Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kevättoiveet 2006

24.02.2006 |

Hei,

En löytänyt vastaavaa ketjua, joten aloitin uuden.

Eli vauvaa olisi tarkoitus meillä alkaa yrittämään maaliskuussa!

Olisi kiva jutella muiden vastaavassa tilanteessa olevien kanssa ja jakaa kokemuksia. Minä olen 29v. ja esikoisesta haaveilen :)

Mies on 32. Meidän perheeseen kuuluu myös koiravauva.

Minulle on kaikki tässä vauvan yrittämisessä uutta, mutta varmasti opin ja toivottavasti tänne löytää tiensä myös toista/kolmatta jne yrittävät. (harjoiteltu on, mutta nuo ovulaatio, greippimehut ja kaikki muut totuudet ja legendat)

Toivottavasti muita samassa tilanteessa olevia löytyy.

Jutustelemisiin.

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä menee hermot! Kuten tuossa aiemmin jo kerroinkin, edellisen kerran täti pari viikkoa myöhässä. Nyt tänään, kp10, jotain tuhruvuotoa!! En ala!

Pillerit jää pois siis jo tänään. Tämä ei kyllä aikaista yrityksen alkamista, mutta kärvistellään sitten vähän kauemmin kondomin kanssa. En sekoita hormonitoimintaani yhtään, jos se NYT alkaa sekoilla, kun on viimeiset kolme vuotta pillereitä syödessäni pysynyt nätisti säännöllisenä..

Joten luomuilu alkakoon. Huhti-toukokuussa alkaa sitten yritys. Huhtikuuta aiemmaksi yrityksen alkua ei voi siirtää, vaikka miten haluaisi. Vauva on toivottu vasta vuoden 2007 puolella (elämäntilanteen vuoksi)..

Vierailija
22/77 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että toi Thaimaa kuulostaa ihanalle!! Me ollaan miekkosen kanssa oltu siellä kahesti, -03 maaliskuussa mentiin kihloihin Phuketin Karon beachilla (upee paikka!!) ja -05 maaliskuussa vuosipäiväiltiin Krabilla! Krabi oli tosiaan enemmän aktiivilomaisempi kuin Phuket reissumme. Nyt kyllä toisaalta tekis mieli matkustaa taas sinne, mutta ei oo nyt varaa sellaiseen...autokin pitäis saada alle ens kesäx...työmatkoihin!!

Kandivaihe: luomuvaihe kunniaan!! Pillerit vaan roskiin, oon minäki miettyny rupeenko enää ikinä syömään niitä hormoneja kun ne sekottaa niin pään kuin munasarjatki!! Itse söin Yasmin pillereitä 3 vuotta, niistä ei onnex silleen ' pää menny sekaisin' eikä muitakaan sivuvaikutuksia. Mutta toivotaan nyt ettei se kierto oo nyt ihan vallan sekasin menny!

Tervetulooo hapö2!! muistankin sinut enskoista! :)

Hitsi, on tää odottaminen vaan niin tuskastuttavaa....nyt vloppuna ois ovis tulossa laskujen mukaan (itse en ole tikutellut) ja vielä pitää sen kortsun kanssa pelata....eli huhti-toukokuussa mekin aloitamme!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, nyt heitetään kaikki pillerit roskiin. Olen päättänyt, että en enää koskaan ala syömään pillereitä, kun sotkevat kaikki hormonit.

Vähän harmittaa, kun en aikasemmin jättänyt pillereitä pois. Nyt ei sitten viitsi, kun on tuo matkakin tulossa ja kai sitä nyt kaksi viikkoa malttaa odottaa.

Just hoksasin, että viimeksi kun hain pillerireseptin, lääkäri kirjoitti normaalia pidemmän reseptin. Nyt resepti on sitten lopussa ja viimeinen pilleri on viimeisenä lomapäivänä! Olisiko tuo enne.

Vierailija
24/77 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdan aina mitä piti sanoa.

Meidän piti mennä viime vuonna maaliskuussa Krabille, mutta vaihdettiin sitten kuitenkin matkaa. Tänä vuonna sitten suunnataan tuonne. Ihanaa matkaa odotan, olen niin loman tarpeessa. Toivottavasti viimeinen matka kahden kesken ja viimeiset sukellukset tänä vuonna... olenko vähän toiveikas.

Vierailija
25/77 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskomatonta miten hyvällä tuulella sitä on ollut niiden pillereiden lopettamisen jälkeen. Ei ole sellaista perus-alakuloa ollenkaan mitä yleensä aina silloin tällöin. Ja seksikin innostaa pitkästä aikaa. Eli suosittelen!

Vierailija
26/77 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kandivaihe; meilläkin mies pitäisi minua varmaan ihan pöhkönä, jos tietäisi mitä kaikkea hössötän tämän vauvakuumeen takia eikä meillä siis edes ole vielä yritys käynnissä... Hän kun on enemmän sellainen " tulee jos on tullakseen" -tyylinen.

Tuosta pilleireiden lopettamisesta; Itse olen aina lopettanut pillerit muutamaan kuukautta ennen yrityksen aloittamista, ihan vain sen vuoksi että kierto ehtisi tasoittua. Ollaan sitten pelailtu kumeilla yrityksen aloitukseen asti. Nyt tosin en ole pilleireitä tuon keskenmenon jälkeen syönyt ollenkaan, kumien kanssa ollaan touhuttu. Ja mulla on ollut ajatuksena etten alkaisi enää seuraavan raskauden jälkeen syömäänkään, kun mulla menkat normaalisti säännölliset ja kivuttomat. Ehkäistään sitten millä ehkäistään (jos ehkäistään ;)).

Tosiaan seuraava askel meidän " vauvaprojektiin" ollaan saatu otettua; Eli mies pystyi vihdoin ja viimein ÄÄNEEN sanomaan, että meillä alkaa yritys sikäli mikäli lääkäri seuraavan labranäytteen (4.4.) jälkeen antaan luvan. Aikaisemmin on sanonut vain että katsotaan nyt tai vaihtanut puheenaihetta, mutta sitten taas monella muulla tapaa antanut ymmärtää, että neljäs on vieläkin toivottu. Ja tosiaan edellinen labranäyte (viime maanantaina) oli negatiivinen ja lääkäri sanoi että sitten seuraavalla soittoajalla jutellaan tuosta yrityksen aloituksesta tarkemmin! Aikaisemmin ei saa kuulemma missään nimessä aloittaa... No, ei ollut kyllä ajatuksenakaan. Nyt sitten ollaan täällä kädet kyynerpäitä myöten ristissä, että lupa heltiäisi!

Vierailija
27/77 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

moikka, kiva kun täällä on muitakin jotka aikovat yrittää vauvaa. mulle iski kamala vauvakuume enkä tahdo päästä siitä tunteesta eroon. lasta kovasti kaipaan elämääni.:) kihlattuni on samaa mieltä. olemme molemmat siis aivan huumassa. tosin koulua viellä pari vuotta eessä mutta eiköhän sen ehdi myöhemminkin suorittamaan.. en jaksa millään odottaa. Olen 22 vuotta ja mieheni 20..:) kihloissa ollaan oltu 1.5 vuotta..tosin muutettiin joulukuun alusta 2000 vuoden asuntoon ja tämä on oikein viihtyisä mutta ehkä liian pieni lapsen kanssa. pitäisi varmaan alkaa hommaamaan isompaa asuntoa. meillä on kaksio, sauna, parveke. 47neliötä muistaakseni. minkäkokoiset asunnot teillä on?

Vierailija
28/77 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin samalta vaikuttaa meidän tilanteet!!Mullakin ois n. 2v. opintoja jäljellä mutta minkäs teet kun vauvahuuma iskee, niin ei sitä voi paljoo jäädä ihmettelemään!! :)

me muutettiin just vuoden eka pv 47 neliön kaksioon, opiskelijakämppään ja oon kyllä tässä katellu että eihän me tänne vaavin kanssa mahduta mitenkään. Tai siis just ja just sanotaanko! Kaappitilaa ei oo yhtään ylimääräistä, omatki tavarat ja vaatteet pursuilee jo nyt. Pinnasänky mahtuis naftisti tonne nurkkaan, samoin hoitopöytä, mut siihen se sit jääki!

Onnex täällä lapselliset opiskelija parit pääsee jonojen edellä kolmioihin, joten saas nähä onko sitten vuoden päästä muutto edessä!

Toivomme tosiaan maalis-huhti-touko 2007 vaavia, koska silloin koulusta hyvä sauma jäädä pois. Tietysti tämä kuulostaa (ja on!) inhottavan suunnitelmallista, (kun mielikin tekisi aloittaa jo nyt heti yrittäminen)mutta jos ei heti tärppää, niin se ei ole kauhee katastrofi! Aikaa kuitenkin on, ikääkin kun on vasta 24v.

tulipas omanapaisex tämä kirjoitus..höh. Mut tosiaan onko muita opiskelijaboxeissa asustavia kuumeilijoita??

-Tikru kp12

Vierailija
29/77 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei tikru ja kiitos:)

sitä mäkin just mietin et tiukkaa taitaa tehdä.. pitäs muuttaa isompaan asuntoon.. yksi huone lisää:) siinä ettiminen et löytää mieluisen asunnon tosin ongelmaksi voi tulla korkeampi vuokra..ja vaatimustasokin on noussu kun asuu tässä nykyisessä asunnossa..tuntuu niin uudelta ja siistiä on ja tietenkin oma sauna aivan ihana;) mulla ei meinaa tulla muuten elämästä mitään kun ajattelen koko ajan vauvaa. pitää alkaa suunnitteleen miten järjestyy taloudellinen tilanne ja muuten.. tosin nehän on vain järjestelykysymyksiä..:) onko sulla tietoa et pitääkö pillereitä olla puol vuotta syömättä ennen kuin saa yrittää raskaaksi tulemista? kuulin tälläisen huhun..kai siinä joku hormoonijuttu sitten onpi..

Vierailija
30/77 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei tikru:) juu on täällä kämpässä kyl selkeesti tilan puutetta ja on tullut ostettua vaikka mitä ja kaapit jo täynnä. täytyy löytää mukava kolmio..tosin vaatimustaso noussu täällä asuessa kun on ihana saunakin;) voi olla et hinta nousee aika rutkasti kun hinkuu kaikkia mukavuuksia.. kauhea innostus päällä ja varma kyllä olen mutta mietin tässä taloudellista tilannetta ja kaikkea mitä pitää hankkia. mutta sekin järjestelykysymys. äijä valmistuu nyt keväällä ja lupas mennä töihin jos hankin hänen kanssaan lapsen muuten jatkaa opintoja.. voi vitsit olen niin taivaan innoissani ja kaappi on jo täynnä lasten vaatteita.. ollaan saatu ja hommattu:) ei muuta kun yrittämään.. tosin pitää koittaa nyt vähän relata tästä huumasta ja miettiä asiat selviksi ja ajankohta.. tosin ei tiedä koska lapsi ottaa tullakseen vai ottaako ollenkaan. toivotaan parasta:)

Vierailija
31/77 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei tikru:) juu on täällä kämpässä kyl selkeesti tilan puutetta ja on tullut ostettua vaikka mitä ja kaapit jo täynnä. täytyy löytää mukava kolmio..tosin vaatimustaso noussu täällä asuessa kun on ihana saunakin;) voi olla et hinta nousee aika rutkasti kun hinkuu kaikkia mukavuuksia.. kauhea innostus päällä ja varma kyllä olen mutta mietin tässä taloudellista tilannetta ja kaikkea mitä pitää hankkia. mutta sekin järjestelykysymys. äijä valmistuu nyt keväällä ja lupas mennä töihin jos hankin hänen kanssaan lapsen muuten jatkaa opintoja.. voi vitsit olen niin taivaan innoissani ja kaappi on jo täynnä lasten vaatteita.. ollaan saatu ja hommattu:) ei muuta kun yrittämään.. tosin pitää koittaa nyt vähän relata tästä huumasta ja miettiä asiat selviksi ja ajankohta.. tosin ei tiedä koska lapsi ottaa tullakseen vai ottaako ollenkaan. toivotaan parasta:)

Vierailija
32/77 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
33/77 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
34/77 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voih, tiedän NIIN ton tunteen!! Mulla tossa ennen joulua oli niin paha vaavikuume että en tosiaan saanu unta ku mietin ihan täpinöissäni kaikkeen raskauteen ja vaaveihin liittyviä juttuja!! Nyt on siitä vähän helpottanu, mutta ei kyllä vieläkään mene päiväkään ettenkö vaaveja ajattelisi!! Tää on kyllä ihan älytöntä, äidilleniki oon paapattanu puhua vaaveista niin paljon että sekin rupes näkemään unia vauvoista...heh ;)

ja kaverit alkaa olla varmaan aika täynnä tätä mun hössötystä!!

Hassua, munki kihlattu valmistuu ihan näillä viikoilla, sen virallinen valmistujaispv on 24.3.! Huippua! se on jo laittanu cv:t yhelle tyypille ja toivotaan että työpaikka aukeaa pian! Sitten eikun touhuamaan!

Tsemiä teillekin yritykseen ja vauvakuumeillaan nyt oikeen innolla, se tuo kummasti piristystä arkeen, pelkkä kuumeilukin! :)

Vierailija
35/77 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sitten jännitetään maria80 huhtikuun uutisia. Toivottavasti tulee hyviä uutisia.

Meillä alkaa matkalle lähtö lähestymään, joten olen reilu pari viikkoa poissa kuvioista. Kuumeilkaa ja pitäkää keskustelua yllä. Mulla onkin sitten pillerit heittetty nurkkaan, kun seuraavan kerran tänne kirjoittelen!

Vierailija
36/77 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tikru: heh meillä tuntuu olevan vähän samanlainen tilanne. itseäni vain vähän huolestuttaa kun oon ollu kipeenä koko ajan ja lämpöilen pitää syy löytää ensin siihen ja sit voi alkaa vauvaa ihanaa yrittään..vitsi kun jännittää jo nyt.;) mä kans paapatan vanhemmilleni ja ne koittaa tolkuttaa koulun käymistä loppuun..ehkä ne sit innostuu kun huomaavat olevansa mummi ja ukki..mites teillä siellä menee? odottaako miehesi innoissaan vauvaa?

Vierailija
37/77 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heh olenvahingossa lähettänyt saman viestin moneen kertaan ja jopa eri versionakin...kone ilmeisesti temppuillu..

Vierailija
38/77 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, te olette ihania, kun murehditte ihan samoja asioita kuin mäkin! On aina ihana kuulla, kun joku on samantapaisessa elämäntilanteessa, ja silti harkitsee jotain yhtä irrationaalista kuin perheen perustaminen ;)

Itsekin olen hölöttänyt varsinkin äidille vaikka mitä! On se vissiin jo hieman innostunutkin - sen yksi hyvä työkaveri tuli mummoksi vajaa vuosi sitten, ja sen myötä ajatus mummoudesta alkoi ilmeisesti tuntua mukavalta.. Ja kun se työkaverin tytär on vielä oma lapsuudenkaverini, niin alkoi äitinikin ilmeisesti tajuta, että saattaa sattua omalle kohdalle sama juttu piakkoin..

Hei, älkää murehtiko 47 neliön kämpistä! Me olemme OSTAMASSA ensimmäistä asuntoa, ja se tulee olemaan 49 neliötä! Eli ainakin seuraavat 4-7 vuotta on tarkoitus asua siinä, ennen kuin haeskellaan isompaa.. Ja tosiaan, sinne on tarkoitus ottaa kissa (tai kaksi, jos saan puoleni pidettyä), ja tietenkin se vauva..

Mietimme kyllä ostaessamme sitä, että perheenlisäyksen kanssa tulee ahdasta, mutta itse olen asunut kaksi vuotta sisäoppilaitoksessa (Britanniassa) neljän hengen huoneessa, ja hyvin pärjättiin silloinkin. Joten omien neliöiden tarve on osaltani melko pieni. Ja meillä tulee olemaan iso lasitettu parveke, joka on kesäisin kuin ylimääräinen huone. Meillä tulee myös olemaan sen kokoinen olohuone, että siitä voi " lohkaista" lapselle oman nurkkauksen, sitten kun sen aika tulee.

Pääsyy noin pienen kämpän ostoon on pk-seudun hintataso. Mutta tulee meillä sentään olemaan sauna, iso olohuone, mh ja keittokomeron tapainen (avautuu olkkariin). Ja uusi asunto, eli putkiremonttia tai homeongelmia vuosiin edessä! (Silti maksoi lähemmäs sataa tonttua - anoppini osti pikkukaupungista puolella tuosta hinnasta itselleen ison omakotitalon järven rannasta!)

Nyt pitää ruveta kirjoittamaan esseetä. Hauskaa lomaa Pompulle, ja kirjoitellaan me muut ahkerasti tänne, niin aika kuluu nopeammin :)

Vierailija
39/77 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä yksi kysymys: miten teidän kaverit suhtautuu tähän vauvakuumeiluun? Omat opiskelukaverini ovat aivan kauhuissaan, pitävät mua outona ja ajattelemattomana yms. Vanhoista kavereista osa ymmärtää hyvinkin (kuumeilevat itsekin), mutta jotkut ovat tosi vaikeina, jos puhun vauvakuumeestani. Ymmärrettävää sikäli, että olen ystäväni sanoin " ehkä se viimeinen ihminen, jonka olettaisi tekevän lapsen nuorena" . Mutta näin se mieli muuttuu, kun hormonit alkavat hyrrätä :)

Mutta siis pointti oli, että " vertaistukea" saan kovin vähän ystäviltäni. Suurin osa joko ei ymmärrä, tai tuomitsee idean. Ei tietenkään suoraan, mutta kuuleehan sen rivien välistä. Kai se akateeminen maailman on aika vauvakielteinen..

Vierailija
40/77 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

terve.ystäväni eivät kaikki tiedä että olen hankkimassa lasta. Yhdelle ystävistäni puhun vauvasta koko ajan ja se on innoissaan tarjoutumassa kummiksi. :) en uskalla hirveen monelle puhua vauva-asioista jos en saisikaan vauvaa:( toivon kuitenkin parasta. ystäväsi voivat olla myös kateellisia sulle tai sitten ovat järkyttyneitä. lopetin pillerit nyt kokonaan ja kävin tänään ostamassa potkupuvun ja tuttipullon..en mitenkään malttanut kun näin söpöjä vauvan roinia.