Miksi exiä haukutaan?
Miksi (lähes) kaikki aina haukkuu exänsä maanrakoon, heti tilaisuuden koittaessa? Erityisesti naiset tätä harrastavat. Miehethän eivät isommin toisilleen eksistään juttele. Totuushan on kumminkin se että haukkuja on itse tähän exään aikoinaan ihastunut tai jopa rakastunut ja nyt se ihastuksen kohde kuulostaa maailman kamalimmalta ihmiseltä. Laskee kyseisen henkilön arvostusta ainakin minun silmissäni, kun hän oikein itse kertoo miten huonosti osaa valita kumppaninsa. Aina herää vaan kysymys että jos tämä eksä kerran oli noin kamala ihminen, niin miksi sitten hänen kanssaa suhteeseen?
Itse en ole ikinä haukkunut yhtään eksääni. Korkeintaan jotain pieniä huomautuksia pienistä ärsyttävistä asioista, mutta tajuan ettei se eksä ole muuttunut miksikään siitä mikä se oli vielä suhteen alussakin.
Kommentit (13)
Se mies tuotti minulle pettymyksen. Olin sitoutunut ja panostin parisuhteeseen, mutta hän vain käytti minua hyväkseen. Eihän se olisi eksä, jos paljon pahaa ei olisi tapahtunut.
Eron jälkeen tuli haukuttua eksää aika paljonkin. Nyttemmin alan taas muistaa niitä hyviäkin asioita. Paluuta menneeseen ei kuitenkaan ole.
Lasten kuullen en ole puhunut pahaa.
En minäkään hauku exääni kuin parhaimmalle kaverilleni. Jollekin täytyy.
Me itsekin ihmettelemme, miten ihminen voi muuttuua? Vai oliko hän aina sellainen, minä en vain nähnyt? Vai olimmeko me vain silloin samalla puolella, se oli eri asia kuin se, että nyt olemme vastakkaisilla puolilla? Exä oli aina kova kritisoimaan kaikkea, miksi minä pääsin silloin kritiikin kohteena olemisesta, mutta en enää?
20 v aviossa ollut.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään hauku exääni kuin parhaimmalle kaverilleni. Jollekin täytyy.
Me itsekin ihmettelemme, miten ihminen voi muuttuua? Vai oliko hän aina sellainen, minä en vain nähnyt? Vai olimmeko me vain silloin samalla puolella, se oli eri asia kuin se, että nyt olemme vastakkaisilla puolilla? Exä oli aina kova kritisoimaan kaikkea, miksi minä pääsin silloin kritiikin kohteena olemisesta, mutta en enää?
20 v aviossa ollut.
Mä luulen, että ainakin meillä, lopuksi, toimme pahimmat puolet toisistamme esiin. Molemmilla oli suunnitelma siitä, miten elämän pitäisi mennä mutta emme pystyneet taipumaan toistemme odotuksiin.
Olihan siinä hetken sellainen olo, että tuhlasin toistakymmentä vuotta tuon ihmisen kanssa, mutta se meni ohi. Ei niitä vuosia tuhlattu, se oli sitä elämää.
Ja oi kyllä, tyttökavereille on tullut julistettua kaikenlaista, munista hirttäminen oli pienimmästä päästä.
Kyllä eron jälkeen saa olla pettynyt ja vihainen. Viha on helpoin kohdistaa siihen eksään. Normaali ihminen pääsee siitä kyllä yli.
En hauku toista eksääni, joka on oikein miellyttävä ihminen. Nähdään aina välillä, vaihdetaan kuulumisia ja juttu luistaa. Yhteisiä kavereita on ja porukassa välillä tehdään reissuja yms.
Toista voinkin sitten puhtaalla haukkua. En todellakaan ihastunut/rakastunut henkistä ja fyysistä väkivaltaa käyttävään narsistiin. Ei nämä piirteet tulivat esiin ajan kanssa, kun ei enää kulissia jaksanut pitää yllä. Pitäisikö vaan todeta että kyllä se "Matti on hieno mies, niin napakka isku ja kaikki"
Sillä kai varmistellaan sitä tunnetta, et ei enää halua takaisin ja teki nyt paremman valinnan.
Yks exä hakkas mut ja varasti multa 200e. Ei hirveesti oo siis positiivista sanottavaa kyseisestä kusipäästä.
Eräs toinen exä taas on yhä kaveri ja silloin tällöin puhutaan pitkät pätkät puhelimessa.
Minun exäni oli mielestäni mielenvikainen kontrollifriikki ja kerroinkin mielipiteeni hänelle. 10 vuotta myöhemmin nainen otti yhteyttä fabon kautta ja kertoi saaneen virallisesti diagnoosin maanisdepressiivisyydestä...
Hän onkin ainoa exä jota muistelen pahalla, muut ovat olleet hienoja tapauksia. Tähänkin hulluun haksahdin vain siksi, että oli äärettömän hyvä sängyssä kun jostain syystä kontrollin pettäessä hänestä tuli aika "villi".
Oletko mies jolle naiset haukkuu exiänsä?
Haukun vain petollisia paskiaisia. En hauku siis kaikkia eksiä, koska ei ole syytä.
Vierailija kirjoitti:
Oletko mies jolle naiset haukkuu exiänsä?
Olin ennen. En enää. Mutta muistan hyvin millaista se exien jatkuva haukkuminen oli.
-AP
Kyllä miehetkin exän haukkumista harrastaa. Et vaan ole sattunut oikealla hetkellä paikalle. Aika tasoissa kyllä tapaamissani ihmisissä. Ehkä kyse vertaistuen hakemisesta?
Yhtä haukun.
Muut ihania ihmisiä, joille toivon vain hyvää.
Hyvä kysymys! Mulla on maailman paras exä. Vaikka erosimme jo lasten ollessa pieniä, pystyimme hyvässä yhteishengessä kasvattamaan lapsemme aikuisiksi. Olen tästä exälleni hyvin kiitollinen ja olen sen hänelle usein sanonutkin, koska kovin usein on saanut kuulla aivan toisenlaisia tarinoita existä ja lasten kasvatuksesta eron jälkeen.