Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen syönyt kuukauden kasvisruokaa poikakaverin kanssa ja + 4,5 kiloa!

Vierailija
27.05.2016 |

Muutettiin yhteen ja kun poikakaveri on vegetaristi niin ollaan molemmat syöty samoja ruokia.

4,5 kiloa lisää, mä en kestä. Nyt alan kyllä takasin kala-kana-salaattilinjalle!

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun muutin kasvisvaliolle,  niin paskaa tulee ihan älyttömästi

Vierailija
42/57 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa fakta, joka pitää muistaa: jos syöt liikaa, lihoat. Ei ole mitään tauteja tai vastaavia, jotka taianomaisesti olisivat fysiikaan lakien ulkopuolella.

Tuo on se mantra jota meidän virallinen taho on koittanut tolkuttaa.

Oikeasti sen pitäisi olla; Jos syöt vääriä aineksia, lihoat

Aah ihanaa että joku muukin vihdoin tajuaa tämän! :) Kalori ei ole kalori. 3000 kilokaloria kasvisruuasta esim. hedelmistä, riisistä ja linsseistä ei ole sama asia kuin 3000 kilokaloria lihasta, kananmunista ja maitotuotteista. Ylipaino-ongelma ei olisi läheskään niin suuri, jos ihmiset keskittyisivät koostamaan ruokavalionsa muiden kuin eläinperäisten tuotteiden ympärille. Tälläkin hetkellä miljoonat ihmiset ovat vähäkalorisella ja vähähiilihydraattisella kidutusdieetillä, jota ei voi kuitenkaan noudattaa koko loppuelämäänsä. Ja silti meillä on miljoonittain ylipainoisia ihmisiä, diabetesta, syöpää ja verisuonisairauksia? 

Kasvissyöjät pystyvät syömään isompia annoksia saaden lihansyöjiä enemmän energiaa mutta pysyvät silti hoikkina vuodesta toiseen. Lihansyöjät ovat yleensä niitä, joilla paino joko jojoilee tai jämähtää ylälukemiin. Tai sitten he syövät niin vähän kaloreita, että painonhallinta on helppoa. Mutta kukapa aikuinen ihminen haluaisi (tai jaksaisi) elää jollain 1400 kilokalorilla loppuelämänsä, jos vaihtoehtona on ryhtyä vegaaniksi ja syödä niin paljon kuin haluaa lihomatta. Olettaen siis, että ruokavalio koostuu terveellisistä aineksista, ei valmisruoista, kasvikermoista ja öljystä. 

Mulla ei ole ainakaan pätenyt ollenkaan, vaan ruoan laadusta riippumatta tiettyjen kalorien painovaikutus on aina sama. Ihan sama syönkö 1500 kcal vaikka pelkkää karkkia, tai paleoruokaa, tai vegaaniruokaa, niin vaikutus painoon on ihan sama. Olo tietysti on ihan erilainen eri ruokavalioilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos syö paljon kilpirauhasen toimintaa heikentäviä ruoka-aineita, saattaa lihoa.

Kukaan ei käytännössä syö niitä niin paljoa että olisi vaikutusta. Lisäksi jos nyt oikeasti saa merkittävän ja siis lihottavankin vajaatoiminnan aikaan noin, niin sen huomaa kyllä muista oireista että nyt on jokin vialla .Silloin ei enää lihominen ole se suurin ongelma.

Vierailija
44/57 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa fakta, joka pitää muistaa: jos syöt liikaa, lihoat. Ei ole mitään tauteja tai vastaavia, jotka taianomaisesti olisivat fysiikaan lakien ulkopuolella.

Aah ihanaa että joku muukin vihdoin tajuaa tämän! :) Kalori ei ole kalori. 3000 kilokaloria kasvisruuasta esim. hedelmistä, riisistä ja linsseistä ei ole sama asia kuin 3000 kilokaloria lihasta, kananmunista ja maitotuotteista. Ylipaino-ongelma ei olisi läheskään niin suuri, jos ihmiset keskittyisivät koostamaan ruokavalionsa muiden kuin eläinperäisten tuotteiden ympärille. Tälläkin hetkellä miljoonat ihmiset ovat vähäkalorisella ja vähähiilihydraattisella kidutusdieetillä, jota ei voi kuitenkaan noudattaa koko loppuelämäänsä. Ja silti meillä on miljoonittain ylipainoisia ihmisiä, diabetesta, syöpää ja verisuonisairauksia? 

Kasvissyöjät pystyvät syömään isompia annoksia saaden lihansyöjiä enemmän energiaa mutta pysyvät silti hoikkina vuodesta toiseen. Lihansyöjät ovat yleensä niitä, joilla paino joko jojoilee tai jämähtää ylälukemiin. Tai sitten he syövät niin vähän kaloreita, että painonhallinta on helppoa. Mutta kukapa aikuinen ihminen haluaisi (tai jaksaisi) elää jollain 1400 kilokalorilla loppuelämänsä, jos vaihtoehtona on ryhtyä vegaaniksi ja syödä niin paljon kuin haluaa lihomatta. Olettaen siis, että ruokavalio koostuu terveellisistä aineksista, ei valmisruoista, kasvikermoista ja öljystä. 

Sulla meni pointti ohi, että heilahti :D

Vierailija
45/57 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt tuoreita kasviksia tietysti, niinkuin ennenkin. Silloin vaan söin kalaa tai kanaa kasvisten kanssa. Pastaa tai riisiä ehkä kerran viikossa. Nyt olen syönyt joka päivä linssejä, papuja, kikherneitä, hummusta , laatikoita (viimeksi kaali-soijarouhe), pastaa, riisiä, perunaa, juureksia haudutettuna jne.

Annoskoko on pieni, ehkä noin 200 - 300 gr kerralla, siis lounas ja päivällinen. Aamiainen leipäpala ja juustoa.

En syö karkkeja tai herkkuja.

Siis ihan noista hiilareistahan nämä kilot tulee. Ja koko ajan on jotenkin täysi olo, aineenvaihdunta ihan sekaisin.

Ap

Vierailija
46/57 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse aikoinaan lihoin viitisen kiloa siirtyessäni vegaaniruokavaliolle. Olin tosin ihan tyytyväinen. Johtui varmaan siitä, että kasvisproteiini on niin paljon parempaa kuin liha, että tuli vain syötyä enemmän.

Öööö, perustele väittämäsi 'kasvisproteiini on niin paljon parempaa kuin liha, että tuli syötyä enemmän'

Mikä siinä on parempaa?

Maku. Ja tämä on siis minun mielipiteeni. Makuasia, josta on turha kiistellä ja ölistä.

Mutta kun kyse oli kasviproteiinista.

Kasvien makuaineet ovat muunlaisia kemiallisia yhdisteitä.

Eli kasviproteiinit ovat paljon parempia .... miksi?

Onko liika lihansyönti hidastanut aivotoimintaasi? M-A-K-U-A-S-I-A

Vierailija
47/57 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki näin. Lisäisin vielä, että kun syö oikeita aineksia, liikaa syöminen ei edes onnistu.

Juuri näin!

Jos ihminen lihoo on hänen ruokavaliossaan jotain sellaista joka ei tavalla taikka toisella sovi hänen aineenvaihdunnalleen.

Sama asia, jos ihmisen pitää tietoisesti kontrolloida syömisiään ettei liho, on ruokavaliossa vääriä aineksia.

Vierailija
48/57 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalion totaalinen muuttuminen yhtäkkiä pistää kropan sekaisin. Ei se vika ole kasvisruoassa itsessään vaan siinä että syöt hiilareita hurjasti enemmän kuin mihin kroppa on tottunut. Kyllä kasvisruokaakin voi syödä vähähiilarisemmin. Palkokasveissa on itsessään jo aika paljon hiilareita mukana, joten viljatuotteista ja perunasta niitä tulee helposti liikaa. 

Vierailija
49/57 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse aikoinaan lihoin viitisen kiloa siirtyessäni vegaaniruokavaliolle. Olin tosin ihan tyytyväinen. Johtui varmaan siitä, että kasvisproteiini on niin paljon parempaa kuin liha, että tuli vain syötyä enemmän.

Öööö, perustele väittämäsi 'kasvisproteiini on niin paljon parempaa kuin liha, että tuli syötyä enemmän'

Mikä siinä on parempaa?

Maku. Ja tämä on siis minun mielipiteeni. Makuasia, josta on turha kiistellä ja ölistä.

Tainnut sinulta viedä se kasvisproteiini luetun ymmärtämisen.

'M-A-K-U-A-S-I-A ' vastauksena ei kerro höykäsen pölähtävää kasvisproteiinin paremmuudesta lihaan, kun ne eivät sieltä edes maistu.

Vierailija
50/57 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokavalion totaalinen muuttuminen yhtäkkiä pistää kropan sekaisin. Ei se vika ole kasvisruoassa itsessään vaan siinä että syöt hiilareita hurjasti enemmän kuin mihin kroppa on tottunut. Kyllä kasvisruokaakin voi syödä vähähiilarisemmin. Palkokasveissa on itsessään jo aika paljon hiilareita mukana, joten viljatuotteista ja perunasta niitä tulee helposti liikaa. 

Ei niitä todennäköisesti ole edes liikaa, mutta totuttamisvaiheen joutuu kyllä kokemaan jos on yhtäkkiä muuttanut ruokavaliota. Mutta se turvotus ja outo olo menee kyllä ohi, kunhan kroppa oppii käsittelemään uutta ruokaa.

Vierailija
51/57 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on parempaa?

'M-A-K-U-A-S-I-A ' vastauksena ei kerro höykäsen pölähtävää kasvisproteiinin paremmuudesta lihaan, kun ne eivät sieltä edes maistu.

Hänen mielestään kasviperäiset proteiininlähteet ovat paremman makuisia kuin eläinperäiset. Se on aivan sama mistä se maku vaikka papuihin tai pähkinöihin tulee, jos niitä syö mieluummin proteiininlähteenä sen maun vuoksi.

Vierailija
52/57 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on parempaa?

Kun luetun ymmärtämisessä on noin pahoja puutteita kuin sinulla, niin jankkaapa yksiksesi. En viitsi enää vaivautua.

Vierailija
53/57 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on parempaa?

Kun luetun ymmärtämisessä on noin pahoja puutteita kuin sinulla, niin jankkaapa yksiksesi. En viitsi enää vaivautua.

Tulipa heti hylätty olo ;=>

Vierailija
54/57 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä kuulema pitää vetää samalla omaa pimppamehua.

Vierailija
55/57 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuin sekasyöjät osaisi koostaa joka annoksen oikein. :D Eiköhän melko suuri osa sekasyöjistä vähät välitä mistään ravintoarvoista jne.

Mihin perustat tuon väitteen? Luitko horoskoopista?

Vierailija
56/57 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön pääasiassa lihaa. Paino normaali ja lihakset erottivat kivasti.

Vierailija
57/57 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on parempaa?

Hänen mielestään kasviperäiset proteiininlähteet ovat paremman makuisia kuin eläinperäiset. Se on aivan sama mistä se maku vaikka papuihin tai pähkinöihin tulee, jos niitä syö mieluummin proteiininlähteenä sen maun vuoksi.

Minä kyllä luulen, että hän oikeasti tiennyt mitä koko sananparrellaan tarkoitti.

Tiesi että proteiini on jollakin tavalla tärkeä, mutta ei ilmeisesti mitä ne edes ovat.

Mitä kasvisten makuun tulee, niin maistuvimmat kasvikset ovat erittäin vähäproteiinisia, kuten marjat hedelmät, vihannekset.

Noista mainitsimistasi kasviksista pähkinät ovat maistuvia, mutta pavut oikeastaan aika mauttomia.

Proteiinilähteiden kuningas (myös aminohappoprofiililtaan) on soija, mutta siitä tehdyt tuotteet ovat ilman maustamista ... ei niin kovin hyvältä maistuvia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi