Oletko älykkäämpi vai tyhmempi kuin miehesi?
Tuntuuko miehesi kanssa keskustellessa, että toinen ei tajua monimutkaisempia asioita, joita koetat hänelle selittää? Vai tuntuvatko miehen ajatelmat sinulle liian korkealentoisilta?
Kommentit (43)
38 jatkaa: Minulla on korkeampi IQ ainakin, muttei merkittävästi. Työpaikkahaun yhteydessä mies laittoi minut tekemään päättelytestin hänen puolestaan, jotta pääsisi varmasti haastatteluun. Kuulun siis Mensaan.
Molemmilla on korkea kapasiteetti oppia uusia asioita ja soveltaa opittua nopeasti. Keskustelu on myös miellyttävää, sillä molemmat ovat avoimia päästämään irti moraalin luomista paineista ja rationalisoimaan jopa tabuina pidettyjä aiheita. Se on hyvin virkistävää, sillä moni ei pysty keskustelemaan esim huumeista, insestistä tai edes ruokavaliosta, koska suhtautuu niihin liian tunneperäisesti (mikä ymmärrettävää). Itse vain haluan usein päästä yli siitä tasosta, jossa asiat tuomitaan vääräksi yleisen moraalin takia ja pohtia syvällisemmi.
EQ on miehelleni korkeampi, muttei enää merkittävästi. Olen yrittänyt kehittää omaani esim itsetuntemuksen parantamisella ja koen suuria kehitysaskeleita 10 vuoden takaiseen. Olen 30 hengen tiiminvetäjä ja työssä eniten tarvitsee juuri ihmissuhdetaitoja. Henkilövaihtuvuus on pienentynyt olemattomiin ja samoin sairauspoissaolot, joten työpaikkaviihtyvyys on meillä ok. Jatkuvasti kehitetään tietysti ja se onnistuu parhaiten lisäämällä sitä paljon parjattua tunneälyä.
Me ollaan hyvin samalla tasolla monessa suhteessa. Molemmat kolmilapsisen perheen keskimmäiset, molemmilla M:n paperit yo-kirjoituksista, molemmilla DI:n koulutus ja samanlainen duuni. Sanoisin, että ollaan siis älykkyydessä samalla tasolla, vaikka toinen on kielellisesti vielä lahjakkaampi ja toinen matemaattisesti. Lisäksi molemmat arvostamme vapaa-aikaa emmekä kumpikaan ole työnarkomaaneja. Meillä on hyvin onnellinen parisuhde. :) T.N42
Mä pärjäisin paremmin esim. Mensan testissä (looginen päättelykyky), mutta mies on käytännössä esim. matikassa ja kielissä lahjakkaampi.