliittoa. Lähtökohtaisesti pappi voi kieltäytyä siunaamasta. 

Ihan juridisessa mielessä teitä ei siis siunausprosessin jälkeen merkitä väestörekisteriin aviopuolisoiksi, eli ette voi mennä virallisesti naimisiin. Pakko käydä se rippikoulu ja liittyä seurakunnan jäseneksi. Siitä voi sitten halutessaan erota myöhemmin, jos välttämättä haluaa. 

Vierailija
27/29 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tietenkään onnistu jos kumpikaan ei kuulu kirkkoon. Haloo...

Luitko sinä aloitusta? Haloo....

Vierailija
28/29 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luitko itse? Ap sanoo, ettei kumpikaan kuulu kirkkoon.

Vierailija
29/29 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luitko itse? Ap kertoo että mies ei kuulu kirkkoon, ja lopussa mainitsee että ei muuten kuulu itsekään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän