Kuka oikeasti uskoo, että maailma on ikuinen?
Todellisuudessahan joka suku tulee päättymään. Ehkä joidenkin jälkeläiset ovat todistamassa kaiken elämän loppumista maapallolla. Turhuuksien turhuus
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
No eikös toi jo peruskoulussa tai viimeistään lukiossa opeteta, että Aurinko on tähti ja sammuu aikanaan ja silloin loppuu elämä maapallollakin? Että tuskin kovin moni "ikuisuuteen" uskoo.
Täällä jotkut kyllä naivisti uskoo. Itse luulen, että ihmisten elämä maapallolla 200-300 vuoden sisällä
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko nyt ihmiskuntaa, maapalloa vai koko universumia? Se on selvää, että ihmislaji tuhoutuu, samoin Maa, mutta mihinkäs maailmankaikkeus menisi lopun jälkeen?
Tiedemaailman konsensus lienee, että maailmankaikkeus on jo "vanhuusiässä" ja tulee kuolemaan. Kuolemaan siis siten, että muuttuu elinkelvottomaksi hiipuessaan jatkuvan laajenemisen seurauksena.
Sääliksi käy se sukupolvi, joka kokee sen tuhoutumisen
Vierailija kirjoitti:
Ja viimeinen av-mamma, joka täällä sättii maailmanlopusta pakkoruotsia ja Kokoomusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko nyt ihmiskuntaa, maapalloa vai koko universumia? Se on selvää, että ihmislaji tuhoutuu, samoin Maa, mutta mihinkäs maailmankaikkeus menisi lopun jälkeen?
Tiedemaailman konsensus lienee, että maailmankaikkeus on jo "vanhuusiässä" ja tulee kuolemaan. Kuolemaan siis siten, että muuttuu elinkelvottomaksi hiipuessaan jatkuvan laajenemisen seurauksena.
Mitä tarkoitat "elinkelvottomalla" tässä yhteydessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja viimeinen av-mamma, joka täällä sättii maailmanlopusta pakkoruotsia ja Kokoomusta.
:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikös toi jo peruskoulussa tai viimeistään lukiossa opeteta, että Aurinko on tähti ja sammuu aikanaan ja silloin loppuu elämä maapallollakin? Että tuskin kovin moni "ikuisuuteen" uskoo.
Täällä jotkut kyllä naivisti uskoo. Itse luulen, että ihmisten elämä maapallolla 200-300 vuoden sisällä
Ihmisiä on ollut satoja tuhansia vuosia. Miksi yhtäkkiä 200-300 vuoden päästä kuolisimme sukupuuttoon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat "elinkelvottomalla" tässä yhteydessä?
Sitä, ettei ihmiselämä (eikä varmaan mikään muukaan orgaaninen elämä) ole enää mahdollista.
Eihän tuohon tarvita kuin seuraava maailmansota ja vähän ydinaseita tai biologisia aseita, niin ihmiskunta oli siinä. Huonossa tapauksessa siihen menee alle 10 vuotta. Ja vaikkei tulis ydinsotaakaan, niin meillä on jo nyt mm. antibiooteille vastustuskykysiä bakteereita. Ne kun leviää niin ne niittää ihmisiä kuin heinää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisiä on ollut satoja tuhansia vuosia. Miksi yhtäkkiä 200-300 vuoden päästä kuolisimme sukupuuttoon?
Mieti sitä
No jos seuraavat sata vuotta vielä olisi täällä jotain elämää.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuohon tarvita kuin seuraava maailmansota ja vähän ydinaseita tai biologisia aseita, niin ihmiskunta oli siinä. Huonossa tapauksessa siihen menee alle 10 vuotta. Ja vaikkei tulis ydinsotaakaan, niin meillä on jo nyt mm. antibiooteille vastustuskykysiä bakteereita. Ne kun leviää niin ne niittää ihmisiä kuin heinää.
No joo voihan sitä vaikka asteroidi osua ja tuhota koko pallon. Mutta kuinka todennäköisiä nämä visiot ovat. Siis ettei yksikään ihminen selviäisi sodasta tai bakteerista?
Itse uskon kyllä ihmiskunnan selviävän vielä vähintään tuhansia vuosia. Jos ei kymmeniä tai satoja tuhansia.