Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tehdä, kun teinit tappelevat koko ajan?

Vierailija
01.06.2016 |

Tai eivät koko aikaa, mutta melkein. 14 vuotias huutaa kuin hinaaja, jos asiat eivät mene niin kuin haluaa.
15 vuotias haukkuu sisaruksiaan ja 18 vuotias tekee koko ajan sellaista sisaruksellista kiusaa, mistä ei pitäisi suuttua, mutta nämä nuoremmat suuttuvat oikein tosissaan.

Mä olen ihan kädetön. Mikään rangaistus ei auta. Ennen olivat sovussa, tottelivat mua ja kun joku sai hepulin, niin muut yrittivät vain rauhoitella ja kestää sen.
Nyt tuntuu, että kaikki ovat sotajalalla eikä mulla ole enää auktoriteettiä ollenkaan.

Olen ollut läsnä, viettänyt aikaa heidän kanssaan, kuunnellut heitä, kannustanut harrastamaan, pitänyt kuria sopivasti, heillä on ollut säännöt ja olen yrittänyt kasvattaa heitä kunnioittamaan muita ihmisiä, etenkin sisaruksiaan. Mulle ei olis ikimaailmassa tullut mieleen käyttäytyä noin kuin he nyt käyttäytyvät.

Viikkorahaa eivät ole saaneet kuukausiin, tietokone- ja nettikieltoa saaneet, arestia, joutuneet inhottaviin kotitöihin jne. Mikään ei vaikuta ja mä alan olemaan niin loppu tähän.

Kysyvät aina, että minkä rangaistuksen se ja se saa, mutta mä en keksi enää mitään rangaistusta, koska mikään ei tunnu missään.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde viikoksi lomalle!

Vierailija
2/17 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat etäisyyttä. Harrasta, tapaa kavereita, jne. Anna heidän käydä omat sotansa. Jos ei heitä kiinnosta niin miksi sinuakaan pitäisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa semmone vapaaotteluhäkki, sinne vaan teinit mäiskimään toisiaan. Kyllä ne jossain vaiheessa kyllästyy kupoliin ottamiseen ja rauhoittuu.

Vierailija
4/17 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

😂 Ihania vastauksia!

Loma, omat harrastukset ja häkki kuulostavat hyviltä. 😃

Vierailija
5/17 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota niiltä puhelimet pois. Tuskin nykypäivänä enää yksikään teini haluaa olla ilman puhelinta. Sitten kun 3 päivää olleet kiltisti, niin puhelin takaisin. Tuskin ne montaakaan rangaistuskertaa tuota kestää.

Vierailija
6/17 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota niiltä puhelimet pois. Tuskin nykypäivänä enää yksikään teini haluaa olla ilman puhelinta. Sitten kun 3 päivää olleet kiltisti, niin puhelin takaisin. Tuskin ne montaakaan rangaistuskertaa tuota kestää.

Ja tokihan annat tilalle Nokia 3310, jotta onnistuu yhteydenpito soittelemalla.

Vierailija
7/17 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko jo aika antaa tilaa ja heidän ottaa itse vastuu tekemisistään? Lapsesi on aikuisuuden ja itsenäisyyden kynnyksellä ja ei siitä mitään tule, jos koko ajan ohjaat ja säätelet. Kuten varmaan olet jo huomannutkin. 

Vierailija
8/17 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimien pois ottamista olen monesti ajatellut, mutta kun asutaan maalla missä ei julkiset pahemmin kulje, niin on ihan hyvä, että puhelin on käytössä.

Vierailija
9/17 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko jo aika antaa tilaa ja heidän ottaa itse vastuu tekemisistään? Lapsesi on aikuisuuden ja itsenäisyyden kynnyksellä ja ei siitä mitään tule, jos koko ajan ohjaat ja säätelet. Kuten varmaan olet jo huomannutkin. 

Mä olen niin tehnytkin jonkun aikaa, tosin siitä syystä että mulla on takki ihan tyhjä, mutta tuntuu, että tappelut on vain lisääntyneet.

Pitääkin lähteä kaivelemaan laatikoita, jos joku vanha puhelin löytyisi. 😊

Ap

Vierailija
10/17 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelimien pois ottamista olen monesti ajatellut, mutta kun asutaan maalla missä ei julkiset pahemmin kulje, niin on ihan hyvä, että puhelin on käytössä.

Ota puhelin pois aina kotona. Eli koulussa ja muualla menossa saa käyttää, mutta kotioven sulkeutuessa puhelin arestiin.

Vierailija
11/17 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä teinit ovat keskenään sen verran läheisiä, että murrosiän kapinaa puretaan myös sisaruksiin.

Vierailija
12/17 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie ne nyrkkeilysalille ja laita kehään selvittelemään välejään.

Vierailija
13/17 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat kaikki kamat takaisin ja lopetat nuo rangaistukset.

Olet viileä, etäinen ja pettyneen näköinen, puhut hiljaisella äänellä.

Et hymyile, vastailet vain lyhyesti, välttelet katsekontaktia.

Et itse ota kontaktia, jos ei ole ihan pakko.

Et kiellä asioita, myös pyyntöihin (jos niitä tulee) vastaat kyllä.

Jatkat tuota siihen saakka, että käyttäytyminen kohenee.

Vierailija
14/17 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä välillä huumorin kautta. Vaikea se on tietty pysyä rauhallisena ja tyynenä noissa tilanteissa, mutta jospa huumori avaisi myös teinien silmiä näkemään toisensa myös toisessa valossa, kuin kiusankappaleina.

Vierailija
15/17 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annat niille Nokian 3310 puhelimiksi.

Vierailija
16/17 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen yrittänyt huumoria ja positiivisuutta, sekään ei auttanut.

Pitää varmaan kokeilla tuota välinpitämättömyyttä.

Ap

Vierailija
17/17 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko niillä vaan tylsää ja ihan liikaa aikaa? Harrastuksia, töitä, kaverit, jne?!