Kevättoiveet 2006
Hei,
En löytänyt vastaavaa ketjua, joten aloitin uuden.
Eli vauvaa olisi tarkoitus meillä alkaa yrittämään maaliskuussa!
Olisi kiva jutella muiden vastaavassa tilanteessa olevien kanssa ja jakaa kokemuksia. Minä olen 29v. ja esikoisesta haaveilen :)
Mies on 32. Meidän perheeseen kuuluu myös koiravauva.
Minulle on kaikki tässä vauvan yrittämisessä uutta, mutta varmasti opin ja toivottavasti tänne löytää tiensä myös toista/kolmatta jne yrittävät. (harjoiteltu on, mutta nuo ovulaatio, greippimehut ja kaikki muut totuudet ja legendat)
Toivottavasti muita samassa tilanteessa olevia löytyy.
Jutustelemisiin.
Kommentit (77)
Maria: kiitos rohkaisun sanoista! Mua pelotti ihan sikana silloin aamulla kun menin sinne, siinä uskossa että se poistetaan...mutta onneksi siihen ei sitten kajottukaan. Mutta hyvä tietää että vaikka on raskaana, sen voi poistaa, kyllä kai sen kivun kestää ;)
Eija: voi harmi ku miehesi lähtee inttiin kesäx...nyt pupilut kehiin!! onhan tässä vielä pari kuukautta aikaa,heh! ;) Millasia muita oireita sulla on sitten ollut? Onx ne migreenin tapaisia? Jos meet magneettikuvaukseen, siinä säderasitusta ei pitäis juurikaan tulla verrattuna CT-kuvaukseen, mutta tietty parempi ettei oo sillon raskaana. Joo, yritetään mahtua kaksioihimme...;) kyllähän sitä tosiaan järjestystä muuttamalla saa paljon lisätilaa. Meillä vaan ei oo tuota partsia, mikä ois tosi hyvä!
oma ).( kp20 menossa ja toissapäivänä olin tuntevinani oviksen...ja vielä eilenkin nippaili oudosti munasarjojen kohdalta...hmm...taitaa siis kierto pidentyä muutamalla päivällä. lisäksi hiiva on vaivannut, joten tässä kierrossa pupuilut on menny ohi kyllä...plaah....jatketaan odottamista!
Hampaasta vielä sen verran, että lääkärini sanoin ettei sitä voi ilmeisesti ollenkaan poistaa kun riskinä olisi että hermo vaurioituu ja siinpä sitten alahuuli roikkuis lopun elämää! Arvaa tuliko paniiikki! En kyllä haluu että kukaan siihen kajoaa, jos sellanen riski on olemassa. Mut en tiiä onko siitä haittaakaan jos se jätetään, ei ainakaa tähän mennessä oo vaivannu!
Aurinkoista päivää!
kandivaihe: heh hauska juttu:) onneksi miehesi ei avannut kirjettä joidenkin ystäviensä kanssa ..;)mun täytyy kanssa kohta käydä katsomassa niitä sivuja..
tiggerx: em mä oikein tiedä onko mulla migreeniä, viime aikoina ollut pyörrytystä huimaa.. ja kaikki verikokeet sun muut ok. oikealta vatsalta sattuu, ei pitäs kyl umpparikaan olla.. kierto nyt puoles välis ja lopetin ne pillerit että voihan sekin aiheuttaa kipuja.. voi kauhea sitä sun hammaslääkärikäyntiä.. noi hammasjutut on inhottavia..toivottavasti hampaasi eivät ala vaivaamaan..
Pitäisikö kohta aloittaa uusi pino? On nimittäin tämä pino paisunut jo aika tavalla. Olisiko vaikka viikkopino hyvä? Mukavaa kuitenkin että pinossa on keskustelua!
eij_a; meillä oli mies kertausharjoituksissa juuri ennen esikoisen syntymää. Mulla taisi olla silloin raskausviikkoja jotain yli 30... Mutta tietysti, jos menee vasta ensimmäistä kertaa inttiin, siinä menee vähän enemmän aikaa kuin se viikko vai kaksi mitä se kertaus kesti. Olisihan se intti tietysti hyvä suorittaa mahdollisimman nopeasti pois alta, ettei tarvi sitten siellä olla kun lapsi/lapset ovat pieniä. Oliko mahdotonta ajatella, että mies olisi intissä lähelle laskettua aikaa, tulisi lomille vaikka paria viikkoa ennen la:a. Vai onko se varuskunta jossain tosi kaukana, mistä olisi hankala tulla pois, jos jotain odottamatonta tapahtuu, esim. ennen aikainen synnytys? No, asiahan ei minulle varsinaisesti kuulu ;), mutta tämmöistä ajattelin...
kandivaihe; minäkään en ole ikinä kertonut, kun olen noita testejä netistä tilannut. Kerran mies tuli koneelle jälkeeni, kun olin noita testejä katsellut (sillä kertaa en ollut tilannut). Hän paineli tuota edellinen-painiketta ja yllätys yllätys mammaksi:n sivu tuli sieltä joukosta. Mies katseli minua kummissaan, ja kyseli miksi täällä on tällainen sivu. Vastasin, että kuhan katselin. Sitten mies vielä kysyi, että olenko raskaana. Vastasin siihen sitten että en, mutta sitten kun on tarvetta asiaa selvittää, niin tietää mistä noita saa. Ei sitten sanonut siihen enää mitään...
TiggerX; Mulla poistettiin silloin se v.hammas (ylhäältä, kun siitä säteili kipua alahampaaseen. Lääkäri tutki silloin aikansa ja totesi, ettei alahampaassa ole reikää ja muutenkin kaikki hampaat ovat loistavassa kunnossa lukuunottamatta sitä yhtä v.hammasta. Eli sen hampaan poistaminen kivun syynä oli vähän arpapeliä, mutta sen jälkeen alahammasta ei enää särkenyt. Ja vihdoin mun pointtini ;) ;Aikaisemmin h.lääkäri on sanonut, että mulla tulee viisauden hampaat niin suoraan, ettei niitä tarvi poistaa, ellei niistä tule jotain vaivaa joskus...
ON; vielä 25 päivää ja taitaa iskeä viime hetken paniikki, en ole enää varma haluanko lisää lapsia, onneksi on vielä vähän aikaa miettiä asiaa...
niin kyllähän tuo puoliskoni lähtee varmaan sit heinäkuussa inttiin, olisi sitten ainakin ohitse...voi olla että vauvantekokin viivästyy..onhan tässä muutama kuukausi aikaa yrittää..tosin kun olen kipeä joka paikasta niin ei olla viellä päästy koittaan oikein..harmi juttu...
Täällä ilta sujuu kivasti, mennään kohta saunomaan! Ai että, kyllä sauna maistuukin kun käytiin meikkosen kanssa juuri 20km hiihtämmässä!! ;) melkonen urakka...huh sentään! Niin ja sit mies-ihana värjäsi juuri mun hiukset, se on kyl paras ku pystyy tän mun tyvikasvun aina värjään...ois kauheen kallista käydä joka kuukaus kampaajalla!
Oonki miettiny et saako sit raskaana värjätä tätä pehkoo?? Oon ehken kysyny tätä aikasemminki, ja jotkut sanoo et saa ja jotkut kampaajat kuulemma ei ala värjään jos on raskaana....mitenköhän on?
Niin ja tarkotus ois ehken hieman juhlistaa parilla punkkulasillisella miekkoseni valmistumista!
Hauskaa lauantaita!
TiggerX:
Oonki miettiny et saako sit raskaana värjätä tätä pehkoo?? Oon ehken kysyny tätä aikasemminki, ja jotkut sanoo et saa ja jotkut kampaajat kuulemma ei ala värjään jos on raskaana....mitenköhän on?Syy miksei kampaajat mielellään tee mitään hiuskäsittelyjä (leikkausta lukuunottamatta) raskauden aikana on raskauden aiheuttamat hormonit. Hormoneista johtuen väripigmentit tai muut kemikaalit saattavat reagoida hieman eri tavalla kuin normaalisti, jolloin tulos voi olla ihan toisenlainen kuin haluttu (värisävy muuttuu, permanentti ei tartu yms.). Sikiölle ei näistä kemikaaleista ole haittaa, jollei päässä ole isoa avohaavaa (josta aineet pääsisi verenkiertoon), tai näitä hajuja ala kunnolla haistelemaan... Eli siis omalla riskillä (että tulos ei ole sitä mitä halusi) voi huoletta värjäillä.
P.S mulla kyllä raskausaikana värit tarttuneet normaalisti, permanentti hieman huonommin...Mitenkäs muut viettävät sunnuntaita? Meillä kohta katsellaan asuntomarkkinat ja sitten varmaankin pihalle...
24 päivää jäljellä.... ;)
Maria80: minä just heräsin ja nyt olen koneella jonkin aikaa ja alan vääntää koulutehtäviä jos mitenkä jaksan. .lenkki tuolla auringossa tekisi hyvää..mikäs sulla on hätänä kun et ole lupia saanut?
tiggerx: ai sun miehes valmistu just.. onneksi olkoon:) mukava välillä nauttia kotona olosta parilla viinilasillakin.. mekin eilen vähän löhöiltiin ja katottiin conanin suomen jakso ja naurettiin ittemme hajalle..
Voih, tuleekohan se Conanin jakso uusintana?? Me missattiin ihan totaalisesti se...höh. Toivottavasti siitä tulee uusinta, mies seuraa niitä jaksoja yleensäkin tiiviisti! ;)
Juu, ulos pitäis kyllä lähtee käpsimään...harmi vaan ku pitää tenttiin lukee!
Huomenna voitais aloittaa se uusi pino, jos sopii!
Liitynpä minäkin mukaan keskusteluun pitkästä aikaa. Olen kyllä käynyt täällä lueskelemassa aina silloin tällöin.. On kyllä ihanaa että meitä hemmotellaan tällaisella säällä näin sunnuntaina. Käytiin just hiihtämässä, tekipä hyvää tuollainen valohoito =)
On tää odottavan aika kyllä pitkä. Sitä muka tuntee kehossaan jo kaiken näköisiä raskausoireita, vaikka pillereiden lopetuksesta vasta 1kk. Voishan sitä teoriassa jo raskaana ollakin... Sitä olen kyllä miettinyt että milloinkohan sitä kannattais testata, jos niitä menkkoja ei kuulukaan? Ehkä parin viikon päästä..
Ilosta päivänjatkoa teille! Jatketaan keskusteluja ensi viikolla!
_maria
Juu viikkopino olis hyvä sillä tässä alkaa olla aikalailla viestejä.
Heippa!
Itsekin kävin juuri hiihtämässä ja ai että oli ihana ilma! Meinasi jäällä silmät ihan sokeutua...;)
Itse lopetin pillerit joulukuun puolessa välissä ja odottelin tätiä aika pitkään, eli eka kierto niiden jälkeen venyi 38 päivään. Sillon testasin kp 32:lla ja uudelleen kp 37:lla ja tietty negaa näytti. Ois säästyny rahaa jos ois mieli malttanu olla testaamatta. Tosiaa kp 27 tuntui et menkat alkaa, mutta ne nippailut olikin ovista ja siitä ihan normaalisti 2 viikon päästä alkoi menkat. Nyt mulla kierto jotain 30pv eli ens viikonloppuna odotellaan tätiä...plaah!
Hiljainen hetki kotona, joten oli taas " pakko" tulla kurkkimaan tänne... Ja minähän en siis ole koukussa tähän palstaan...
eij_a:
Maria80: mikäs sulla on hätänä kun et ole lupia saanut?
Tarkoitatko siis tuota " raskautumislupaa" ? Olin siis raskaana viime kesänä, mutta sikiö todettiin kuolleeksi rv 15+4. Kaavinnassa otetuista näytteistä todettiin, että kyseessä oli ositttainen rypäleraskaus. Siitä asti (elokuun lopusta) on vereni hgc-hormonimäärää seurattu, ensin viikottain ja sitten myöhemmin kuukausittain. Nyt sitten oli viimeksi, kun näyte oli otettu, puhetta lääkärin kanssa, josko meillä voisi alkaa yritys uudelleen ensi kuun alussa...
Meillä alkoi tänään makuuhuone-remontti, ihan yllättäen. Aloin vain purkaa meidän makkarista seinäpintoja. Mies on ihan ihmeissään. Miettii, että mistäköhän meinaan saada rahat uusiin pintoihin ja vaatekomeroihin/vaatehuoneeseen... No, katsotaan tuleeko siitä valmista ennen joulua, mitään kiirettä en pidä... Aika kuluu näin paljon rattoisammin! ;)
tiggerx: se esitettiin muistaakseni toissapäivänä jenkeissä, ladattiin se netistä ja katsottiin se eilen..voi olla että se jakso näytetään ens viikolla suomessa...mä kävin kanssa kävelyllä kaverin ja sen ihanan lapsen kanssa.. voi kun olisi jo raskaana:)aloitetaan vaan se uus pino!
maria80: voi voi kun kävi niin, surullista:( toivottavasti nyt saat sen luvan ja kaikki kääntyy vielä hyväksi..onnea!
melkoinen jengihän meitä onkin jo koossa! Olen 26 v ja mieheni pian 30v. Meillä on hieman yli 1-vuotias ihana tyttö ja nyt kun omat opiskeluni lähestyvät loppuaan alkaa vauvakuume olla taas suuren suuri. Mies on nyt kauempana töissä ja ollaan tytön kanssa kaksin, mutta kunhan sieltä kotiutuu, niin alkaa yritys! näin on puhuttu ja toivottavasti tärppää! Ensi vuoden puolella sitä uutta tulokasta kuitenkin vasta odotellaan, jolloin lasten ikäeroksi tulee n. 2 vuotta.
...uskaltaisin virallisesti ilmoittautua tänne haaveilijoihin. Mies kun tahtoo olla niin vaikeasti taivuteltavissa vauvahankkeeseen ettei uskalla liiaksi itsekään innostua. Minä siis 23 ja mies kohta 30, kihloissa puoli vuotta ja häät lokakuussa iiks :) Meillä on kaksi kissaa joista toinen vielä vauva (sillä mies saanut hillittyä meikäläisen pahinta vauvakuumetta). Joulukuussa pitäisi valmistua korkeakoulusta ja sillä mies onkin hieman jarrutellut yrittämisen aloittamista. Itselläkin meinaa järki hetkittäin estää hankkeen toteuttamisen. Onhan se tietysti harmittavaa jos raskauden takia jää ihan pienestä kiinni valmistuminen eli kai se on maltettava vielä hetki, mutta kun se on niin vaikeeta vielä kun lähipiirissä on paljon pieniä lapsia... Tyhmä juttu, mutta en haluaisi raskauden paljastuvan ennen häitä, siksikin täytyy vielä pikkasen odottaa mutta heinäkuussa viimestään aletaan yrittämään ihan todenteolla :) Niin ja eihän tuota tiedä kuinka tärppää...
Pahoittelen sekavaa viestiä, olen niin sekasin tämän asian kanssa, ettei saa edes kirjoitettua selkeästi...
Hieman turhan toiveikkaan oloista tuo tekstini. Siis jos sattuisi niin onnellisesti käymään että raskautuisi niin olisi kiva, että se säilyisi salaisuutena ennen häitä. Mulla on kauhea ahdistus siitä että vauvelia ei yrittämisestä huolimatta kuulu tai jotain menee pieleen ehkä siksi haluan pitkittää aloittamista... Onko muita joilla vastaavia huolia? Eikös täällä ollut molemmissa tilanteissa olevia miten ootte sen asian kanssa selvinny?
Minkälaisia pillereitä teillä muuten on ollut? Mulla on viimeinen levy DianeNova merkkisiä pillereitä ja ymmärtääkseni niiden hormonipitoisuus on aikas korkea, vaikuttaakohan se kierron normalisoitumiseen esim. et se kestäis pidempään? Tiedän muuten erään joka käytti pillereitä yli kymmenen vuotta ja lopettamisen jälkeen tuli eka kierrosta raskaaksi eli on kai hieman yksilöllistä tuokin.
eij_a, onhan se hyvä pitää testejä varastossa, sitten kun niitä tarvitsee ;)
Nolottaa kyllä tuo testitilaus sikäli, etten kertonut etukäteen avopuolisolle mitään. Nyt olen vanhempieni luona Keski-Suomessa, ja kotiin oli tullut ruskea kirjekuori postissa. En ollenkaan muistanut, että olin tilannut testit, ja kehotin puhelimessa avopuolisoa avaamaan kuoren.. Kohta alkoi kuulua naurunpyrskähdyksiä, ja avokki totesi, että " vai mammaksi.fi, jaajaa.." :) Mies ei onneksi hermostunut, vaan kuittasi jutun huumorilla. Itseäni kyllä vähän nolotti, koska ei tosiaan ole edes yritys alkanut vielä, ja hamstraan jo raskaustestejä..