Kevättoiveet 2006
Hei,
En löytänyt vastaavaa ketjua, joten aloitin uuden.
Eli vauvaa olisi tarkoitus meillä alkaa yrittämään maaliskuussa!
Olisi kiva jutella muiden vastaavassa tilanteessa olevien kanssa ja jakaa kokemuksia. Minä olen 29v. ja esikoisesta haaveilen :)
Mies on 32. Meidän perheeseen kuuluu myös koiravauva.
Minulle on kaikki tässä vauvan yrittämisessä uutta, mutta varmasti opin ja toivottavasti tänne löytää tiensä myös toista/kolmatta jne yrittävät. (harjoiteltu on, mutta nuo ovulaatio, greippimehut ja kaikki muut totuudet ja legendat)
Toivottavasti muita samassa tilanteessa olevia löytyy.
Jutustelemisiin.
Kommentit (77)
maria80: mukavaa kun olette saanet omakotitalon. tämä meidän kaksio on vähän hassun mallinen. Lasitettu parveke on aika iso ja pesuhuone, mutta keittiö ja olkkari on samassa. Meillä on viellä kissakin täällä ja tavaroita on kaapit ja kellarit täynnä. Ehkä lapsen sängyn saa makkariin mutta hoitopöytä ja muut tavarat. saattaa tehdä tiukkaa. Tosin jos hommaa kolmion ja mukavan niin hinnatkin nousee. täytyy katsoa mitä sitä tekee. kiitokset kun kerroit minkä kokoisissa asunnoissa te olette asuneet.
Meillä oli tuossa rivarissa tosi pieni se toinen makuuhuone, juuri ja juuri mahtui parisängyn lisäksi pinnasänky. Hoitopöydästä ei ollut puhettakaan. Koska kumminkin pitkänä ihmisenä halusin välttämättä hoitotason, ratkaisin ongelman laittamalla pinnasängyn päälle irrallisen hoitotason. Hyvin toimi! Lisäksi sitten hoitotavaroille (rasvoille, harjoille yms.) on olemassa sellaisin pinnasängyn päätyyn laitettavia lokeroita. Meillä tavarat + vauvan vaatteet olivat sellaisessa avoinaisessa korkeassa kirjahyllyssä sängyn vieressä.
Lisäksi jotkut tekevät hoitonurkkauksen kylpyhuoneeseen esim. pesukoneen päälle, jos siellä on reilusti tilaa. Tässähän on etuna se, että vesipiste on lähellä pyllyä pestessä. Samoin kylvystä on lyhyt matka hoitopisteeseen...
niin kun käyttää luovuutta ni saahan sitä tilaa tehtyä ja onhan siinä sekin että jos vauvan kanssa asuu vähän ahtaissa oloissa aluksi niin muuttaa sitten isompaan kun lapsi lähtee liikkeelle. Onhan meillä lipasto mistä varmasti löytyy turhaa tavaraa, ne voi ottaa pois ja laittaa vauvan kamaa sinne.:)
Mukavaa viikonloppua kaikille. En ole oikein ehtinyt kirjoittelemaan mutta lukemassa olen pikaisesti käynyt. Kiva että on vilkasta keskustelua =)
Asunto keskusteluun meillä on ihan mukava tilannne eli 68m kolmio. Pienempi makkari eli tuleva lasten huone on oikeastaan vauvan tarvikkeita vailla. Täähän asti se on toiminut työhuoneena yms. Kun muutimme ja teimme rempaa pari vuotta sitten päätimme ettemme hanki siihen huoneeseen mitään kummenpia kalusteita koska lapsi tarvitsee kuitenkin ihan omat juttunsa. OLISI KOVA HINKU PÄÄSTÄ JO SISUSTAMAAM... ;)
Tätä ennen asuimme pienen pinessä kämpässä 32 neliöö saunalla reilun pari vuotta ja säästimme rahaa että pysttyimme ostamaan suoraan isomman. Kyllä se kannattikin vaikka välillä tuntui ettei saanut omaa rauhaa ollenkaan! Tässä nykyisessä uskoisin meidän mahtuvan olemaan myös kahdenkin pienen lapsen kanssa. Ainoa miinus on kolmas kerros (kahdet raput) ilman hissiä!!
Vieläkö sopii joukkoon mukaan?=)
Minä oon 25 v opiskelija/osa-aikainen työssäkävijä, mies 30v vakityössä. Yhdessä oltu 4 vuotta, pian 2 vuotta kihloissa ja viime syyskuussa sanoimme tahdon, elikäs puolivuotis-hääpäivä on ihan muutaman päivän päästä!=)
1,5 vuotta ollaan asuttu omassa talossa, neliöitä 125. lapsia olisi haaveissa 3-4, mutta ei sitä ensimmäistäkään vaan kuulu...
Yritetty ollaan jo neljä kiertoa (häämatkan jälkeen alettiin yrittää lokakuussa) eikä tulosta. =( =( Nyt tulee olosuhteiden pakosta kk tai kaks kk taukoa, joten yritys jatkunee sitten touko/kesäkuussa.Täällä tais olla muitakin jotka alottelee sillon?
Tosiaan yritetty ollaan urakalla, ja viime kierrossa hermostuin ja otin myös ovistikut käyttöön, sain niillä plussan ja hommailtiin sillon, mutta tästä huolimatta menkat tuli taas. Ei riitä enää mun käsityskyky, kaikkemme ollaan tehty ja hommailtu ollaan tiiviisti mutta ei vaan tärppiä tule.
ei se niin helppoa oo mitä luulis, kyllä nyt naurattaa kun oikeesti luulin että se tärppää heti kun heitetään kumit nurkkaan...
Mutta toivottavasti sitten myöhemmin keväällä jo tulis se plussa vihdoinkin!!!
juu tottakai mahtuu joukkoon. niin ei se varmasti olekkaan helppoa. ystäväni jotka ovat saanet vauvan sanovat että on ollut aika vaikeaa ja saattanut tärpätä vasta puolen vuoden päästä. pillereillä on varmasti omat vaikutuksensa varsinkin jos on syönyt niitä pitkään... olis niin mukavaa kun tulis heti raskaaksi;) mutta sitten kun sitä toivoo niin ei tietenkään tule ja toiset jotka eivät välttämättä haluaisi lasta niin sitten tulevat jo ekasta kerrasta raskaaksi..onnea yritykselle!:)
Juu, oon kyllä kuullu noita " kauhujuttuja" et jos on pitkään syönyt pillereitä on ollu vaikeuksia raskautua, MUTTA tunnen itse 2 henkilöä jotka tulivat samantien raskaaksi kun pillerit jätettiin pois! Kai se on vähän henkilöstä kiinni...
Mä en ite oo syönyt pillereitä vuosiin, eivät sopineet mulle alkuunkaan.Merkkiä koitettiin vaihtaa mutta kun sekään ei auttanut, lopetin koko touhun kun en oikeestaan edes tykännyt ylimääräisiä hormoneja syödä. Pillereitä tuli syötyä varmaan noin pari vuotta, joten en usko että mun kohdalla on kyse niiden aiheuttamasta " lapsettomuudesta" , varsinkin kun siitä tosiaan on vuosia aikaa kun niitä söin.
Nyt olen sitten sortunut laskemaan päiviä siihen lääkäriin, niitä olisi vielä 31! Nyt sitten jos lääkäri sanookin että vielä jatketaan seurantaa, niin pettymys on VALTAISA! Ei auta kuin toivoa, että " lapsen teko -lupa" heltiäisi...
Voi Maria, toivottavasti saat lääkäriltä luvan aloittaa yritys! Onko sulla mitään tietoa siitä, kuinka todennäköisesti kaikki on hyvin, ja lupa heltiää?
Tosiaan, huhtikuun puoliväliin saakka pitää odottaa, ennen kuin voidaan aloittaa yritys. JOTTA lapsi syntyisi aikaisintaan vuoden 2007 tammikuussa, ja jotta mulle ehtisi tulla kunnollinen luomukierto ennen raskautumista.
Mutta olisi niin ihanaa, jos voisi vaan jättää kaiken ehkäisyn pois jo nyt, ja vaan nauttia pupuilusta! Kun en aio kuitenkaan mitään superseurantaprojektia aloittaa ovulaation jäljittämiseksi, niin elämästä tulisi vaan niin paljon helpompaa ja spontaanimpaa ilman ehkäisyä. Ja varmaan saisi myös lisäintoa vällyjen väliin ;)
Meilläkin on nyt " yritys" aloitettu. En nyt mitenkään noita kiertoja laskeskele, niin alussa tämä projekti vasta on... ;) Hyvää sunnuntai-iltaa vain kaikille kuumeilijoille!
Mahtuuko mukaan vielä yksi vauvakuumeilija?
Meilläkin on juuri pillereistä luovuttu ja olo on innostunut ja onnellinen. Olemme 25- ja 26- vuotiaat ja olleet naimisissa vajaan vuoden. Olemme molemmat vakkaritöissä tosin omani ei ole ihan koulutusta vastaavaa eikä kovin tyydyttävää. Onneksi elämässä on näitä muita ilonaiheita kuten ajatuskin esikoisen saamisesta. Toiveet ovat kovat ja vauva olisi odotettu onni, mutta realistisella mielellä ollaan vielä tässä vaiheessa.
Kiva lukea teidän kaikkien erilaisista elämäntilanteista ja ajatuksista.
Onnea kaikille!
-iisa-
Heippa, täällähän on ollut paljon porukkaa! Kivaa!
Maria: toivottavasti saat ' luvan' aloitella yritystä! :)
Kandivaihe: mulla jokunen kaveri tietää yrityksestä,oon tällanen lörppäsuu että kaikki tietää mitä mun elämässä millonki tapahtuu...;) ne on suhtautunu ihmeen hyvin, oonki sitä ihmetelly.Ainoastaan yx on sanonu että onpa jännää, ku hän ei näe itteesä vielä yhtään valmiina äidix...mutta mitäs siitä, mä nään itteni hyvinki! ;)
Täällä menee ihan hyvin, EIJA! kiitos kysymästä. Pitää kertoo myöhemmni juttu mun hammaslääkäristä jonka takia meidän yritys nyt viivästyy ainaki toukokuulle....mälsäää!
Palailen kohta!
moi vaan kaikille ja mukavaa että on vilinää täälläkin..:) toivottavasti te kaikki pääsette pian aloittamaan vauvan tekemistä ja toivotan onnee kaikille että onnistutte haaveessanne! minä kävin tänään gynekologilla ja tutkittii oikein perusteellisesti ja maksokin hunajaa mutta nyt voin olla varma ettei ole mitään poikkeavaa tai tulehdusta.. Kuvittelin että mulla jokin vaiva siellä mutta kaikki onkin kunnossa:)ja ei kun puuhailemaan..
Niin, nyt vähän omaa napaa...
eilen mulla piti olla viisaudenhampaanpoisto, mutta kävikin ilmi että mun ois pitänyt jo ajat sitten käydä röntgenkuvassa hampaitteni kanssa. Ja nyt tällä reissulla sitä ei siis voitu leikata kun ei ollut kuvaakaan...ja olin psyykannu itteni leikkausta varten, jännitti ihan kamalasti ja sit ei mitään tehtykään!! Toisaalta hyvä että nyt voin lukea tenttiin ilman kipuja ;) mutta toisaalta tää meidän vauvayritys viivästyy nyt sinne toukokuulle, jolloin aikasintaan saan uuden ajan leikkaukseen! Siis sinänsä kai raskaus ei estä leikkausta, mutta sen jälkeen varmaan haluaa kipuun ottaa ihan tujuja kipulääkkeitä, joita ei tietenkään raskaana olevana voi syödä....harmittaa aikas paljon siis...
onneksi hammas kuitenkin eilen saatiin kuvatuksi sitten iltapäivällä, että enempää säderasitusta ei ole tiedossa!!
Ovista en ole jostain syystä bongannut vieläkään, vaikka taitaa olla jo kp 16?? Siitä asuntotilanteesta vielä, että ehkä me sittenkin pärjätään siinä kaksiossa sitten joskus sen vaavin kanssa...pitää vaan tehdä tilaa, eix vaan??! ;)
Mites muilla on viikko lähtenyt käyntiin? Testaileeko joku tällä viikolla?
Mä en vielä testaile, mutta tilasin tänään mammaksi.fi:stä ensimmäiset raskaustestit! Harmittaa ihan vietäväksi, kun vielä ei voi jättää ehkäisyä pois. Eilenkin olisi ollut kierron kannalta ihanteellinen aika, mutta pakkohan sitä oli kumia käyttää..
Mutta kohta mäkin pääsen piinailemaan! Kuukausi vielä! :)
Nyt pitää lähteä tenttiin, huoh. No, tämän jälkeen enää yksi tentti, ja sitten onkin vähäksi aikaa opiskelustressi ohi. Loppukevät on ihanan leppoisaa opiskelua, ja tenttejäkin seuraavan kerran vasta huhtikuussa..
kandivaihe; On hyvin todennäköistä, että kaikki olisi ok (hcg lähti km:n jälkeen tilanteen huomioon ottaen hyvin laskuun ja on lokakuusta asti pysynyt nollassa). Asia on enemmänkin lääkäristä kiinni, tuosta jälkihoidosta, kun on olemassa erilaisia ohjeistuksia. Alunperin lääkäri (tosin lähes joka kerralla on ollut langanpäässä eri lääkäri) sanoi, että puoli vuotta siitä kun se laskenut alle kahden, mutta viime lääkäri alkoi puhumaan jo ensin vuodesta...
eij_a; Hyvä, että paikat ovat kunnossa! Ja sitten vain " lapsen teko" puuhiin! ;)
TiggerX; Mulla on myös poistettu yks viisauden hammas, mutta vetämällä. Onneksi en silloin tiennyt hammaslääkäriin mennessäni poistosta tai olisin pyörtynyt jännityksestä. Mutta olin silloin siis raskaana (juuri tuo km-raskaus) ja tosiaan panadolia vahvempaa en ottanut (olisi varmaan saanut lääkäriltä pyytäen reseptin johonkin edes vähän vahvempaan, mutta ei tullut mieleen :() Ja kyllä teki kipeää. Mutta siitäkin selvittiin hengissä. ja kyllä te varmaan siihen kaksioonkin mahdutte oikein loistavasti, Kaikki turhat tavarat (jos teillä on) kiertoon ja/tai kirppikselle ja vähän uutta järjestystä, niin kyllä se siitä!
ON: Neljä viikkoa tuomion kuulemiseen! Onneksi, kun noita lapsia on ennestään, viikot menevät aika nopeasti. Mutta toisaalta; odottavan aika on aina pitkä! No, ehtiipähän saada vielä (toivottavasti) kilon tai pari pois...
moi taas. ehkä me tikru mahutaan vauvan kanssa meidän kaksioihin.. meilläkin toi parveke on aika tilava siellä voi hyvin nukuttaa vauvelia.. minä olen ollut vähän huonossa kunnossa viime aikoina ja kovasti pyörryttää ja " sataa silmissä" .. maliskuun lopussa magneettikuvaukseen ja jos satttuisin olemaan raskaana niin ymmärtääkseni kuvausta ei voida suorittaa ensimmäisen kolmen raskauskuukauden aikana.. lisäksi harmittaa se että mies joutuu inttiin kesällä( ei saanut käytyä sitä aikaisemmin) pitäs äkkiä tulla raskaaksi niin hänen ei tarttisi mennä.. ;)tylsää jos joutuu..
tiggerX: toivottavasti pääset pian poistattamaan viisauden hampaat.. multa otettiin ne pois nukutuksella.. kauhea hammaslääkärikammo mulla..tosin ei ihmekkään kun hammaslääkärini on tehnyt ikäviä asioita mulle. mutta hyvin se sulla menee:)
kandivaihe: kiva tietää vähän noita nettisivuja:) taidan minäkin tilata valmiiksi. toivottavasti pääsette kohta yrittämään. zemppiä!
eij_a; Kyselit tuota asunnon kokoa; meillä kaikkiaan 215 m2, 6h, k, 3 wc, ruokailutila ja saunaosasto. Mutta meillähän siis suunnitteilla jo neljäs lapsi. Silloin kun esikoinen ilmoitti itsestään asuttiin 20 m2 kt-yksiössä, muutettiin kyllä ennen pojan syntymää n. 50 m2 kt-kaksioon. Toisen lapsen synnyttyä muutimme kt-kolmioon, n. 75 m2. Mutta sitten ostimme oman rivitalon pätkän 45m2/90m2, 2h+k+s. Siihen kyllä sitten remontoimme vintille yhden ison (25 m2) makuuhuoneen lisää. Ja nyt sitten tämän viimeisimmän synnyttyä ostimme tämän omakotitalon.
PomppuX; Hauskaa ja rentouttavaa reissua teille! Onnea yrityksen alkamisen johdosta ja oikein paljon plussaonnea!!!
kandivaihe; Vain 3 ystävääni tietää kuumeilustani, ja he ovat suhtautuneet siihen ihan hyvin (vaikka kyseessä siis se neljäs jo onkin). Syynä varmaan tähän että yksi heistä on raskaana (6. lapsi), yksi sai juuri tammikuussa lapsen ja kolmaskin saattaa olla raskaana (menkat pari päivää myöhässä), tosin heillä ei niinkään ole yritystä...
Hassua, kun monet ovat puhuneet omille vanhemmilleenkin tulevasta yrityksestä. Meillä kun on ollut tapana pitää jo alkanut raskauskin mahdollisimman pitkään omana tietona. Viime raskaudestakin äitini sai tietäävasta km:n jälkeen... Mutta jokaiselle suotakoon tyylinsä ;)!