Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL : Mikset puhu koiralle saamea? - sitten heilahti puukko

Vierailija
20.07.2023 |

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

IS siis.

Vierailija
2/13 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella kasvanut ja saamea osaamaton Emmi taas jakamassa ainoita oikeita mielipiteitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Emmi Nuorgam on jotain mieltä, niin olen heti toisella puolella.

Vierailija
4/13 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampereella kasvanut ja saamea osaamaton Emmi taas jakamassa ainoita oikeita mielipiteitä.

Emmiä ei huvittanut alkaa vaihtaa sukupuolta joten keksi hankkia uniikkiutta ryhtymällä saamelaiseksi.

Vierailija
5/13 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Koska koiralle on kasvattaja pennusta asti puhunut suomea. Tämä on suomenkielinen koira."

Vierailija
6/13 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 miljoonaa jaettavaa rahaa, kyllähän se herättää halua pienentää piiriä...

Vierailija
7/13 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"– Täytyy olla varmistukset siitä, että saamelaiskäräjät on saamelaisille tarkoitettu edustuselin eikä tämmöinen Ylä-Lapin eri etnisiteettien itsehallintoelin, Juuso sanoo."

Koska perustetaan esim. savolaiskäräjät jonne ei ole nee ke reil lä eikä heinäkengillä asiaa?

Vierailija
8/13 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tampereella kasvanut Nuorgam on kertonut kiinnostuneensa saamelaisaktivismista tultuaan äidiksi kymmenen vuotta sitten. Hän on päässyt saamelaiskäräjien vaaliluetteloon pohjoissaamea äidinkielenään puhuvan isänsä ansiosta. Hän itse osaa kielestä vain muutamia sanoja."

Tällänen on sitten olevinaan enemmän saamelainen kuin Lapissa koko ikänsä asunut poromies?

Vierailija
9/13 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ton uraa edelleen pönkitetään, se et se lähti opiskeleen saamea ihan koulussa paikatakseen uskottavuusvajettaan ja sit se tuli sieltäkin maitojunalla takasin kun lukeminen ja yrittäminen on liian vaikeeta ois pitäny olla viimenen naula sen julkkiksen uran arkussa.

Vierailija
10/13 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tampereella kasvanut Nuorgam on kertonut kiinnostuneensa saamelaisaktivismista tultuaan äidiksi kymmenen vuotta sitten. Hän on päässyt saamelaiskäräjien vaaliluetteloon pohjoissaamea äidinkielenään puhuvan isänsä ansiosta. Hän itse osaa kielestä vain muutamia sanoja."

Tällänen on sitten olevinaan enemmän saamelainen kuin Lapissa koko ikänsä asunut poromies?

"...Ei asia voi olla niin, että yhtenä aamuna herään ja tunnen, että tänään olen saamelainen..."

Niinpä. Älä tee niinkuin minä teen, vaan tee niinkuin minä sanon. -Emmi

Vierailija
11/13 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi oikeastaan lakkauttaa kokonaan tällaiset ihmisten luokittelut. Eikö tuo ole jo ihmisoikeusrikos, ja rasismia, jos aletaan pakottamaan ihmisiä pois alueelta jonkun esi-isien mahdollisesti joskus puhuman kotikielen perusteella?

Vierailija
12/13 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin tämä!!! t: metsäsaamelainen, joka ei kuulemma ole saamelainen. Mutta minulla on noin 100% enemmän saamelaisuutta itsessäni kuin näillä city-saamelaisilla

Vierailija
13/13 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on jotenkin koomista että nykyään mies voi sanoa tuntevansa olevansa tänään nainen ja sitten häntä pitäisi kohdella naisena, ja samaan aikaan ollakseen lappalainen pitäisi esittää joku vn sukupuu nilsaslakista alkaen ettei tule puukosta

Tälläiset jutut samoin kuin kulttuurisesta omimisesta parkuninen vain vähentävät saamelaisten arvostusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan