Onko pesulla käyminen 1krt/viikossa ok 3-10 vuotiaille lapsille?
Omasta mielestäni tuo on liian vähän, etenkin kun nämä lapset ovat todella likaisia,kun viikko on kulunut. On kutinaa, ihottumaa ja hiertymiä iholla.
Eikö jo päiväkodinkin pitäisi kiinnostua tuosta?
Vähäinen pesulla käynti ei johdu ihon kunnosta, vaan päin vastoin.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä yksi lapsi (tyttö) kävi suihkussa kerran viikossa aina sunnuntaisin varmaan johonkin 12v asti. Ei ollut minkäänlaista ongelmaa, ei koskaan haissut tai hiukset olleet mitenkään likaiset, mutta jos olisi, olisi puututtu tietysti asiaan. Muut lapset kävivät kyllä useammin, mutta tämä ei sitten viitsinyt jostain syystä.
Mutta siis jos haisee, niin silloin tietysti on liian vähän.
Outoa. 12v kun on kuitenkin jo murrosikäinen, luulisi että hiukset rasvoittuu yms.
12-vuotiaan tytön kannattaisi alapäätäänkin virauttaaa useammin kuin kerran viikossa. Vaikka olisi masentunut.
Vierailija kirjoitti:
Meillä 4- ja 2-vuotiailta pestään hiukset kerran viikossa. Eivät ne koskaan näytä rasvaisilta.
Hampaat pestään kahdesti päivässä, kädet aina ennen ruokaa, jalat joka ilta, pylly aina kakan jälkeen.
Kuinka harvoin vartalo pestään? Koskaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä yksi lapsi (tyttö) kävi suihkussa kerran viikossa aina sunnuntaisin varmaan johonkin 12v asti. Ei ollut minkäänlaista ongelmaa, ei koskaan haissut tai hiukset olleet mitenkään likaiset, mutta jos olisi, olisi puututtu tietysti asiaan. Muut lapset kävivät kyllä useammin, mutta tämä ei sitten viitsinyt jostain syystä.
Mutta siis jos haisee, niin silloin tietysti on liian vähän.
Outoa. 12v kun on kuitenkin jo murrosikäinen, luulisi että hiukset rasvoittuu yms.
12-vuotiaan tytön kannattaisi alapäätäänkin virauttaaa useammin kuin kerran viikossa. Vaikka olisi masentunut.
Tuolla mun 12v tytöllä ei ollut minkäänlaisia murrosiän merkkejä ennen 13 ikävuotta. Alapesut tosin meillä suoritettu väh. joka toinen päivä aina taaperosta lähtien.
Mun mielestä pikkulasten ei todellakaan tarvitse käydä joka päivä suihkussa, sehän on ihan älytöntä veden tuhlaamista! Mä käyn itsekin vaan joka toinen päivä suurinpiirtein. Oma iho ei pidä vedestä oikein. Ja mulla on päiviä kun saatan hikoilla 5 kertaa ( työmatkat, remonttihommat, lasten kanssa leikkiessä, seksiä harrastaessa....) eihän kukaan voi jka ikinen kerta mennä heti hikoiltuaan suihkuun? Mikä siinä hiessä on niin pelottavaa? Ja lasten hiuksiin meillä ei muuten käytetä sampoota, vesipesu riittää. Yhtään ei ole likaiset hiukset 6 ja 8 v lapsilla. Kerronpa vielä, että ei pestä käsiä juuri koskaan, mun mielestä sekin on ihan turhaa. Ja ei ole ollut matoja eikä täitä, kipeänä oltu viimeeksi yli vuosi sitten ( lapset, itse en ole sairastanut vuosiin). Ja lakanat saatetaan vaihtaa kerran kuussa! Nyt te näette painajaisia :D
Meillä 4- ja 2-vuotiailta pestään hiukset kerran viikossa. Eivät ne koskaan näytä rasvaisilta.
Hampaat pestään kahdesti päivässä, kädet aina ennen ruokaa, jalat joka ilta, pylly aina kakan jälkeen.