Mistä kroppaanne liittyvistä ällöttävistä asioista muut eivät tiedä tai uskoisi?
Minä olen ihan miehen mallinen vyötärötön pötkylä ja kaiken lisäksi romuluinen. Minulla ei kirjaimellisesti ole yhtään vyötäröä. Saan oikeanlaisilla vaatteilla itseni näyttämään jopa ihan muodokkaalta ja naiselliselta.
Toisekseen kukaan ei tiedä että painan jopa 91 kg. Olen niin isorunkoinen ja aika pitkä, että läskit vaan jotenkin hukkuu kroppaani ja näytän 70-kiloiselta. Naamani sattuu olemaan onneksi kapea ja muut näkyvillä olevat osat. Kaupassa myyjät ehdottelevat minulle vaatekokoa M, vaikka se on todellisuudessa XL tai joskus jopa XXL.
Sullon hassut pötkylätissini sopivan näköisiin 3-kertaisella lisätoppauksella täytetyihin rintsikoihin ja kappas, minulla on terhakat rinnat. Teippiäkin olen joskus käyttänyt.
Kaiken lisäksi minulla on isot räpylän malliset jalat ja tismalleen oikean mallisilla kengillä nekin saa taiottua normaaleiksi.
Kommentit (453)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on oikeassa rinnassa pigmenttihäiriö. Puolet nännipihasta ja nännistä on valkoisia. Vaikka melkein C-kupin rinnat onkin, en halua esitellä rintojani.
Eihän tuo haittaa mitään.
T.M
Mulla on selkä täynnä aknearpia. Muuten oon aina ollut suht tyytyväinen kroppaani, mutta bikineissä ja topeissa hävettää esiintyä. Silti aina toiveikkaana ostelen kesäisin uusia toppeja, jos vaikka tänä kesänä saisin jollakin ihmekonstilla ne pois...
Minulla on ollut trikomoniaasi eli pillussani eleli suomalaisittain varsin harvinainen alkueläin.
Hei muuten! Tuli mieleen kaikile niille, jotka kärsivät epämääräisistä hajuista alakerrassa, että joskus hiivatulehdukseen mulla apteekin nainen neuvoi käyttämään "hyviä hiivoja", joita saa just ihan apteekista. Tasapainottavat kuulemma muutenkin alapään bakteerikantaa ja sopii erityisen hyvin niille, joille maitohappobakteerit ei oo niin hyvä vaihtoehto. Näin mule ainakin apteekissa neuvottiin, et ehkä tästä on jollekulle apua! :)
Vierailija kirjoitti:
Jaloissa ja käsivarsissa keratosis pilaris, siis punaisia pilkkuja ja tukkeutuneita karvatuppia. Rosoinen, karhea iho eikä auta mitkään rasvaamiset. Ei ikinä ilman sukkahousuja ihmisten ilmoille.
Ethän käytä halpishöylää säärikarvoihin. Rainbown höylä teki sääristäni karmeat. Kun siirryin takaisin laadukkaaseen höylään ongelma hävisi. Ja höylän terää pitää vaihtaa usein ja tietysti höyläys vain kostealle ja saippuoidulle iholle. Saat vielä sääresi kuntoon tämän kesän helteisiin.
Ihana kuulla, ettei muutakaan oo niin täydellisiä, miltä näyttää! Ei, en oo vahingoniloinen, mutta mukava saada vähän vertaistukea, kun välillä häpeän itseäni ja aattelen, että entä jos en koskaan kelpaa kenellekään. Mulla on itteni mielestä ruma alapää (väri on ällön tumma ja sisemmät häpyhuulet roikkuu). Lisäksi mustia yksittäisiä karvoja (joita kyllä nypin) on leuassa ja rinnoissa. Rinnat on pienet (mutta onneksi vielä toistaiseksi kiinteät). Vartalon muoto on päärynä (onneksi olen vielä hoikka niin se ei näy kovin selvästi, mutta kauhulla odotan sitä päivää, kun kiloja alkaa kertymään ja muutun äitini ja tätieni näköiseksi).
Hikoilen tosi helposti päästä ja toinen kainalo haisee ihan kaattikselta aina hiilarimässyn jälkeen. Tämä aiheuttaa sokeritasapainon heittely...olen pdm2. Karppaamisella pysyy kurissa hikoilu ja sokerit.
Sairastan harvinaista ihosairautta nimeltä Hidradenitis suppurativa. Siihen ei oikein ole hoitoa. mulla se oireilee nivusissa, siellä on jatkuvasti märkiviä patteja, pienimmillään herneen ja isoimmillaan kananmunan kokoisia. Siis sisäreisissä, häppäreissä, peräaukon suulla. Kun paiseet puhkeavat, valuu verta ja mätää. Syön antibioottikuureja tosi usein. Pahimpina aikoina aloitan aamun teippaamalla harsotaitoksia nivusiin jottei valuva mätä tahri vaatteita. Kivut on välillä tosi kovat, pahimpina päivinä jokainen askel sattuu.
Panostan nätteihin vaatteisiin ja meikkiin ja kampaajakäynteihin. Näytän siistiltä ja kauniilta eikä musta uskoisi että olen näin ällöttävä.
Vierailija kirjoitti:
Ihana ketju!
Olen ulkoisesti hoikaksi ja ihan kauniiksikin kehuttu.
Jos kukaan koskaan tietäisi totuuden! Minulla on nuoruudessa käytettyjen huonojen, tukemattomien rintaliivien, kahden lapsen imetyksen ja painonpudotuksen jäljiltä yhdet maailman rumimmista rinnoista.
Jos olisikin vain edes pienet mutta roikkuvat tyhjinä lussukoina pusseina, semmosia rytistettyinä, apeasti alaspäin. Vihaan niitä enemmän kuin mitään muuta tässä maailmassa. Kieltäydyn katsomasta niihin kun kävelen peilin ohi, ollessani mieheni kanssa sängyssä, minulla on AINA rintaliivit päällä. En voi käydä yleisissä suihkuissa uimahalleissa tai missään saunailloissa. Ne hävettävät minua niin paljon ja itsetuntoni on nollissa. Rahaa silikonioperaatioon ei ole. Jatkuvassa käytössä superpushupit jotka huijaavat ne pusero alta näyttämään ihan terhakoilta...voi kumpa tietäisitte totuuden!
Olen laihduttanut ja käynyt kuntosalilla kauan. Harrastan säännöllisesti juoksua ja syön todella tiukasti. SILTI ja siitä huolimatta mahani on kuin olisin jatkuvasti kuudennella kuulla raskaana. En todellakaan tiedä, mikä sen tekee. Maha ei kiinteydy IKINÄ. Korkeavyötäröisillä housuilla ja litistävillä alusvaatteilla huijaan illuusion litteästä mahasta. Koko karmeus paljastuu kun vapautan röllykän kotona KIRISTÄVISTÄ vaatteista!
Olen perinyt äidiltäni taipumuksen suonikohjuihin. Nyt jo näkyy selvästi ällöttävät suonet reisissä ihan pinnassa. Toisessa jalassa on peukalon paksuinen, röpelöinen suoni, joka mutkittelee pitkin jalan taivetta ja estää kaikkien shortsien ja hameiden käyttämisen kesällä sekä talvella, kuultaa jopa sukkahousuista läpi. Leikkaus maksaa hunajaa joten persaukisena tyydyn vain pitämään housuja ja piilottelemaan. Edelleen yksi syy lisää miksen voi mennä kesällä rannalle tmv :(.
Aivan kun minun kirjoittamani! Suonikohjuja ja paksuja sykeröisiä ja tumman liiloja verosuonia en jaksa enää peitellä. Mutta tuo maha!! Aivan järkky. Ja todella litistävät vaatteet kiristävät..
Miten terapeuttinen ketju! Olen tavallinen, nuorehko, ihan nätti nainen ja kärsin ärtyvän suolen oireyhtymästä. Suomeksi sanottuna: joskus on vuorossa ripulia, toisinaan ummetusta, pahimpina aikoina jonkinlainen sekamuoto noista. Usein pieren kuin pasuuna. Esimerkiksi pitkät junamatkat ovat pahoja, kun niiden jälkeen suolistoa vääntää iso ilmapatsas. Fodmap-ruokavalio auttaa jonkin verran, samoin maitohappobakteerit, stressaamattomuus ja hyvät yöunet. Joskus stressiaikoina ongelma voi olla aivan kauhea. Muistan esimerkiksi treffit, joiden aikana minuun iski stressiripuli. Onneksi mies oli kiva ja halusi tavata uudellleen. :) Veikkaan, että lapsuusajan antibioottikuurit ovat kiusanneet suolistoani.
En pystyisi elämään parisuhteessa, jossa ei oltaisi kumppanin kanssa pieruväleissä. Minun tapauksessani se tarkottaisi sitä, että mahani olisi tosi kipeä koko ajan tai olisin riippuvainen vessan tai jonkin äänieristetyn salakomeron läheisyydestä. En paukuttele mitenkään koko aikaa, mutta en esimerkiksi halua nousta viittä kertaa yöllä sängystä ja poistua toiseen tilaan salapierulle.
En myöskään oikein tykkää harrastaa joogaa porukassa, vaikka muuten laji kiinnostaa, koska jooga jos mikä kirvoittaa paukkuja. Mieluummin joogaan yksin kotona tai sitten menen ryhmätunnille aamulla, jolloin mahani on vähän rauhallisempi kuin illalla.
Todella symppaan Crohnin taudista kärsiviä ihmisiä, joilla on samantyyppisiä oireita, mutta vielä pahempina.
Pahoittelen syvästi, jos joku luki tämän viestin syödessään. :)
Vierailija kirjoitti:
Miten terapeuttinen ketju! Olen tavallinen, nuorehko, ihan nätti nainen ja kärsin ärtyvän suolen oireyhtymästä. Suomeksi sanottuna: joskus on vuorossa ripulia, toisinaan ummetusta, pahimpina aikoina jonkinlainen sekamuoto noista. Usein pieren kuin pasuuna. Esimerkiksi pitkät junamatkat ovat pahoja, kun niiden jälkeen suolistoa vääntää iso ilmapatsas. Fodmap-ruokavalio auttaa jonkin verran, samoin maitohappobakteerit, stressaamattomuus ja hyvät yöunet. Joskus stressiaikoina ongelma voi olla aivan kauhea. Muistan esimerkiksi treffit, joiden aikana minuun iski stressiripuli. Onneksi mies oli kiva ja halusi tavata uudellleen. :) Veikkaan, että lapsuusajan antibioottikuurit ovat kiusanneet suolistoani.
En pystyisi elämään parisuhteessa, jossa ei oltaisi kumppanin kanssa pieruväleissä. Minun tapauksessani se tarkottaisi sitä, että mahani olisi tosi kipeä koko ajan tai olisin riippuvainen vessan tai jonkin äänieristetyn salakomeron läheisyydestä. En paukuttele mitenkään koko aikaa, mutta en esimerkiksi halua nousta viittä kertaa yöllä sängystä ja poistua toiseen tilaan salapierulle.
En myöskään oikein tykkää harrastaa joogaa porukassa, vaikka muuten laji kiinnostaa, koska jooga jos mikä kirvoittaa paukkuja. Mieluummin joogaan yksin kotona tai sitten menen ryhmätunnille aamulla, jolloin mahani on vähän rauhallisempi kuin illalla.
Todella symppaan Crohnin taudista kärsiviä ihmisiä, joilla on samantyyppisiä oireita, mutta vielä pahempina.
Pahoittelen syvästi, jos joku luki tämän viestin syödessään. :)
Sama täällä, terveisin Mies 👨 ja ibs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isot häppärithän ovat kuin aukileikattu kivespussi. Minusta rumat, etenkin jos roikkuvat pahasti ja on tummat. Kyllä pienet ja pinkit häppärit on seksikkäämmät, sellaiseen on kiihottava isolla munalla painaa sisään.
Niin, sinun märissä unissasi, katkarapumies
19cm en sanois katkaravuksi, rouva isopillu. Kyllä noita nättejäkin toosia onneksi on.
Aivan järkyttävän tyhmä sä ainakin olet.
Perseposkien finnit saa pois reseptivoiteella nimi on Glindamycin. Se on antibioottivoide. Puuvilla alushousut ja hyvä hygienia. Toki finnit uusivat helposti mutta itselläni esim. reisien sisäisistä ovat pysyneet poissa.
Mulla on lihava perse mutta todella rumat reidet . Sisäreidet löllyvät läskit ihan jo polvien sisäreunoista ylöspäin nousee läskikumpu. Ei voi käyttää yhtään polven yläpuolelle menevää hametta. Jalat näyttävät rumilta ja koomisilta kun sääret oikein sutjakat ja polvesta ylöspäin kauheat kelluvat läskikasat.
Ei voi käyttää ihonmyötäisiä kapeita hosuja saati lyhyitä shortseja.
Ihme juonteet tai sellaiset poimut silmien alla eivät pussit varsinaisesti. Varmaan joku tietää mitä tarkoitan. Olisikohan silmäpoimuihin mitään apua esim kosmeettisesti tai kirurgisesti. Ihmiset ihmettelee niitä. Laitan pakkelia mutta eihän ne peity . Ovat kuin simpanssin silmänaluset poimuineen.
Vaikka tämä ei ongelmanratkaisuketju olekaan, niin tuli mieleen pari juttua joista saattaisi olla iloa useammallekin postaajalle :)
-keratosis pilaris
Itselläni on tätä, ensisijaisesti käsivarsien ulkosyrjällä ja jonkun verran myös reisin ulkosivulla. Vaikka ei ole niin paha kuin jotkut ovat kuvailleet - melkein mustia pilkkuja - mutta kuitenkin sen verran voimakas että kun vaiva on pahana enkä ole sitä hetkeen hoitanut, on pari tahoa kommentoinut käsivarsiani sanoin "mitä sulle on tähän käynyt" ja "katos kun sulla on jotain ihottumaa tossa kädessä" jne. punaisia kohollaan olevia näpyjä siis, joista tulee pahimmillaan mieleen asfaltti-ihottuma tai nokkosihottuma.
Minulla ja äidilläni on vaivaan auttanut kuivaharjaus. Hyvä kuorintakinnas tai kuorintaharja (omani bodyshopin hamppukinnas), jolla aika ronskein ottain harjataan ongelmakohtaa sydämeen päin. Sen verran riuskoin ottein ja sen verran pitkän aikaa, että iho muuttuu melkein ravunpunaiseksi. Ihon ja kintaan sopii olla aivan rutikuivia. Jälkeen päin voi piipahtaa usihkussa pesemässä irronneet ihohiutaleet, lian yms. pois, ja istten päälle mielellään aika rasvaista voidetta. Tätä kannattaa tehdä 1-2 kertaa viikossa. Lisäksi aurinko auttaa keratosiskseen, mutta älä unohda aurinkosuojaa!
-vulvan hajuongelmat, hiivasienialttius ja bakteerivaginoosialttius
Valkosipulinkynnet, probiootit, maittohappobakteerit, jogurtti ja muut ovatkin jo listattu. Sekä myös hygieniä, josta tärkeimpänä on ehdottomasti tanga-mallisten alkkareiden hävittäminen, ja bv-keisseissä erittäin huolellinen (peräpään)alapesu, jottei suolistobakteerit pääse leviämään. Anaalihommia makkarin puolella kannattaa myös suunnitella tuo hygienia mielessä. MUTTA! Ruoka-aineiden puolesta japanilainen miso-niminen paputahna on aivan taianomaista naisen intiimiterveydelle. Netti on pullollaan reseptejä mitä kaikkea voi valmistaa misosta, ja misoa saa melkein mistä tahansa etnisestä kaupasta. Kannattaa ostaa alan liikkeestä, sillä marketin pienet misokeittopussit ovat lähinnä vain misomaisia makuaineita, ei lainkaan niitä oikeita raaka-aineita. Itse teen kerran viikossa klassisen misokeiton udon-nuudeleilla ja ei ole tullut hiivaa tai outoja hajuja nyt pariin vuoteen.
Roikkuvasta mahanahasta. Olen hoikka mutta raskauksien jäljeltä mahanahka roikkuu ja on ryppyinen. Ihan hirveän näköinen jos oon esim kontallaan. Tyhjä reppu edessä. Mutta ei se mua kauheasti haittaa kun ei mun tarvi sitä esitellä.
Olen kärsinyt koko nuoruus- ja aikuisikäni pienestä peniksestäni lepokoossa. Myös pussit ovat pienet ettei tämäkään kompensoi. Erektiossa kyllä pituutta on 13 cm eli normaalihko. Mutta. En ole ikinä mennyt mihinkään saunailtaan vehjettä näyttelemään. Vaikka kukaan ei myönnä, niin ekaksi mies tsekkaa toisen munat, vaikka kuinka hetsku olisi. Helvetin typeräähän häpeäminen on. Löysällä koolla kun ei ole mitään merkitystä paitsi ulkonäöllisesti. Olen 45-vuotias 168/71 timmi mies, mutta tämä vituttaa.
- Colitis ulcerosa eli haavainen paksusuolen tulehdus. Olen 23-vuotias nätti nuori nainen. Remissiossa olen tuiki tavallinen tallaaja muiden joukossa, mutta odotas kun akuutti pukkaa päällä :) Päivässä 15-30 vessakäyntiä, veri ja lima lentää, välillä vesiripulia ja välillä ummetusta (ja tämän takia verta entistä enemmän!). Järkyttävät vatsakivut, suoleen kertyy ilmaa ja suoli kramppaa sekä kouristelee. Ei minkäälaista pidätyskykyä, joten akuutin aikana vietän lähes kaiken ajastani neljän seinän sisällä. Monesti tulee likapyykkiä, koska vessaan ei kerkeä ajoissa. Välillä on kuitenkin pakko poistua kotoa esimerkiksi kauppaan/apteekkiin/lääkäriin ja silloin joudun turvautumaan vaippoihin, koska akuutin aikana mulla ei ole minkäälaista pidätyskykyä. Ensin tulee aivan järkyttävät vatsakrampit ja -kivut ja sen jälkeen takapuolesta tulee räjähtävällä paineella joko verta, limaa tai vesiripulia. :( Onneksi mies tukee mutta onhan hänelläkin välillä hermo kireällä jos oireilen rajusti, koska tosiaan en kykene tekemään mitään ilman likapyykkiä. Minulla on kyseinen tauti vieläpä lievänä....
- Kädet on täynnä arpia ja nämä näyttää aivan (syviltä) viiltelyarvilta. Monet kerrat moikkaustutut ja tuntemattomat ovat luoneet pitkiä katseita tuijottaessa käsivarsiani. Totuus on että nuorempana kompaistun ja iskeydyin isosta ikkunasta läpi. Henki olisi lähtenyt, jos en olisi käsillä suojanut kaulaa ja kasvoja.
Mulla on muuten ihan ok vartalo, mitä nyt pieniä raskausarpia ja selluliittiakin. Mutta pahin (ja ainoa jonka miellän ongelmaksi) on viiltelyarvet ranteissa (ja vähän jaloissakin) jotka ovat aika pahoja edelleen vaikka ovatkin vähän vaalenneet, mutta kyllä ne silti näkyy. Kumpa en olisi koskaan viillellyt vaan keksinyt jonkun toisen kohteen, johon purkaa pahaa oloa.
Olen pessyt lapsesta asti, kotona jo opetettu. Ei ole vaikuttanut mitenkään peräpukamien, roikkuvien häppäreiden tai valkovuodon tilanteeseen...