Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaa ostaa "miesten" pyörä.

Vierailija
30.05.2016 |

Suora ylärunkoputki on paras tapa tehdä luja ja kevyt polkupyörä.
Naisten pyörä on reliikki ajalta jolloin pyöräiltiin pitkässä hameessa.
Se sopii myös liikuntavammaiselle, jolle jalan heittäminen takakautta tuottaa vaikeuksia.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisevin tekijähän valtaosalle tässä on se, mikä runko on milloinkin muotia.

Vierailija
22/51 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En edes ymmärrä miksi "naisten pyöriä" valmistetaan. Mikä naisen fysiikassa estää käyttämästä vaakatankoista pyörää? Eikö feministien pitäisi olla tästä suuresta patriarkaatin sorrosta hyvin ärsyyntyneitä?

Onpa typerä viesti. Mummomankeli mahdollistaa arkipyöräilyn vaatteissa, joka ei suoraputkisella onnistu ja esim. monelle liikuntaesteiselle tai varttuneelle sukupuoleen katsomatta se on helpoin ja turvallisin valinta. Miksi senioripyörät on matalarunkoisia kun korkea vaakaputki on paras ajaa?!? Miksi jopossa ei ole maantiemallista runkoa ja käyräsarvia? Miksi monilla terveillä nuorilla miehilläkin on mammamallinen peruspyörä? Ihmeellistä.

Naiset ovat ovat liikuntaesteisiä ja ikääntyneitä? Outo vertaus.

Pyörä vailla keskiputkea on hutera ja normaalille ihmiselle täysin turha. Ajavatko kilpapyöräilijänaiset 'naisten pyörällä'?

Lässynlää. Nyt trikoot jalkaan ja ulos ajamaan niin saat jotain tekemistä jos työpaikkaa ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä mäkin oon reliikki, kun saatan joskus, varsinkin kesäisin, pyöräillä pitkä hame tai mekko päälläni. Tarakalla on istuin lapselle, vaikka notkea olenkin niin ei minun jalkani istuimen ja lapsen pään yli nouse. Jos taas kallistan suoratankoista pyörää niin paljon, että jalkani saan toiselle puolelle, en todella jaksa kevyttäkään pyörää pitää turvallisesti kaatumatta kun lapsi istuu kyydissä. Tai en ole varma, mies ei ole antanut kokeilla ettei muksuun satu.

Oma pyöräni, naisten mallia, on kohta 20 vuotta vanha. Alkuperäisiä osia ei rungon, etuhaarukan ja sarvien lisäksi taida enää olla. Oiskohan ne laakerit, ketjut, hammasrattaat, satulat, seisontatuki yms kestänyt miesten pyörässä kauemmin vai mitä tuolla kestävyydellä haettiin?

Miksi pyörän pitäisi olla kevyt? Kyllä mun jaloissa vielä voimaa riittää liikkeelle lähtöön, liikkeessä pysymiseen ja pysähtymiseen. Jos joku ylämäki tuntuu raskaalta, käännän pienemmän vaihteen. Onkohan vaihteetkin jo mennyttä aikaa? Tarpeen sattuessa jaksan pyörän kyllä kantaa, vaikka teräsrunkoinen onkin.

Huoh. Mun mielestä kaikkien pyörien pitäs olla valkosia, kun valkonen ottaa valoa vähiten ja on siten kevyin ja kestävin. En perustele väitettä enempää, kyl te fiksuina ymmärrätte.

Miesvihaa!!! Miksi tällainen puhe sallitaan palstalla? Mies pystyy kyyditsemään lasta ergonomisesti ja ajo-ominaisuuksiltaan optimaalisella pyörällä henkilöauton nopeudella liikenteen seassa kiitäen, toisin kuin henkisesti ja fyysisesti heikompi sukupuoli. Miksei naisesta ole samaan?

Vierailija
24/51 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummomallinen teräsrunkoinen pyörä muuttuu melko huteraksi kun elopaino nousee yli sada kilon. Jos on tapana huudella kaupungilla "alle satakiloiset punnittaan neuvolassa", niin silloin oikea pyörä on keskiputkinen miestenpyörä.

Vierailija
25/51 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kiitos. Se tanko hirvittää mua. Siihen kun pillunsa iskee niin terve!

Vierailija
26/51 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin käytän hametta vapaalla ollessani.

Feministi

Vierailija
27/51 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oo kyllä tähän päivään mennessä ainakaan omia vehkeitä siihen tankoon lyönyt. Riski ei ole suurensuuri, jos runko on oikeaa kokoa.

Vierailija
28/51 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikseivät normaalit naiset muka pystyisi ajamaan miesten pyörällä? Älkää nyt taas kertoko satuja vammaisista tai vanhuksista vaan miksei työikäinen normaali nainen pysty muka ajamaan miesten pyörää?

Vierailija
29/51 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikseivät normaalit naiset muka pystyisi ajamaan miesten pyörällä? Älkää nyt taas kertoko satuja vammaisista tai vanhuksista vaan miksei työikäinen normaali nainen pysty muka ajamaan miesten pyörää?

No aiemmin mainittujen syiden (vaatetus ym) lisäksi vaikuttaa ajajan pituus. Miesten pyöristä pienin runkokoko on yleensä hieman yli 50cm, mikä on 160cm naiselle liian iso.

Vierailija
30/51 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ostaa omiin ajotottumuksiin ja käyttötarkoituksiin sopiva pyörä. Ja jos se passeli vehje on avorunkoinen mummopyörä, niin sitten ostaa sellaisen ja ajaa tyytyväisenä. En tosiaan tiedä miksi AP murehtii siitä, millä toiset ajavat, kukaan ei pakota häntä ajamaan mummiksella.

Vierailija
31/51 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No aiemmin mainittujen syiden (vaatetus ym) lisäksi vaikuttaa ajajan pituus. Miesten pyöristä pienin runkokoko on yleensä hieman yli 50cm, mikä on 160cm naiselle liian iso.

Hä? Minun tyttäreni on 156 cm pitkä ja runkokoko 49 alkaa olla ihan liian pieni. Toki hänellä on pitkät jalat.

Ja mitä ihmettä? Kenen jalka ei nouse satulan yli? Olen itse yli 50v eikä koskaan ole ollut mitään ongelmia heilauttaa koipea takakautta fillarin yli.

Vierailija
32/51 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on oikeasti melko käsittämätön asia.

Jopa urheilulliseen käyttöön suunnitelluissa pyörissä näkee "naisille suunnattuja runkotyyppejä"

Hyvässä polkupyörässä on mahdollisimman jäykkä runko ja hyvä alusta hyvillä renkailla ja vanteilla. "Naistenrungossa"menetetään heti kättelyssä 30% jäykkyydestä. Mikään järkevä syy ei perustele runkotyypin käyttämistä naisten polkupyörässä. Se on vain muinaisjäänne joka verottaa "naistenpyörän" ominaisuuksia.

M40

Vierailija
33/51 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos onnistut oikeasti iskemään pillusi tankoon, niin silloin on kyllä tapahtunut sen verran kova rysäys, että  hajoaa paljon muutakin.

Ja minä olen ajanut 70-luvulta asti fillarilla, jossa on vaakaputki. Pikkupoikana onnistuin kyllä lyömään kivekset vaakaputkeen. Sattui kunnolla. Mutta kyllä siitä toipui ja jälkikasvuakin on, eli ei se niin vaarallinen juttu ole. Ja sen verran on kilometrejä ja muutama rysäyskin takana, että uskallan väittää, että ei se vaakaputken päälle putoaminen kovin yleistä ole.

Vierailija
34/51 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ainakin sen verran lyhyt, että miesten pyörissä runko on vaan liian iso. Onnistun lyömään pilluni siihen tankoon joka kerta kun joudun lainaamaan miestenpyörää.

Vierailija
35/51 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Pystyn kyllä kiepsauttamaan tarpeen vaatiessa jalan tangon yli ja ajamaan miestenpyörällä. Hankalaa se lähtö kuitenkin on. Pysähtyminen vielä hankalampaa, kun jalat ei yllä maahan. Ei yllä normaalikokoisen naistenpyörän kyydissäkään, mutta siinäpä ei ole tanko esteenä haarojen välissä.

Terv. 160 cm

Vierailija
36/51 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajelen lähes aina pyörällä hame tai mekko päällä, joten vaakatanko ei käy missään tapauksessa. Yksikään polkupyöräni ei ole katkennut miestangon puutteesta huolimatta.

Vierailija
37/51 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen tuota kestävyyttä. En ole ajatellut ajaa kolaria pyörälläni ja jos ajaisin, niin ehkä siitä tulisi rusina. Ja lisäksi kuinka moni on mennyt polkupyöräkauppaan ja sanonut myyjälle: "tarvitsen uuden pyörän, koska mun tuosta naistenpyörästä hajosi toi runko"?

En ole ap, mutta tutun pyörästä oikeasti hajosi runko. Made in China.

On mullakin porsinut runko ihan perinteisellä suomessa tehdyllä mummomankelilla, kaveri työnsi tarakasta mopolla hiekkatiellä 60kmh niin alkoi voblaamaan se runko ja meni alaputki poikki.

Vierailija
38/51 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako naiset pyöräillessä hyviä orkkuja?

Vierailija
39/51 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä te nostelette jalkojanne tangon yli? Tanko on se, mistä pidetään käsillä kiinni. Jos pyörässä on vaakaputki, niin nostakaa se jalka satulan takaa.

Vierailija
40/51 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, en todellakaan osta miesten pyörää. Jalka ei nouse tangon yli selkävian takia, ja kaupunkiajossa sellaisella jatkuva pysähtely olisi tuskaa. Lisäksi muistan ikuisesti sen, kun pentuna tipuin tangon päälle haara-asennossa. Sitä kipua ja tuskaa ei voi sanoin kuvailla, ja sen muistaa aina.