Miesten pettäminen vs. naisten pettäminen
Näin lyhyesti sanottuna: nainen pettää vain silloin kun siihen on jokin syy kun taas mies pettää ns. huvin vuoksi. Hyvässä parisuhteessa elävä nainen ei petä, mutta mies pettää vaikka vaimo olisi täydellinen ja seksiä saisi aina kun huvittaa. Tavallaan vika on aina miehessä: nainen pettää koska omassa miehessä on jotain vikaa ja mies pettää koska on mies. Poikkeuksia toki on, mutta yleensä asia on näin.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten pettäminen on pahempaa kun siinä haetaan täytettä tunnepuolelle, miehellä taas tyhjennystä säkeille.
Nainen pettää useimmiten tyydyttääkseen epätäydellistä tunne-elämää tai kohottaakseen alhaista itsetuntoaan joka on miehen näkökulmasta säälittävää.
Ja millähän logiikalla tunnepuolen täytteen hakeminen on tuomittavampaa kuin säkkien tyhjentäminen?
Aika moni on sitä mieltä, että on se vähemmän pahaa "vain panna" kun vaimo ei anna kuin rakastua ja ihastua toiseen ihmiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten pettäminen on pahempaa kun siinä haetaan täytettä tunnepuolelle, miehellä taas tyhjennystä säkeille.
Nainen pettää useimmiten tyydyttääkseen epätäydellistä tunne-elämää tai kohottaakseen alhaista itsetuntoaan joka on miehen näkökulmasta säälittävää.
Ja millähän logiikalla tunnepuolen täytteen hakeminen on tuomittavampaa kuin säkkien tyhjentäminen?
Aika moni on sitä mieltä, että on se vähemmän pahaa "vain panna" kun vaimo ei anna kuin rakastua ja ihastua toiseen ihmiseen.
Tää on jännä juttu. Miehet puolustelee pettämistään sillä, että "ei sillä ollut mitään merkitystä" ja "se oli vain seksiä ilman tunteita". Kyllä siinä nyt jotain tunteita kokee sitä panokaveria kohtaan, seksuaalinen halukin on tunne. Ja jos se pano oli merkityksetön, sen olisi varmaan voinut jättää välistä?
Ihan yhtä järkevää olisi puolustella pettämistä sillä, että "mä vain hain täytettä mun tunne-elämään, ei siinä ollut mitään sen kummempaa".
Meillä vaimo petti omana syntymäpäivänään, kuinkas muuten, ulkomaalaisen miehen kanssa. Kun kysyin syytä, kuulemma halusi vaan kokeilla, millaista seksi olisi jonkun muun kanssa, kun on minun kanssa harrastanut sitä sen verran, että 2 lastakin on tullut. Tiedän kyllä, että valehtelee syistä.
Ehkä olen nössö, mutta jäin suhteeseen silti. Tosin en luota vaimooni enää tippaakaan. En jaksa enää kysellä, miten päivä on mennyt, koska en halua kuulla, kenen kanssa hän on päivänsä viettänyt, koska noin voi mielestäni käydä uudestaan jonkun muun "ihan vaan kaverin" kanssa.
Dojoing, vittu.
Eri ihmiset pettävät eri syistä. On suhteen osapuolien asia päättää mitä se minkäkin asian kannalta meinaa.
Pakko pettää ku ei ota eteen oman vaimon kans. Tossa se vetää sidukkaa ja sipsiö soffalla kusen polttamissa pyjamissa.
Nainen ja mies ovat tällä osalla täysin samanlaisia, joten syy/vika on aina pettäjässä
Eli jos mies pettää, niin se on miehen syy, ja jos nainen pettää, niin sekin on tod näk miehen syy.
Hyvä että naisilla on aina selitys kaikkeen, ja etenkin sellainen selitys jolla heille ei lankea vastuuta mistään.
Ap:lle märkää rättiä, minä (M42) en ole ikinä pettänyt puolisoa vaikka tilaisuuksia on ollut useita. Nykyinen kumppanini taasen on pettänyt edellistä miestään. Luotan silti naiseen, koska olemme puhuneet asian selväksi miksi näin kävi, ja toisaalta mulle ei ole ongelma pistää kumppania kiertoon jos uudelleen moiseen puuhaan lähtee.
En nyt kyllä allekirjoita ap:n typerää väitettä. Kyllä kumpikin sukupuoli pettää samasta syystä eli siitä, ettei osata puhua suhteen ongelmista ja tilaisuus tekee varkaan eikä osaa hillitä halujaan. Itse naisena olen nähnyt monesti, kuinka hyvässä suhteessa oleva perheen äiti saa vähän viinaa, niin johan on äkkiä pikkarit nilkoissa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on jännä juttu. Miehet puolustelee pettämistään sillä, että "ei sillä ollut mitään merkitystä" ja "se oli vain seksiä ilman tunteita". Kyllä siinä nyt jotain tunteita kokee sitä panokaveria kohtaan, seksuaalinen halukin on tunne. Ja jos se pano oli merkityksetön, sen olisi varmaan voinut jättää välistä?
Ihan yhtä järkevää olisi puolustella pettämistä sillä, että "mä vain hain täytettä mun tunne-elämään, ei siinä ollut mitään sen kummempaa".
Loppupeleissä kuitenkin kumpikin pettää fyysisesti, mutta vain toinen henkisesti.
Tämäkin aloitus on kerännyt myös yläpeukkuja 19 vs 48 tällä hetkellä. Ehkä tämmöisessä loogisessa päättelykyvyssä voi olla syy niille erään sukupuolen euroille ja pörssiyhtiöiden hallituspaikoille...
No jo on sontaa taas! Molemmat sukupuolet pettävät, jos sattuvat olemaan selkärangattomia oman navan tuijottelijoita. Suoraselkäinen ihminen eroaa, jos suhde ei tyydytä ja sitten vasta etsii muita kumppaneita. Länsimaissa, jossa jokainen voi erota milloin haluaa, on ihan turha selitellä pettämistä millään muulla kuin omalla typeryydellä.
Mä petin miestä ihan puhtaasti seksinpuutteen vuoksi. Ei tunteita.
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin aloitus on kerännyt myös yläpeukkuja 19 vs 48 tällä hetkellä. Ehkä tämmöisessä loogisessa päättelykyvyssä voi olla syy niille erään sukupuolen euroille ja pörssiyhtiöiden hallituspaikoille...
Ai että kaikkien naisten kuuluukin olla kakkosluokan kansalaisia, koska tätäkin typerää aloitusta on tykkäillyt jotkut satunnaiset naiset, jotka todennäköisesti itse pettävät? Voidaanko miehiltäkin viedä eurot, koska monet miehet pettävät ja vielä syyttelevät siitä muita tai vetoavat johonkin luonnonlakeihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva sinänsä. Minä voisin pettää yhden miehen kanssa ihan vaan seksin vuoksi. Oma mieheni ei enää sitä jaksa harrastaa. Hyvä tietää, että pettämiseni ei ole siis kovin tuomittavaa, koska siinä ei ole tunteita mukana.
Ps. Kuka hölmö muuten kuvittelee, että naisilla olisi pettämisessä enemmän tunteita kuin miehillä? Aika sinisilmäinen ajatus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva sinänsä. Minä voisin pettää yhden miehen kanssa ihan vaan seksin vuoksi. Oma mieheni ei enää sitä jaksa harrastaa. Hyvä tietää, että pettämiseni ei ole siis kovin tuomittavaa, koska siinä ei ole tunteita mukana.
Ps. Kuka hölmö muuten kuvittelee, että naisilla olisi pettämisessä enemmän tunteita kuin miehillä? Aika sinisilmäinen ajatus.
Miehet(, jotka) suhtautuvat asioihin tunteella. Ajattele eronneita: kumpi puskee eteenpäin, kumpi tarttuu pulloon (yleistäen toki).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että kaikkien naisten kuuluukin olla kakkosluokan kansalaisia, koska tätäkin typerää aloitusta on tykkäillyt jotkut satunnaiset naiset, jotka todennäköisesti itse pettävät? Voidaanko miehiltäkin viedä eurot, koska monet miehet pettävät ja vielä syyttelevät siitä muita tai vetoavat johonkin luonnonlakeihin?
Sinun logiikkasi ontuu. Naisia on pörssiyhtiöiden hallituksessa ja hyväpalkkaisissa töissä paljon. Keskiarvo ei myöskään tarkoita, että kaikilla olisi yhtä huonosti, vaan osaavilla menee hyvin ja vähän vähemmän osaavilla huonosti. Ja tämmöinen looginen aivopieruilu ehkä vaikuttaa asiaan. En vain osaa kuvitella, että yksikään mies peukuttaisi tällaista tuubaa, jos aloituksen sukupuolet olisi käännetty toisinpäin... Usko ihmiskuntaan on koetuksella.
Vierailija kirjoitti:
Tutkimusten mukaan naisten johtamat pörssiyritykset tekevät parempaa tulosta kuin vastaavalla alalla olevat miesten johtamat yritykset. Ehkä tälläiselle logiikalle olisi sittenkin tilausta siellä pörssiyhtiöiden johdossa...
petetyx tullut kirjoitti:
näin se on, mies pettää kun puolisonsa ei anna, nainen pettää kun hän huvittaa.
Näinhän se yleistäen menee.
En ole itse pettänyt, vaikka puolisoni ei annakaan. Naiseni petti, ei välttämättä vain siksi, että huvitti, mutta varmasti siksi, että "kokeen itsellään olevan siihen oikeutuksen". Oikeutuksen perusteet toki sieltä täältä napsittuna, mm. "ollaan tultu enemmän kavereiksi", "ei oteta huomioon tarpeeksi"
Eli nainen tekee kuten haluaa.
Naiselleni ei kuulema seksi ole tärkeää, hän sanoo. Toisaalta seksiä oli toisen kanssa. Eli jollain tasolla se on tärkeää.
Itseasiassa, jos seksiä tai halua naisen puolelta kohtaani olisi enemmän, "oltaisi varmasti enemmän kuin kavereita" ja kun miehenä olisin tyytyväinen, saisi varmasti nainenkin enemmän huomiota.
Toisaalta, kun itse yrittää esim. antaa vaadittua huomiota ja joka kerta pettyy, lakkaa pian yrittämästä.
Kumpi oli ensin, se muna vai se kana?
Mikä olisi oikea tapa ja järjestys?
Jos annan huomiota, en koe silti saavani seksiä. En kyllä petäkään.
Jos en anna huomiota, en varmasti saa seksiä. Naisellani oikeus pettää, niinkö?
Jos joku osaa avata naisten tuntemuksia, pliis auttakaa.
Sarkasmi on vaikea laji. ;-)