Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauvakuume yli?

vauvahaaveilija
27.05.2016 |

Tilanne on lyhykäisyydessään se että haluan lapsen ja mieheni sanoo ettei ole valmis siihen vielä. Olemme olleet yli 5 vuotta yhdessä ja parisuhteessamme menee hyvin. Olemme puhuneet jo pari vuotta sitten lapsen hankkimisesta ja mieheni sanoi silloin jo että kohta voisi olla sen aika. Turhauttaa tilanne itseä sillä olen halunnut jo niin kauan lasta. Vauvakuume pahenee entisestään. Masentaa katsoa kun muut saavat lapsia ja minä en. Tuntuu että maailma kaatuu päälle. Itken päivittäin tämän asian takia. Katselen peilistä mahaani ja ajattelen että siellä olisi joku :/. Katselen jatkuvasti lastentarvikkeita ja muita vauva aiheisia asioita. Koitan kaiken tehdä mieheni nähden, että hän huomaisia kuinka paljon lasta haluan. Olen yrittänyt jutella miehelleni olostani muttei hän tajua kuinka tosissani olen. En tiedä mitä tehdä enää. Kertokaa onko teillä samanlaista tuntemusta ollut ja kuinka "selvisitte" siitä. Kiitos jo etukäteen kaikille jotka vastaa tähän :)

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahaksi päästessään vauvakuume täyttää pakkoajattelun tunnusmerkit. Pakkoajatteluun voi saada apua psykologilta ja psykiatrilta. Mikään irrationaalinen halu ei saisi olla niin voimakas, että se haittaa normaalia elämää.

Vierailija
2/8 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin miehelleni faktat naisen hedelmällisyydestä ja riskeistä, lapsettomuushoitojen kestosta ja adoptiojonojen pituudesta. Sitten aloimme heti yrittää lasta. Siinä kestikin 1,5v. Mutta tämä toimii vaan jos mieskin oikeasti haluaa lapsen eikä ole vaan hahmottanut että päätös on tehtävä jossakin vaiheessa. Jos vaan pelaa aikaa niin joudut itse isojen valintojen eteen. Me olimme siis hieman alle 30 ja puheissa oli aina ollut enemmän kuin 1 lapsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä että miehet ei ymmärrä tuollaista itkeskelyä ja tunteilua, pääsääntöisesti ainakaan, eikä kukaan osaa lukea toisen ajatuksia, faktat pöytään vaan jos haluat miehen kanssa samalle aaltopituudelle.

Vierailija
4/8 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet?

Vierailija
5/8 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Olen vajaa 30 vuotias. Täytyy ottaa asia todella puheeksi mieheni kanssa. En vain enää pysty odottamaan ja odottamaan.. Olen myös miettinyt että haluaako mieheni edes lapsia, sillä hän on suhteemme alussa sanonut ettei tykkää lasten itkusta ja kiukusta. Mutta välillä puhumme paljonkin lapsista ja käytämme paljon lausetta "sitten kun meillä on lapsi...". Haluaako mieheni vain minulle hyvän olon kun hän sanoo ettei vielä halua lasta. Jos hän ei uskalla sanoa että ei halua vain lapsia ikinä? Hänelle on vaikea välillä puhua asioista sillä ei ymmärrä pointtiani esim tästä lapsi asiasta.

Vierailija
6/8 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvin olla, ettei miehesi halua lasta.

Vierailija
7/8 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvin olla, ettei miehesi halua lasta.

Nyt joku sitten kysyy, että miksei mies ole rehellinen. Omasta kokemuksestani voin kertoa, että siitä, ettei aktiivisesti halua lasta juuri nyt, on aika pitkä matka sellaiseen varmuuteen, ettei koskaan tule haluamaan lasta ja että on valmis lopettamaan elämänsä parhaan ihmissuhteen sen vuoksi.

Vierailija
8/8 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä asia eteni niin, että mieheni alkoi puhumaan lastenhankinnasta ja siitä kuinka hänen vanhempansakin alkavat olemaan jo ns. iäkkäitä ja kaipaavat jo lastenlapsia.. itse en lämmennyt asialle heti ja sanoin että katellaan vielä. Meillä meni jotain vuosi kun huomasin olevani yllättäin raskaana. Olin silloin 29 ja mieheni 32v. Nykyään meillä on 3 lasta ja lapsilukumme on täynnä. Ja tiedän mitä on vauvakuume, koska kuumeilin näitä seuraavia lapsia ja kuume ei mene ohi ennen kuin on raskaana.