Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uusi tapailukumppani ahdistaa

Vierailija
26.05.2016 |

Tapasin alkuviikosta tinderistä erään miehen. Kauheasti ei edes juteltu, kun jo tavattiin. Nyt muutaman päivän jälkeen ollaan nähty jo pari kertaa vaikka välimatkaa on melkein tunti autolla. Mies on aivan äärettömän antelias, haluaisi antaa minulle ihan uuden puhelimen jonka on saanut jostain ilmaiseksi, haluaa viedä kalliille reissuille kanssaan ym. Mies on ilmeisesti erittäin varakas vaikka sitä ei ulkoisesta olemuksesta huomaa. Minä taas olen rutiköyhä, nuuka, opiskeleva maalaistyttö ja nyt ihan pyörällä päästäni. Kalliita lahjoja en kehtaa ottaa vastaan vaikka mietin, että onko lahjasta kieltäytyminen sitten loukkaava ele? Mies myös kertoo välittävänsä ja ikävöivänsä vaikka juurihan me tavattiin! Onko normaalia vai olenko huolissani syystä?
Edellisessä suhteessani koin paljon henkistä ja fyysistä väkivaltaa, joten uusissa tapailuissani olen erittäin varovainen. Olemme molemmat alle 30, mies pari vuotta vanhempi. Tuntuisi hassulle lopettaa tapailu pelkästään miehen innokkuuden takia, mutta tämä tuntuu niin kummalliselle.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettaisin tapailun, ei kuulosta normaalilta mieheltä, ja varakkuuskin voi olla silmänlumetta.

Vierailija
2/16 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Seukkaa" toki kaikki hyödykkeet pois mieheltä. Ei pikku opiskeluprostituutio kenestäkään pahaa tee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se vaan kokee epävarmuutta ja yrittää lahjomalla tuottaa sinulle hyvää mieltä ja tehdä itseään paremmaksi kumppaniksi.

Mutta jos pohjalla on tuo epävarmuus, niin lopputulos ei välttämättä ole hyvä.

Teillä on nyt suhteenalku, jossa pitäisi heti alkuun vähän keskustella pelisäännöistä. Sano noista lahjoista, että ovat ihania, mutta koet että hän yrittää jotenkin ostaa sinua niillä. Että sinulla ei ole varaa lahjoa häntä (vaikka ne kamat olisivat olleet hänelle ilmaisia).

Ja sanot tietysti, että haluat tutustua häneen ihmisenä etkä  lahja-automaattina.

Vierailija
4/16 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Seukkaa" toki kaikki hyödykkeet pois mieheltä. Ei pikku opiskeluprostituutio kenestäkään pahaa tee.

Olisi pitänyt mainita tämä jo aloituksessa, mutta yhteisestä päätöksestä sovimme myös, ettei seksiä harrasteta, ennen kuin tunnemme toisemme paremmin!

Minua ei toisten rahat kiinnosta. Tulee kiusaantunut olo miehen maksaessa aivan kaiken.

Ap

Vierailija
5/16 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta, jos hän on saanut ilmaiseksi jotain (vaikka puhelin palkinnoksi myyntikilpailusta, tai lahjakortin jostain kuulijapaneeliin kuulumisesta) niin et se sinäkään mikään tarpeettomien tavaroiden kaatopaikka ole.

Vierailija
6/16 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies myös kertoo välittävänsä ja ikävöivänsä vaikka juurihan me tavattiin!

Tämä olisi deal breaker. Jos toinen on heti alussa jo tässä pisteessä, mihin itselle kestää päästä vähintään pari kuukautta, niin oltaisiin jo niin erilaisia, ettei jatkoa.

Vierailija
7/16 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies myös kertoo välittävänsä ja ikävöivänsä vaikka juurihan me tavattiin!

Tämä olisi deal breaker. Jos toinen on heti alussa jo tässä pisteessä, mihin itselle kestää päästä vähintään pari kuukautta, niin oltaisiin jo niin erilaisia, ettei jatkoa.

Luulen myös, että tähän se saattaa tyssähtää. Olen jo nyt aika ahdistunut tästä asiasta, luultavasti se tulee vain pahenemaan. Sovimme näkevämme tänään, pitää varmaan ottaa asia puheeksi ihan kasvotusten. Pari kertaa olen jo viestillä pyytänyt hillitsemään tahtia ja silloin mies on kertonut ymmärtävänsä.

Yksi sairas parisuhde oli kuitenkin tarpeeksi jo minulle. En halua toista uudelleen tähän perään.

Ap

Vierailija
8/16 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa sellaiselle epätoivoiselle ja lievästi epävakaalle tyypille, joka ihastuu jokaiseen naiseen joka suostuu häntä silmiin katsomaan. Suunilleen pakkomielteistyy naiseen, jos tämä osoittaa minkäänlaista perusystävällisyyttä oma-alotteisesti. Just näissä tyypeissä on se vaara, että ne ryhtyvät stalkkaamaan tai pahempaa. Suht normaalista olemuksesta huolimatta "sosiaalinen silmä" on sen verran olematon, ettei mies ymmärrä mikä hänen käytöksessään saattaisi olla ahdistavaa tai väärin. 

Noilla lahjoilla yritetään vain manipuloida nainen puolelleen, seksiin ja parisuhteeseen. 

En sano että tämä on 100% varmaa, mutta kaikki vähän indikoisi siihen suuntaan. Sanoit sen AP itsekin, kun ettehän te edes tunne, te olette vieraita toisillenne ja mies yrittää hukuttaa lahjoihin. Tietääkö mies että olet vähävarainen yms.? Nimittäin juuri sellaisia vähän viattomia maalaistyttöhenkisiä naisiahan nuo saalistavat. 

Vierailija
9/16 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
10/16 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, tulee ihan omat kokemukset mieleen. Tapasin erään myös Tinderissä ja tutustuimme aluksi viestitellen sillä asuimme melko kaukana toisistamme. Parin kuukauden jälkeen matkustin miehen kotipaikkakunnalle missä myös ystäväni asuu ja sovin ystäväni kanssa yöpyväni hänen luonaan. Jo tuon viikonlopun aikana mies osoitti kumman vahvaa kiintymystä, mutta en tiennyt että pahin olikin vasta edessä. Kyläilyni jälkeen mies oli valmis tekemään puolestani MITÄ VAIN, osteli lahjoja ja halusi viedä minut ulkomaille. Ahdistuin, mutta yritin jatkaa juttua ahdistuksesta huolimatta, sillä mies oli kaikinpuolin kunnollinen ja oma seurusteluhistoriani koostuu suurelta osin luusereista. Lopetin tapailumme kun en enään tuntenut miehen seurassa muuta kuin yökötystä, se kaikki oli vaan liian paljon ja vaikutti minuun päinvastoin kuin oletan miehen toivoneen. Tykkään huomiosta, mutta liika on liikaa.

Vierailija
11/16 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luepa ketju mustasukkaisista kumppaneista, ja saatat oivaltaa jotain tärkeää.

Tiivistettynä: juokse.

Vierailija
12/16 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti mies kuulostaa mahdolliselta persoonallisuushäiriöiseltä. Lue tosiaan se ketju mustasukkaisista kumppaneista...

Vierailija
13/16 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti mies kuulostaa mahdolliselta persoonallisuushäiriöiseltä. Lue tosiaan se ketju mustasukkaisista kumppaneista...

Olisko linkkiä?

Vierailija
14/16 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sinuna ap sanoisin asiasta suoraan sille miehelle. Että "hei, otetaas vähän rauhallisemmin, vastahan me ollaan tutustuttu. En ota vastaan kalliita lahjoja näin suhteen alkuvaiheessa, ja vähän vähempi tunteenpalo riittää, kun tosiaan vasta ollaan suhdetta aloittelemassa."

Vaikuttaa siltä, että mies on todennäköisesti vähän epätoivoinen. Menettänyt aiempia naisiaan sen takia, ettei ole tarpeeksi osoittanut tunteitaan. Ei kannata nyt heti mennä kyökkipsykologisoimaan miestä persoonallisuushäiriöiseksi tai mustasukkaiseksi, kuten av-mammat ehdottavat. Tuossa voi olla takana ihan vaan se simppeli syy, että tyyppi on tosiaan sinusta kiinnostunut ja luulee, että se pitää tuolla lailla osoittaa.

Vierailija
15/16 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, minäkin suosittelen että lopetat tapailun nyt kun se on vielä helppoa. Miehen käytös vaikuttaa manipuloinnilta. Normaali suhde ei ala lahjonnalla. Kun lopetat suhteen, mies saattaa kiristää sinua esimerkiksi maksamillaan illallisilla. Mitä enemmän annat miehen kietoa itseään ympärillesi, sitä vaikeampaan tilanteeseen joudut. Itse olen tämän valitettavasti kantapään kautta joutunut oppimaan. Nykyisessä rakkautta ja iloa täynnä olevassa suhteessani aluksi tutustuttiin rauhassa ja vasta suhteen syvennyttyä mies alkoi ostamaan minulle pieniä lahjoja, joiden arvo on verrattain vähäinen.

Vierailija
16/16 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, minullakin on ystävä, joka alkoi tapailemaan tämän tyyppistä henkilöä muutama vuosi sitten. Osti kalliita lahjoja, hemmotteli jne. jo hyvin varhaisessa vaiheessa seurustelua. Itse tuolloin mietin, että meneeköhän tuo nyt vähän yli, itse en koskaan ole saanut samanlaista lahjontaa osakseni :D Pohdin että onko tuossa joku epävarmuus taustalla, ja onko tämä lahjominen jonkinlainen esiaste narsistisesta käytöksestä, että ensin on niin ihanaa ja mukavaa ja lahjoo rahallisella hyvällä ja saa valtaa, kunnes jossain vaiheessa unelma särkyy. 

No, olin väärässä. Ovat edelleen onnellisesti yhdessä, ja tällä hetkellä kaverini tienaa enemmän ja toistaiseksi on pääelättäjä taloudessa, kun mies luopui kahdesta työstään ja alkoi opiskella unelma-ammattiinsa, josta pian valmistuu ja tienaa sitten varmaan yhtä paljon kuin kaverini. Onnellisia ovat, ja lahjoja satelee edelleen mutta ei ehkä niin arvokkaita rahatilanteen vuoksi. Totesin toiselle ystävälleni, että olipa typerää spekulointia omalta puoleltani, enemmän sellaista kateellista - kertooko tämä jotakin siitä, millaisia miehiä me tapaamme? Kun joukossa on yhtäkkiä joku huomaavainen kultakimpale, joka pitää seurustelukumppaniaan sellaisena, että hänen täytyy joka päivä voittaa hänet itselleen uudelleen, niin mietimme; onpa outoa! (Koska siihen ei ole totuttu :D ) Huom! Tämän ei ollut tarkoitus implikoida, että kaikkien miehien tulisi näin toimia ja ostella jatkuvasti lahjoja jne. Parisuhteet ovat erilaisia. Mutta eipä tuota huomaavaisuutta tulisi moittiakaan, ja onnellinen olen heidän puolestaan; kaverin poikaystäväkin on osoittautunut ihanaksi ihmiseksi!

Niinpä välttämättä sinunkaan tapailukumppanisi kohdalla ei ole mistään persoonallisuushäiriöstä kyse, vaikka ymmärrän varovaisuutesi. Vain sinä voit arvioida ja keskustella hänen kanssaan, sekä tietenkin.. luota vaistoihisi! Olet saattanut löytää myös helmen paskamerestä ;)