Millaista on olla nuori nainen tähän aikaan vuodesta?
Muualla joku antoi ymmärtää että kohtaa seksuaalissävytteisiä ehdotuksia tai varsinaista häirintää päivittäin.
Kommentit (27)
Sanotaan että melko epämiellyttävää. Erityisesti vanhat ukot tuijottavat muna huurussa jo ihan säädyllisissä shortseissa tai kesämekoissa kulkevia tyttöjä. Kommentteja tulee joskus. Tänään joku ahnaasti tuijotti paljaita sääriäni metrossa. Harmi että täytyy miettiä oman kesäpukeutumisen rajoittamista miesten käytäytymisen perusteella, enkä edes pukeudu mitenkään provosoivasti, vaan oikeankokoisiin ja kriittiset paikat 100% peittäviin asuihin.
En ole koskaan kohdannut minkäänlaista seksuaalista häirintää.
Terveisin 20-vuotias hoikka, paljon ulkona kulkeva nainen.
Huoh. Kyllä tuolla ihan rauhassa kuule saa kävellä, ei ole minkäänlaista häirintää tullut koskaan. Ihme juttuja taas.
No toki sitä katseita voi miehiltä saada mutta minkäänlaista häirintää ei kyllä ole koskaan ollut, enkä ole muiltakaan tutuilta kuullut ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Sanotaan että melko epämiellyttävää. Erityisesti vanhat ukot tuijottavat muna huurussa jo ihan säädyllisissä shortseissa tai kesämekoissa kulkevia tyttöjä. Kommentteja tulee joskus. Tänään joku ahnaasti tuijotti paljaita sääriäni metrossa. Harmi että täytyy miettiä oman kesäpukeutumisen rajoittamista miesten käytäytymisen perusteella, enkä edes pukeudu mitenkään provosoivasti, vaan oikeankokoisiin ja kriittiset paikat 100% peittäviin asuihin.
Häiritseekö jo tuijotus?
Ei millään tavalla erilaista kuin syksyllä, talvella tai keväälläkään.
Muuta kysyttävää?
Miehenä ainakin on inhottavaa, kun niitä hikisiä puolialastomia perseitä ei pääse kapungilla pakoon minnekään. Aina kun paniikkiahdistuksissa kävelee nurkkia pitkin nopeasti mukamas rauhallisen kulman taakse, niin eiköhän siellä olekin joku teinityttö perse pystyssä persposket paljaana, pää pyörien kuin kärpällä nopeita käännöksiä taakse ja sivuille hiuksia samalla haroen, että saako se perse huomiota miehiltä. Tänäänkin piti kulkea koko kävelykatu katse tiukasti maassa, kun puolialastoimia perseitä tuputettiin väkisin näköpiiriin kymmeniä. Kahvilassa ja kirjastossa erehdyin muutaman kerran nostamaan katseeni ja eiköhän joka kerralla ollut puolialaston perse edessä. Kassalla maksaessa odotin, että ultratiukoissa persettä esittelevissä housuissa oleva kesätyöntekijä oli hävinnyt. Maksupäätettä tiukasti tuijottaessa huomasin taustanäöllä, että sehän on siellä tiskin alla pyllistelemässä ja koska naamani oli samaan suuntaan suunnattuna (kun tuijotin sitä kortinmaksulaitetta), niin eiköhän se vilkuilu alkanut, että katsotko sä tätä minun persettä, katso katso
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häiritseekö jo tuijotus?
Ei se tuijotus erityisen mukavaakaan ole. Siihen kun vielä yhdistää jonkun limaisen kommentin niin avot.
Ihan normaalia, en oo juurikaan törmänny mihinkään ahdisteluun. Oon 21v tyty.
Pakko sanoo, että mä en yhtään ymmärrä niitä miehiä, jotka esim. huutelee naisille. Mulla ei koskaan ikinä tulis mieleen huudella joillekkin munmielestä hyvännäköisille miehille. En yleensäkään oo tuolla liikkeellä sillä asenteella, että bongaisin hyvännäköisiä miehiä ja harvemmin ees katon/mietin, et "ooh ompa tossa hyvännäköinen tapaus". Jos mä nään hyvännäkösen ihmisen, niin jatkan elämää ihan normaalisti. Munmielestä myös alastomuus on ihan luonnollinen asia. Vaikka miehet kävelis tuolla alasti, niin en ois kuolaamassa ketään.
Vierailija kirjoitti:
Miehenä ainakin on inhottavaa, kun niitä hikisiä puolialastomia perseitä ei pääse kapungilla pakoon minnekään. Aina kun paniikkiahdistuksissa kävelee nurkkia pitkin nopeasti mukamas rauhallisen kulman taakse, niin eiköhän siellä olekin joku teinityttö perse pystyssä persposket paljaana, pää pyörien kuin kärpällä nopeita käännöksiä taakse ja sivuille hiuksia samalla haroen, että saako se perse huomiota miehiltä. Tänäänkin piti kulkea koko kävelykatu katse tiukasti maassa, kun puolialastoimia perseitä tuputettiin väkisin näköpiiriin kymmeniä. Kahvilassa ja kirjastossa erehdyin muutaman kerran nostamaan katseeni ja eiköhän joka kerralla ollut puolialaston perse edessä. Kassalla maksaessa odotin, että ultratiukoissa persettä esittelevissä housuissa oleva kesätyöntekijä oli hävinnyt. Maksupäätettä tiukasti tuijottaessa huomasin taustanäöllä, että sehän on siellä tiskin alla pyllistelemässä ja koska naamani oli samaan suuntaan suunnattuna (kun tuijotin sitä kortinmaksulaitetta), niin eiköhän se vilkuilu alkanut, että katsotko sä tätä minun persettä, katso katso
Kiitos, päivän paras!
Jos joku tuijottaa niin tuijottakaapa oikein vihaisesti takaisin, tai kysykää jopa ''mitä katsot?'' :D
Patriarkki syrjii ja alistaa, niin kuin jokaisena muunakin vuoden aikana.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuijottaminen ole laitonta vaikka sen tekeekin joku vanha setämies
Kyllä mua vähän ahdistaa itseäni kolme kertaa vanhempien setien tuijotus ja törkeimpien kohdalla kommentit ja viheltelyt.
Oman ikäiset ei onneksi ainakaan yhtä avoimesti ja törkeästi harrasta samaa. Tuo keski-ikäisten miesten ryhmä on se ahdistavin.
N18
Ihan mukavaa olla nuori nainen, vuodenajastas riippumatta.
Se, ettei itse ole kokenut seksuaalista häirintää, ei tarkoita etteikö kukaan muukaan kokisi.
Ahdistelu kyllä lisääntyy kesällä ainakin omalla kohdallani. Silloin kun olen ulkona, on minulla yleensä mukana joku miespuolinen seuralainen, mikä varmaankin vähentää ahdistelua (mieheni tai joku kavereistani, opiskelen miesvaltaista alaa = suuri osa ystävistäni on miehiä, joten yleensä olen liikenteessä miespuolisen henkilön kanssa). Kesäisin seksuaalista ahdistelua tai jonkinlaista hiplaamista/ehdottelua tuntemattomilta kuulen noin kerran tai kahdesti kuukaudessa - eli en kovin usein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuijottaminen ole laitonta vaikka sen tekeekin joku vanha setämies
Kuka sanoi että laitonta?
Vaikka se onkin laillista, niin se on silti epämiellyttävää ja jopa ahdistavaa.
Samanlaista kuin muinakin vuodenaikoina. En ole huutelua tai häirintää kokenut, liekö asiallisella pukeutumisella ja katsekontaktin välttelyllä osuutta asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Naisilla on oikeus kulkea persposket paljaana tai vastaaavasti tiukat, läpinäkyvät trikoot jalassa, joiden alta paistaa pirteän väriset stringit. En minä halua nähdä kenenkään persettä mutta ei niiltä voi välttyä kun niitä tulee ihan koko ajan vastaan. Enkä todellakaan vilkuile kenenkään perseitä
Ihan samanlaista kuin muinakin vuodenaikoina. En kiinnitä huomiota katseisiin, eli ihan mahdollista etten niitä saa. Toki pukeudun sanotaanko tarpeeksi peittävästi, usein käytän miesten vaatteita. N22
No en onneksi pahemmin kohtaa häirintää päiväsaikaan. Illalla ja yöllä ehkä, tai baarissa.
Tosin pukeudun ehkä vähän turhankin peittävästi näille keleille enkä muutenkaan näytä erikoiselta.