Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paheksutteko lomamatkoja lentokoneella?

Vierailija
30.05.2016 |

Vihreiden mielestä ulkomaanlomat lentokoneella saastuttavat liikaa maapalloa. Oletteko samaa mieltä? Hävettääkö teitä lähtiessänne etelänlomalle?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan. Ja vihreät saavat minun puolestani olla ihan mitä mieltä tahansa :D

Vierailija
2/26 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojaa, minulla ei ole lapsia (eikä tule), asun pienessä asunnossa ilman saunaa, kierrätän enkä juurikaan syö punaista lihaa, joten enpä juurikaan. Lapsethan tuossa omassa listassani olisivat se kaikkein epäekologisin ratkaisu, ei matkustaminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan kadu yhtään omia lentojani, koska olen vapaaehtoisesti lapseton. Olen  siis luonnonystävä.

Vierailija
4/26 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hävetä yhtään. Aion jopa lisätä lentomatkojani. En omista autoa enkä ole lisääntynyt.

Vierailija
5/26 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi olen lentänyt 4 vuotta sitten. Nyt kesällä ois tarkoitus lentää "taas".. En tunne huonoa omaatuntoa..

Vierailija
6/26 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuh.

Vierailija
7/26 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paheksun ainoastaan ihmisiä, jotka lentävät useamman (yli 2) kerran vuodessa lomalle. 

Vierailija
8/26 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hävetä.... matkat suuntautuu  useimmiten entisille asuinkulmille USAan, eikä sinne muuten oikein pääsisi. Baijerissa Etelä-Saksassakin käydään, joskus lentäen ja joskus jopa - hui kauhistus- autolla. Ja autolla ajetaan muutenkin paljon, koska täällä nyt vain ei ole toimivaa joukkoliikennettä, jonka aikataulu sopisi kahdelle vuorotyötä tekevälle (juu, autojakin on kaksi!). Maailma tuhoutuu ja se on meidän syy ;)

Vierailija
9/26 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en. Itsekin pidän matkustelusta. Toki saastutan arjessa vähemmän kun suurinosa ja lapsetkin varmaan jää hankkimatta, joten kaipa silti olen pienempi paha kuin moni muu.

Vierailija
10/26 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paheksun. En kylläkään oikein osaa paheksua ihmisiä, joiden moraali perustuu vertailuun oletetun keskiarvon kanssa. Koska aika usein kysymys on sellaisesta laumasieluisuudesta, josta ei puuttuva älykkyys voi tarjota ulospääsyä.

Sen sijaan paheksun niitä, jotka levittävät moista hällävälioppia nostaakseen sillä omaa häntäänsä. Se on arjen pikkupahuutta.

Jos vapaaehtoisesti lapseton tulee katumapäälle ja päättää lisääntyä, lentääkö hän sitten kiintiönsä ylittävät kilometrit takaperin?

Vierailija
11/26 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Ainoastaan Dubaissa käyviä pidän kouluttamattomina ja sivistymättöminä koska minä en veisi rajohani maahan jossa naisen asema selvästi huonompi kuin miesten ja jossa kaikki pelkkää kulissia jota orjat ylläpitää.

Vierailija
12/26 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ainakaan kadu yhtään omia lentojani, koska olen vapaaehtoisesti lapseton. Olen  siis luonnonystävä.

Sama täällä, ja me käydään ulkomaanmatkoilla vain 1-2 kertaa vuodessa joten tuo nyt missään tunnu verratuna moniin jotka lentelee harva se viikko.

Vierailija
13/26 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En paheksu muitten lentämisiä, mutta olen itse vähentänyt lomalentämistä viime vuosina. Työmatkoja minulla ei olekaan onneksi, joilla olisi lennettävä. Kunhan pääsen eläkkeelle lopetan lentämisen kokonaan, poislukien hätätilanteet. Alan matkustaa laivoilla, junilla ja kävellen. Tai pysyn kotona. 

Vierailija
14/26 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tota nykyään enää millään laivallakaan huvittaisi matkustaa Itämeren maita pitemmälle.

M22

Vierailija
15/26 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa paheksun. Mutta en itse tykkää yhtään matkustelusta ja mulla on lapsia, joten ollaan tasoissa?

Vierailija
16/26 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettaisivat ennemmin turhat sotalennot, kuin ihmisten ja kansojen välistä ruohonjuuritason ymmärrystä lisäävän matkailun.

Vierailija
17/26 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta tippaakaan mitä mieltä viherpiipertäjät ovat perheemme lentelyistä ympäri maapalloa.

3-4 reissua tehdään vuodessa x 5 henkilöä.

Ja löytyy 2 isomoottorista autoakin ja iso talokin. (No, se lämpiää maalämmöllä sentään.)

Ja Dubaihinkin ollaan menossa vaikka se yksi orjuusjankkaaja mitä itkisi.

Vierailija
18/26 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en paheksu kerran pari vuodessa tapahtuvaa lomamatkailua. Päivittäiset arjen valinnat ovat niitä ratkaisevia. Hieman paheksun sitä, että työpaikoilla ei hyödynnetä etätyövälineitä yhtään enempää vaan hämmentävän usein tehdään työmatkoja lentokoneella jonkun yksittäisen kokouksen takia. Tuo on paitsi epäekologista, myös älyttömän tehotonta työntekoa.

Vierailija
19/26 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En paheksu. Sen sijaan kaiken rallin ja F1:n voisi lopettaa, se on täydellisen turhaa.

Vierailija
20/26 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paheksun jossain määrin, mutta en kritisoi yleensä sitä ääneen kenellekään, koska itse kuitenkin lennän lomalle kerran vuodessa.