Miksi niin monet meistä ovat uskovaisten perheiden lapsia?
Uusien sukupolvien syntyminen on Suomessa tällä hetkellä suureksi osaksi uskovaisten perheiden varassa. Nuorten aikuisten kohdalla hämmästyttävän moni on uskovaisesta lapsuudenkodista. Helluntailainen, lestadiolainen tai vastaava lapsuudenkoti. Todennäköisemmin tiukan linjan "hihhuli"-perhe kuin maltillinen. On siis melko huvittavaa, että ateistitkin ovat uskovaisten lapsia. Ateistit eivät perusta perheitä ja hanki yhtä paljon lapsia kuin uskovat, joten meistä monikaan ei ole ateistisesta lapsuudenkodista. Lastenne luokkakavereista monet ovat uskovaisista perheistä, edelleen tämä sama syy siinä taustalla.
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Niin on, minäkin.
Itse uskon, mutta universaalimmin kuin ihan Raamattuun. Veljeni on ateisti.
Teille ei todennäköisesti siis synny yhtä paljon lapsia kuin niille, jotka pitäytyvät tiukasti Raamattuun.
Mä tunnen monta (9) keskisuurta perhettä (3 - 5 lasta) ja vain yksi on lestaperhe. Tässäkin asiassa on varmaan alueellisia eroja, me asumme Keski-Suomessa.
En ole uskovaisesta kodista. Kirkkoon kuuluttiin, mutta ei uskottu mihinkään uskonnollisiin höpötyksiin. Ahdasmielinen äiti kyllä oli, mutta ei uskonnollinen, vaan moraalin suhteen. En usko uskontoihin, mutta minulla on henkistä elämää. Inhoan uskontoja, selkeästi ihmisten kksimiä hallintaan liittyviä juttuja.
Vierailija kirjoitti:
En ole uskovaisesta kodista. Kirkkoon kuuluttiin, mutta ei uskottu mihinkään uskonnollisiin höpötyksiin. Ahdasmielinen äiti kyllä oli, mutta ei uskonnollinen, vaan moraalin suhteen. En usko uskontoihin, mutta minulla on henkistä elämää. Inhoan uskontoja, selkeästi ihmisten kksimiä hallintaan liittyviä juttuja.
Ahdasmieliset nuoret naiset hankkivat enemmän lapsia kuin vapaamieliset nuoret naiset. Eli vapaamielisetkin nuoret naiset ovat ahdasmielisten äitien jälkeläisiä. Vapaamieliset nuoret naiset kuvittelevat tekevänsä jonkin seksuaalisen vallankumouksen hylkäämällä lapsuutensa perheen arvot, mutta käytännössä he vain jäävät lapsettomiksi, samalla kun ahdasmieliset nuoret naiset synnyttävät vauvoja.
Niin on, minäkin.
Itse uskon, mutta universaalimmin kuin ihan Raamattuun. Veljeni on ateisti.