Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen viiltelyarpinen nuori nainen. Pyyntöni sinulle:

Vierailija
31.05.2016 |

Älä tuijota minua julkisilla paikoilla, kiitos. Olen viillellyt käsivarteni rumiksi kymmenen vuotta sitten, mutta minulla on silti oikeus kulkea kesävaatteissa. En voi helteessä verhoutua pitkähihaisiin paitoihin muiden mieliksi. Ennen tein niin, mutten jaksa enää, tarpeeksi monta kesää kuljettu läkähtymisen partaalla. Kaikilla on menneisyytensä, minun valitettavasti näkyy ihossani. En aio olla enää menneisyyteni vanki, älä sinäkään tuomitse minua sen vuoksi. Olen kyllästynyt paheksuviin katseisiin ja avoimeen tuijotukseen. Viiltelin vakavasti masentuneena teininä, nyt olen 26-vuotias aikuinen nainen. Psyykkisesti sairaana teininä ei ollut harkintakykyä, ja nyt saan kärsiä siitä. Älä tuijota, kiitos.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on oikeus kulkea, minulla on oikeus katsoa.

Ollaan kaikki sinuja valintojemme kanssa.

Oikein hyvää kesää sinulle.

Vierailija
2/48 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kohtalontoverisi. Harvoin onneksi koen tulleeni tuijotetuksi, vaikka tiedän että arvet huomataan mutta ei kukaan ole jumiutunut tuijottamaan.

Itse olen jo sujut arpieni kanssa, vaikka hetkittäin iskeekin pieni häpeä kantaa näitä arpia. Mutta itse olen elämäni elänyt ja vaikeuksista myös selvinnyt. Mitä sitä häpeämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki, hankkikaa tatuointi niiden päälle. Nykyään on todella kauniita ja naisellisia tatuointeja.

Vierailija
4/48 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen samanalainen ja melkein saman ikäinenkin, 25-vuotias olen. Omani eivät liene niin silmiinpistävät kun en ole juuri havainnut tuijotusta, mutta jonkin verran ahdistaa mitä esim. opiskelukaverit ajattelevat. Olen kuullut heidän puhuneen asiasta. Ajattelen kuitenkin, etteivät fiksut ihmiset tuomitse tai tee liian pitkälle vietyjä johtopäätöksiä tällaisesta, ja vähemmän fiksujen mielipiteet ei edes kiinnosta. :) Tsemppiä!

Vierailija
5/48 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä pitkähihaisia paitoja. Sillähän tuosta selviää. 

Aika pienet on ongelmat. Ystäväni on neliraajahalvaantunut ja pyörätuolissa nuoruuden törttöilyn takia. 

Eipä hänellä tulisi mieleen vaatia keneltäkään mitään muilta. Sopeudu siihen, että ihmiset katsovat, mitä haluavat katsoa. 

Vierailija
6/48 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö, että psyykkisesti sairaan oireilu ei ole mikään valinta. Minulla on takana erittäin traumaattinen lapsuus, jonka vuoksi oireilin teininä näin. Se ei ollut oma valintani.  Oksettavaa väittää tällaisia asioita valinnoiksi. Ap

Vierailija
7/48 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ajatellut, että voisit tienata arvillasi rahaa esittelemällä niitä julkisesti? Jos liittyisit vaikkapa sirkukseen. Se voisi olla voimaannuttavaa.

Vierailija
8/48 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämäkö antaa sinulle oikeiden rajata minun oikeuksia?

Vierailija
9/48 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika pienet on ongelmat. Ystäväni on neliraajahalvaantunut ja pyörätuolissa nuoruuden törttöilyn takia. 

Eipä hänellä tulisi mieleen vaatia keneltäkään mitään muilta. Sopeudu siihen, että ihmiset katsovat, mitä haluavat katsoa. 

Missä välissä olen sanonut, että tämä on elämäni suurin ongelma? Väärinymmärtäjät väärinymmärtää. Ap

Vierailija
10/48 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö, että psyykkisesti sairaan oireilu ei ole mikään valinta. Minulla on takana erittäin traumaattinen lapsuus, jonka vuoksi oireilin teininä näin. Se ei ollut oma valintani.  Oksettavaa väittää tällaisia asioita valinnoiksi. Ap

Jotkut viiltelevät psyykisen oireilun vuoksi muita ihmisiä itsensä sijaan. Eikö sekään ole valinta?

Vierailija
11/48 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tosiaan läkähtyy, jos jossain väljässä vaaleassa paitiksessa on hihat? 

Niissä maissa, joissa on oikeasti kuuma (40 celsiusta) tajutaan, että vaalealla, väljällä puuvillalla itsensä verhoaminen on se viilentävin vaihtoehto, ei nahan käryttäminen. 

Sulla on tasan kaksi vaihtoehtoa. A, siedät katseet, B, peität käsivartesi. 

Viiltelyarvet hätkähdyttävät, en tuijota kuitenkaan. Varmasti huomaat kuitenkin hätkähdykseni. Minulla on yhtä täysi oikeus hätkähtää kuin sinulla näyttää arpesi. 

Vierailija
12/48 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Estääkö traumaattinen lapsuutesi sinua käyttämästä ohuita ja ilmavia pitkähihaisia puseroita? Siitä valinnasta tässä taisi olla kysymys.

Vierailija
13/48 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nytkö koet olevasi oikeuttu ylimieliseen asenteeseen muita kohtaan?

Vierailija
14/48 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettepa lapsellisia, aikuiset ihmiset oletettavasti. En vastaa enää ketjuun. Toisaalta ei mikään yllätys, sillä tämä asia on edelleen tabu, ja ihmiset eivät ymmärrä. Kohtalotovereille toivon voimia. Ap

Vierailija
15/48 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli miten oli, niin ainakaan et muilta voi vaatia epävalintojesi johdosta tietynlaista käyttäytymistä kadulla. 

Vierailija
16/48 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ne viiltelyarvet kerää katseita, sille ei vaan voi mitään ja se on sinun pakko kestää jos haluat näyttäytyä ihmisille lyhythihaisessa paidassa.

Vierailija
17/48 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä välissä olen sanonut, että tämä on elämäni suurin ongelma? Väärinymmärtäjät väärinymmärtää. Ap

Missä välissä minä sanoin, että olisi elämäsi SUURIN ongelma?

Vierailija
18/48 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin lapsena, kuinka narkomaanipariskunta oli arpien perusteella viiltänyt jossain vaiheessa ranteitaan. Ulkoilutimme heidän koiriaan ja silloin kiinnitin asiaan huomiota. 

Myöhemmin en ole koskaan nähnyt yhtään henkilöä, jolla on jälkiä viiltelystä.

Jotain hyötyä varmaan siitäkin, että mietin yleensä omia ajatuksiani enkä tuijota muita.

Vierailija
19/48 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on muutama jälki. Olen nykyään sinut itseni kanssa ja hymyilen heille, ketkä tuijottavat. Tuijotus on vain tietämättömyyttä, toisilla typeryyttä ja joillakin peilaa huonoa itsetuntoa. Lopeta häpeäminen ja anna olla, eivät ne tee sinusta sen huonompaa ihmistä. Toiset ovat syöneet itsensä punkeroiksi, toisilla raskausarvet koristaa vatsaa ja reisiä. Toisilla on pottunokka, toisilla rillit. Tuijotetaan hymyillen takaisin ja palataan takaisin omiin ajatuksiimme :)

Vierailija
20/48 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma rakas nuori tyttäreni verhoaa juuri tuon takia itsensä helteelläkinnpaksuihin huppareihin:(

Viiltely on nyt (toivottavasti lopullisesti) historiaa, arvet jäi ja harmittaa.