Heippa! Mitkä r-testit antaa vääriä haamuja eli viivan paikkoja
Kommentit (8)
on antanut mulle melkein joka kerta värillisen viivanpaikan, joskus jopa testiajan sisällä. Raskaana en ole ollut.
Ajattelin vielä vähäsen täsmentää tätä testailuterminologiaa.
Eli viivanpaikka on valkoinen tai vaalea (jossakin valossa kuivuttuaan voi näyttää myös harmahtavalta) viiva siinä kohden, mihin testiviivan pitäisi ilmestyä. Viivanpaikassa ei ole punaista väriä, ei vaaleanpunaistakaan. Viivanpaikka on negatiivinen testitulos. Viivanpaikka ei voi " vahvistua" . Viivanpaikan jälkeen voi tietysti samasta kierrosta vielä plussatakin, mutta viivanpaikka ei " muutu plussaksi" .
Haamu puolestaan on hyvin haalean punainen viiva. Todellinen haamujen haamu voi olla hyvinkin vaikeasti nähtävissä, mutta siinä kuitenkin näkyy väriä. Haamu tarkoittaa plussaa - raskaustestissä värin voimakkuudella ei ole testituloksen suhteen merkitystä. Haamu voi vahvistua kunnon plussaksi :) tai haalistua ja kadota :(. Jos haamu katoaa ja menkat alkavat, kyseessä voi olla niin sanottu kemiallinen raskaus, jolloin hedelmöittynyt munasolu on vain hipaissut kohdun seinämää, muttei ole kiinnittynyt kuitenkaan. Hipaisun myötä elimistö on alkanut tuottaa raskaushormoonia, mihin testi on reagoinnut.
Värillinen viivanpaikka taitaa olla sanana sekoitus näistä kahdesta tapauksesta, mutta ymmärtääkseni sellaista ei kuitenkaan voi olla olemassa. On vain värittömiä viivanpaikkoja ja värillisiä haamuja.
Olinkohan kyllin epäselvä? Tällä tavalla olen ymmärtänyt nämä kaksi " termiä" vauvapalstoja luettuani. Voin tietysti olla väärässä, ja silloin toivonkin muiden korjaavan.
Näin raapusteli aamutuimaan Minni
on tullut testiajan sisällä parissa kierrossa selvät haamut (väriä, haalea, ohut) Clearbluella, samoin muutamaan Aconiin tullut niin. Testiajan jälkeen olen saanut useaan testiin roskishaamuja. Raskaana en ollut, mutta epäilen itselläni olleen kyse, ainakin noissa testiajan sisällä tuleviin kemiallinen raskaus jolloin kiinnittyminen ei vaan ole onnistunut lopulta.
Tiedä näistä sitten?
Mulla on ollut kyseessä Clearbluen kanssa siis värillisiä joko roskishaamuja tai normaaleja haamuja. Jopa niin että aamulla testasin haalean haamun ja muutaman tunnin päästä labraveritesti oli puhdas nega. En siis usko että näissä tapauksissa raskaana olinkaan missään määrin, siksi jälkeenpäin tulkitsin nää " viivanpaikaksi" joka Clearbluessa näköjään voi näkyä värillisenäkin, ja tästä syystä en pysty luottamaan edes haamuihin joita Clearbluella saa.
Minni-Maija:
Ajattelin vielä vähäsen täsmentää tätä testailuterminologiaa.Eli viivanpaikka on valkoinen tai vaalea (jossakin valossa kuivuttuaan voi näyttää myös harmahtavalta) viiva siinä kohden, mihin testiviivan pitäisi ilmestyä. Viivanpaikassa ei ole punaista väriä, ei vaaleanpunaistakaan. Viivanpaikka on negatiivinen testitulos. Viivanpaikka ei voi " vahvistua" . Viivanpaikan jälkeen voi tietysti samasta kierrosta vielä plussatakin, mutta viivanpaikka ei " muutu plussaksi" .
Haamu puolestaan on hyvin haalean punainen viiva. Todellinen haamujen haamu voi olla hyvinkin vaikeasti nähtävissä, mutta siinä kuitenkin näkyy väriä. Haamu tarkoittaa plussaa - raskaustestissä värin voimakkuudella ei ole testituloksen suhteen merkitystä. Haamu voi vahvistua kunnon plussaksi :) tai haalistua ja kadota :(. Jos haamu katoaa ja menkat alkavat, kyseessä voi olla niin sanottu kemiallinen raskaus, jolloin hedelmöittynyt munasolu on vain hipaissut kohdun seinämää, muttei ole kiinnittynyt kuitenkaan. Hipaisun myötä elimistö on alkanut tuottaa raskaushormoonia, mihin testi on reagoinnut.
Värillinen viivanpaikka taitaa olla sanana sekoitus näistä kahdesta tapauksesta, mutta ymmärtääkseni sellaista ei kuitenkaan voi olla olemassa. On vain värittömiä viivanpaikkoja ja värillisiä haamuja.
Olinkohan kyllin epäselvä? Tällä tavalla olen ymmärtänyt nämä kaksi " termiä" vauvapalstoja luettuani. Voin tietysti olla väärässä, ja silloin toivonkin muiden korjaavan.
Näin raapusteli aamutuimaan Minni
tuli tässä juuri mieleen, että toivottavasti et, Majita, vain loukkaantunut, kun rupesin pilkkuaviilailemaan noista termeistä. Ei todellakaan ollut tarkoitus! Kunhan vain aikani kuluksi aamulla innostuin naputtelemaan ;)
olin kiinnostunut sun selvityksestä M-M. Olen noita haamuja ja viivanpaikkoja itsekin miettinyt. Kun vaan pääsis jo testaileen, huoh...
Minä suositteleln lämpimästi clearbluen digitaalista testiä! Siinä testissä ei ole jossittelemisen varaa! Se ON joko plussa tai nega!!
Plussatuulia!!
nonuli
Olen testannut tavallisesti Acon10:llä, eikä niihin ole koskaan tullut viivanpaikkaa. Viimeimmäksi testasin kaksi kertaa Advanced10:llä, ja kumpaankin tuli viivanpaikka: valkoinen tai vaalea viivanmuotoinen alue, jossa ikään kuin kynnellä painettu viilto. Viivanpaikka näkyi joten kuten jo ennen testausta. Muista testeistä ei ole kokemusta.
Toinen Minsku eli Minni-M.