Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Terveellisiä ja edullisia lihotuskeinoja

Vierailija
29.05.2016 |

Otsikko on outo ja niin on tilannekin. Kyse ei ole minusta, vaan miehestäni, joka sai puoli vuotta sitten uuden, fyysisen työn. Sen seurauksena jo aiemminkin normaalipainoisesta miehestä on kadonnut kymmenisen kiloa. Hän näyttääkin jo nykyään luisevalta.

Olemme kuukausien ajan jo yrittäneet saada tuota painonlaskua loppumaan siinä onnistumatta. Hänellä on jo nyt eri ruoka kuin minulla, koska itse olen normaalipainon ylärajoilla keikkuva nainen, jonka päinvastoin täytyy varoa liikakaloreita. Lisäksi mies syö luonnollisesti myös välipaloja paljon minua useammin.

Tilanne on jotenkin nolo meille kaikille, emmekä viitsisi omalla naamallamme mennä tästä kyselemään minnekään. Mies vaikuttaa terveeltä noin muuten ja laihtumisen syynäkin on selvästi fyysinen työ. Mitä tässä keksisi?

Otsikon terveellisellä lihotuskeinolla tarkoitan sitä, ettei mies kuitenkaan tahdo alkaa mitään herkkuja vetelmään poskeensa päivittäin vaan terveellisyys on aina ollut hänelle tärkeää. Edullisuus sitten taas, no eipä meillä liikoja olisi rahaa laittaa ruokaan. Siksikin ärsyttää, ettei se riitä että syö vatsansa täyteen vaan täytyy vielä yrittää keksiä jotain vippaskonsteja. Mies on kuitenkin rakas ja tietysti teen kaikkeni, että hänen painoaan saataisiin nostettua.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehes vois kokeilla vhh-ruokavaliota. Se usein auttaa pääsemään sopivaan painoon.

Vierailija
2/7 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pähkinät!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehes vois kokeilla vhh-ruokavaliota. Se usein auttaa pääsemään sopivaan painoon.

Eikö vhh:ta käytetä nimenomaan laihtumiseen. Miten se lihotuksessa auttaisi?

AP

Vierailija
4/7 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

vhh-ruokavalio voi auttaa laihtumisen pysäyttämiseen. Minun ongelmana on aina ollut alipaino ja sen vuoksi olen käynyt lääkärissä ja ravintoterapeutilla. Nyt minulla on kokeilussa vhh-ruokavalio parin kuukauden ajan ja olen ollut tyytyväinen. Painoa on tullut pari kiloa lisää ja olo on energinen. Syön paljon pähkinöitä ja lisäilen kylmäpuristettua öljyä (oliivi, kookos tms.) aina ruokaan. Aamupalaksi syön yleensä puuroa(olen säilyttänyt kauran ruokavaliossa kun ravintoterapeutti sitä suositteli) tai kreikkalaista jugurttia marjoilla, hunajalla, leseillä sekä pähkinöillä tai siemenillä. Esimerkiksi kurpitsansiemenet ovat edullisia ja hyviä. Lidlissä kauraleipä maksaa 1€/pussi, itsetehtynä saa edullisemmin tietenkin. Lämpimistä ruuista hyviä ovat munakasrulla, bataattilaatikko, raejuustolaatikko, kukkakaalimuusi yms. Karppaus sivulla on hyviä ohjeita. Perunan, pastan ja riisin olen jättänyt kokonaan pois, mielestäni nuo ovat ns. "höttöä" mitkä kannattaa korvata kasviksilla. Juurekset on edullisia terveellisiä.

Vierailija
5/7 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Smoothieiden juominen.

Vierailija
6/7 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää vain hyviä rasvoja ruokaan. Paljon öljyjä ja pähkinöitä.

Vierailija
7/7 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö vhh:ta käytetä nimenomaan laihtumiseen. Miten se lihotuksessa auttaisi?

AP

Toki käytetään laihtumiseen useimmiten, mutta ei se ole mikään laihdutusdieetti. Sen avulla on tarkoitus päästä yksilölle parhaaseen painoon. Toimii myös toisinpäin.