Muita äitejä, joiden oma lapsi saanut hymypatsaan koulussa?
Ei vielä oma mutta pieni aavistus mitä opettajan puheista saanut osviittaa pitkin vuotta :)
Kommentit (58)
Meille on tullut kaksi. Molemmat näistät puolustivat kiusattuja ja toimivat rauhanrakentajina luokassaan, hemmetin kipakoita tapauksia.
Ömm.. No tuota niitä hymypatsaita jaetaan vuosittain miltei joka koulussa joten vastatakseni kysymykseesi niin KYLLÄ; on monia äitejä joiden lapsi on saanut hymypatsaan. Mistä näitä hyviä kysymyksiä sikiää..?
Mun lapsi on saanut. Enkä aavistanut mitään.
Sai toisenkin seuraavana vuonna, kun opettaja vaihtui.
Vieläkö niitäkin jaellaan? Se oli aina aivan hirveää kiltille tytölle, joka olisi halunnut olla sen patsaan arvoinen mutta ei ikinä ollut. Sen sijaan sen sai kilttiä tyttöä kiusannut urheilija tai joku muu suosittu.
Jokainen lapsistani on saanut. En tykkää, että patsaita jaetaan. Lasteni koulussa kyllä opettajat ovat (ainakin lasteni puheiden perusteella) selvittäneet äänestysperusteet ym. tosi hyvin ja tiedän, että omani ovat patsaansa periaatteessa "ansainneet", mutta niin olisi varmasti moni muukin. Saisi lopettaa moisen perinteen.
Mun kaikki kolme lasta ovat saaneet hymypatsaan. Mies on saanut hymypatsaan. Sen ainoan kerran kun meillä oli hymypatsasäänestys, tuli tasatulos ja opettaja antoi pystin opettajakollegansa tyttärelle. En ole katkera mutta kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö niitäkin jaellaan?
Samaa minäkin ihmettelen. Sain sen luokkani viimeisenä ennen niitä todellisia vajakkeja, kun väkeä oli niin vähän, että kaikki saivat. Sen muistan, että ei naurattanut ennen eikä jälkeen sen patsaan, eikä niitä patsaita kukaan edes halunnut, koska niistä ei ollut mitään hyötyä.
Eikö menekään niin, että luokkakaverit äänestää, kuka saa hymypatsaan?
On saanut, mutta vastustan tätä "missikilpailua" todella paljon. Persoona on niin monitahoinen juttu, että minusta tiettyjä piirteitä ei pidä nostaa tällä tavoin muiden yläpuolelle.
Lapsille en kuitenkaan ole tätä julki tuonut. Ovat tietysti iloinneet palkonnostaan.
Noilla hymypatsailla ei kyllä ole mitään arvoa tai totuusperää. Muistan kun itse olin ala-asteella ja noita patsaita aina jaettiin meidän koulussa 3-,5- ja 6-luokkalaisille. Jotkut oppilaat kyllä ne oikeasti "ansaitsivat", olivat todella mukavia ja avuliaita.. Jotkut taas olivat sellaisia että selvästi saivat ne vanhempien ja opettajien suhteilla, mm. useat kiusaajat ja muutenkin sellaiset oppilaat jotka eivät kriteerejä täyttäneet. Nuo patsaat eivät merkkaa mitään kun niitä jaetaan usein vaan sen mukaan kenestä ope tykkää. Ja siis olen itse nyt 20v että tästä nyt ei ole niin kauan aikaa, muistan aika selvästi vielä nuo ala-asteen tapahtumat
Älytön keskustelu. Joka vuosi toistuu teema että kiusaajat saavat patsaan. Meidän koulussa oppilaat itse äänestävät salaisessa lippuäänestyksessä ja lapset eivät ääniä kiusaajille jaa.
Vierailija kirjoitti:
Noin ne ainakin omana aikanani meni. Monena vuonna meni jollekkin kiusaajalle jolla oli tarpeeksi suuri hovi äänestämässä.
Nohh kirjoitti:
Noilla hymypatsailla ei kyllä ole mitään arvoa tai totuusperää. Muistan kun itse olin ala-asteella ja noita patsaita aina jaettiin meidän koulussa 3-,5- ja 6-luokkalaisille. Jotkut oppilaat kyllä ne oikeasti "ansaitsivat", olivat todella mukavia ja avuliaita.. Jotkut taas olivat sellaisia että selvästi saivat ne vanhempien ja opettajien suhteilla, mm. useat kiusaajat ja muutenkin sellaiset oppilaat jotka eivät kriteerejä täyttäneet. Nuo patsaat eivät merkkaa mitään kun niitä jaetaan usein vaan sen mukaan kenestä ope tykkää. Ja siis olen itse nyt 20v että tästä nyt ei ole niin kauan aikaa, muistan aika selvästi vielä nuo ala-asteen tapahtumat
Miten vanhemmat ja opettajat manipuloivat nelosluokkalaisten suljettua lippuäänestystä? Oletteko jostain lapista?
Vierailija kirjoitti:
Älytön keskustelu. Joka vuosi toistuu teema että kiusaajat saavat patsaan. Meidän koulussa oppilaat itse äänestävät salaisessa lippuäänestyksessä ja lapset eivät ääniä kiusaajille jaa.
Tottakai jakaa. Moni ihailee niitä kiusaajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin ne ainakin omana aikanani meni. Monena vuonna meni jollekkin kiusaajalle jolla oli tarpeeksi suuri hovi äänestämässä.
Aika tyhmiä pikku oppilaita. Ovatko kaikki nykyään jossain rajat-kiinni-yhteisössä?
Vierailija kirjoitti:
Miten monet unohtaa näin totaalisesti millaista on olla lapsi?
Meidän pojan yläkoulussa valitaan koulun kauneimmat ja suosituimmat tytöt:DD
Vieläkö niitä koulukiusaaja-patsaita jaetaan?