Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paheksutteko lomamatkoja lentokoneella?

Vierailija
30.05.2016 |

Vihreiden mielestä ulkomaanlomat lentokoneella saastuttavat liikaa maapalloa. Oletteko samaa mieltä? Hävettääkö teitä lähtiessänne etelänlomalle?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tämä lentäminen mietityttää, mutta ainakin toistaiseksi koen matkustamisen ja maailman eri kolkkiin tutustumisen itselleni niin tärkeäksi, etten pystyisi lentämisestä luopumaan. Sen sijaan pyrin kyllä vähän rajoittamaan sitä korkeintaan yhteen mannertenväliseen + max. kahteen Euroopan sisäiseen edestakaiseen lentoon vuodessa. Työn takia ei onneksi tarvi lennellä.

Muilla valinnoilla elämässä yritän sitten korjata tätä: Syön lihaa ehkä kerran parissa viikossa, minulla ei ole autoa vaan matkustan kävellen/pyörällä/joukkoliikenteellä, asun yksiössä suhteellisen pienissä neliöissä, minulla ei ole lapsia, ostan paljon tuotteita kierrätettynä ja uutena ostetun tavaran mieluiten ekologisesti ja Suomessa valmistettuna jne. 

Uskon edelleen jääväni näiden muiden valintojen ansiosta keskivertosuomalaista vihreämmäksi elintavoiltani.

Vierailija
22/26 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lentokoneella paheksuminen enemmän saastuttavaa, kuin muut paheksunnan muodot?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Lasten hankkimista kyllä paheksun. En tosin ympäristöeettisistä syistä vaan ihmiselle koituvan kärsimyksen syistä.

Vierailija
24/26 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lentäminen on pisara pissaa meressä kun ajattelee mitä Kiina ja Yhdysvallat syytää taivaalle. Niin kauan kun suurvaltoja ei ilmastosopimukset kiinnosta, en tunne huonoa omaatuntoa omasta reissaamisestani

Vierailija
25/26 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan paheksu, vaikka itse koitan lentämistä vältellä.

Vierailija
26/26 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lentäminen on pisara pissaa meressä kun ajattelee mitä Kiina ja Yhdysvallat syytää taivaalle. Niin kauan kun suurvaltoja ei ilmastosopimukset kiinnosta, en tunne huonoa omaatuntoa omasta reissaamisestani

"Niin kauan kuin joku kiertää miljardiveroja, minä en maksa omiani."

"Niin kauan kun joku tappaa tuhansia Syyriassa, minä en kadu omia tappojani."

"Niin kauan kun joku tekee jossain jotain väärin, minä käytän sitä tekosyynä omille vääryyksilleni."