Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Vegaanipariakunta tulossa kylään, pitäis tehdä ruuat valmiiksi. Viimeiset rypsiöljyt meni sämpylätaikinaan. Oisko se ihan kamalan paha jos joutuis vuuan voitelemaan voilla? Vettä tulee ku Esterin p:stä niin ei huvittaisi kauppaan lähteä yhden öljyn takia. :/

Sivut

Kommentit (170)

Vierailija

Itse en kyllä voitelisi voilla, sillä kunnioitan ihmisten vakaumuksia enkä yritä salaa syöttää heille jotain mitä he eivät halua syödä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Miksi käytät rypsiöljyä? Oliiviöljy on paljon terveellisempää.

Vieraasi ovat mieluummin kokonaan ilman ruokaasi kuin syövät voilla voidellussa vuoassa tehtyä. Mutta provohan tämä olikin, koska yksikään ihminen ei edes pohtisi tekevänsä tuollaista ystävilleen. (Tai ehkä sinulla on tapana kokata ihan muuten vaan vegaaneille, jotka eivät edes ole ystäviä.)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Itse en kyllä voitelisi voilla, sillä kunnioitan ihmisten vakaumuksia enkä yritä salaa syöttää heille jotain mitä he eivät halua syödä. 

Se voihan on siinä reunassa. Entä jos kertoisin asiasta ja he söisivät keskeltä vuokaa ja minä reunat?

Ap

Vierailija

Jätä mieluummin vaikka kokonaan voitelematta, todella epäkohteliasta olisi salaa syöttää eläinperästä vegaanille, joka luottaa, että oot tehnyt ruuan, jota hän voi huoletta syödä. Itselläni ei tulisi mieleenkään tehdä esim. mieheni vegaani siskolle ja hänen miehelleen noin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Se voihan on siinä reunassa. Entä jos kertoisin asiasta ja he söisivät keskeltä vuokaa ja minä reunat?

Ap

Olisihan se siellä pohjassakin...

Vierailija

Et helvetissä voitele voilla sitä. Menet kauppaan jos yhtään kunnioitat toisia ihmisiä. Lapsellista edes ajatella ettet käyttäisi öljyä..... 

Se voi saattaa muuten maistua sieltä, ja ainakin itselläni muutaman vuoden vegaanina olemisen jälkeen pienetkin määrät maitotuotteita (vahingossa syötynä) aiheuttaa hirveitä vatsakipuja, ja oireista tajuan kyllä heti syöneeni jotain eläinperäistä. 

Vierailija

Voin maun tunnistaa ihan selvästi öljystä... Luulisi, että vegaanikin huomaa eron, ellei sitten ole unohtanu voin makua ja ajattelee sen makueron johtuvan suolasta tms. Eli jäisit kaiken lisäksi kiinni, jos yrittäisit korvata öljyn voilla. Siinä menisi se ystävyys sitten. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ap

Pitäisin kyllä sinua hiukan hölmönä. Ja tekisin itse päätöksen syödä tai olla syömättä. Tuskinpa söisin tuollaisen ehdotuksen jälkeen oli kyse sitten veganismista tai jostakin muusta.

Vierailija

Mä laittaisin voita ja jos asiasta tulisi puhetta, niin "panikoituisin" mukamas ja pahoittelisin kovasti, ettei tullut mieleen. 

Näin tein, kun oli isot juhlat, enkä ollut muistanut tehdä mitään laktoosittomana. Kaikissa oli maitoa, ihan kaikessa. Tuttava sitten kysyi, että mitkä tarjottavista ovat laktoosittomia ja minä sanoin, että kaikki..

Tuolle laktoosittomalle ei tullut jälkikäteen mitään vaivoja ja kiitteli kovasti, kun kerrankin oli ihan kaikki laktoosittomia. En kyllä paljastanutkaan, ettei mikään ollut laktoositonta..

Vierailija

Se voi maistuu ihan eltaantuneelta. Tietty jos kokkauksesi ovat muutenkin täyttä jöötiä niin ehkä ei huomaa, mutta kyllä sen tunkkaisen maun muuten maistaa. Itse jättäisin mieluummin vaan koko vuoan voitelematta.

Vierailija

Mulla on maitoyliherkkyys ja aina välillä törmää näihin ravintoloihin, jotka ei muistaneetkaan, että riisin joukkoon oli laitettu vähän voita tms. Onneksi en saa hengenvaarallisia oireita vaan selviän parin päivän ihottumalla. 

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat