Vierailija

Miksi on niin kallis, vaikka laukut näyttäisivät olevan keinonahkaa? Kestävätkö kangaslaukut?

Onko yli- vai aliarvostettu vai ei kumpaakaan?

Kokemuksia?

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Kestäviä, mutta aivan järkyttävän rumaa kuosia suurin osa. Mun mielestä noi ei edes ole kalliita.

Itse vaatteiden, kenkien ja asusteiden mallit ja leikkaukset ovat mielestäni ihania mutta kuosien räikeys ja kirjavuus estää mua ostamasta Desigualia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Yliarvostettua. Monet kuoseista ovat periaatteessa kivoja, mutta sitten ne on pilattu lätkäisemällä esim ylisuuri logo keskelle vaatetta tai jokin muu härpäke niin että ei enää näytä hyvältä. Lisäksi koot ovat tosi pieniä. Olen monesti katsellut ja sovittanutkin niitä vaatteita mutta aina niissä on jokin mikä tökkii.

Vierailija

Minä pidän Desigualista kovasti, vaikkakin jotkut kuosit ovatkin makuuni liian kirjavia. Hyvin ovat vaatteet kestäneetkin, omistan 5 paitaa, farkut, 4 hametta, kengät, takki sekä 2 laukkua. Myös lapsillani on muutama vaatekappale Desigualilta sekä kaulahuivi. Ainoastaan toinen laukuista piti vuoden käytön jälkeen korjauttaa rikkoutuneen vetoketjun ja magneettinepparin vuoksi.

Ei niitä halvimpia merkkejä, mutta ei kalleimpiakaan. Itse ostanut aina alennuksesta.

KalpeaaViljaa

Mä tykkään. Tosi kauniita ja persoonallisia, ei oo pakko yhdistää sataa eri kuosia yhtä aikaa. Ihanaa värien käyttöä tylsään ja harmaaseen Suomeen!

Kestää ihan hyvin, myös ne värit jos pesee fiksusti. Napit vaan irtoilee... Mulla on aika paljon jo vuosiakin vanhoja Desigualeja, eikä oo mitään moittimista kunnossa, ainoa on noi napit, jotka pitää toisinaan ommella uusiks kiinni. 

Niin ja kivat, vähän erilaiset leikkaukset! Miestä harmittaa, kun Suomesta ei oikein saa miesten mallistoa tai oikein muutakaan, ku harmaata ja mustaa ja kaikki muodotonta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Yliarvostettua wt-"tyyliä".

AHA, tätä en tiennytkään.. mistä moinen?

Minä ostin viime vuonna Barcelonasta ison kasan vaatteita ja yhden laukun. Siellä oli Desigual kauppoja melkein joka kulmassa. Ja mielestäni sopii tuohon värikkääseen kaupunkiin hyvin.

Itse pukeudun yleensä mustaan ja harmaaseen. Ja varsinkin näin keväällä / kesällä on kiva revitellä ja leikitellä värikkäillä vaatteilla. Kaikki heidän kuosit ei minunkaan silmää miellytä, mutta toisaalta harvalla merkillä on niin että jokainen vaate miellyttäisi.

Lapsen vaatteissa väri on haalistunut joissakin tosi paljon. Olenkin ruvennut pesemään käsin jos ei kovin likaisia ole.

Vierailija

Osasta tykkään kovasti, osasta en. Omistan trikoomekon, pitkähihaisen puseron, huivi, laukun ja lompakon. Laukku on palvellut jo monta vuotta ja on kulunut. Yhdistän D:t yleensä muuten yksiväriseen asuun, niin ei näytä liian levottomalta. Monissa paidoissa on järkyttävät iso pääntie, näin isotissisenä ei voi ajatellakaan.

Vierailija

Olen ollut laatuun ihan tyytyväinen kun vertaa muihin samanhintaisiin merkkeihin. Kankaat saisivat olla paksumpia, mutta nykyään kunnon kankaita ei meinaa löytää mistään, jos ei ole valmis maksamaan vaatteista jo todella korkeaa hintaa. Suomen valikoimat ovat melko suppeat, netistä löytyy myös vähän hillitympiä mutta silti kivan värisiä vaatteita, nättejä kuoseja ja jopa ihan täysmustaakin. (Mutta täysmustaa löytää muualtakin, Desigualilla se juttu itselleni on kuitenkin omien lempivärien löytäminen.)

Vierailija

Tosi pientä kokoa, XS-S-kokoisena joudun ostamaan Desigualin puserot ja tunikat/mekot aina M-kokoisina. Kutistuvat lisäksi pesussa melkoisesti.

Kivan värikkäitä, tykkään erityisesti merkin mekoista, topeista ja paidoista. Yritän aina ostaa sellaisia, missä ei olisi mauttomia tekstejä ja lapsellisia yksityiskohtia. Eihän niistä mitenkään laadukas vaikutelma tule: ohuista, halvoista materiaaleista kun ovat tehtyjä. Laukut myös sellaisia ns. täti-Monikan tyylisiä, sellaisia homssuiselle laukku-lissulle sopivia.

Vierailija

Eivät minusta ole kalliita ollenkaan, mutta kaikki on ilmeisesti suhteellista. 

Itse rakastan Desigualia, koska tykkään todella vahvoista väreistä ja kuvioista. Niitä ei monelta merkiltä Suomessa saa. 

En ole huomannut mitään laatuongelmia, eikä mulla ole kutistunutkaan koskaan Desigualin vaatteet pesussa kuten joku mainitsi. Väritkin pysyvät erittäin hyvin. Tosin pesen aina kaiken 40 asteessa, johtuisiko osin siitä että säilyy hyvänä.

Se on kyllä totta että koot ovat pieniä ja tehty siroille espanjattarille. Itse olen hoikka (165 cm, 53 kg) mutta mulla on E-kupin tissit, joten joudun ostamaan kokoa XL. Lisäksi monen mekon tai tunikan alle on puettava toppi, koska kaula-aukko on niin iso että ilman toppia näyttäisi todella irstaalta kun ryntäät pursuisivat siitä isosta kaula-aukosta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kestäviä, mutta aivan järkyttävän rumaa kuosia suurin osa. Mun mielestä noi ei edes ole kalliita.

Itse vaatteiden, kenkien ja asusteiden mallit ja leikkaukset ovat mielestäni ihania mutta kuosien räikeys ja kirjavuus estää mua ostamasta Desigualia.

Se räikeys ja kirjavuus on juuri Desigualin juttu, minkä takia me räikeän ja kirjavan ystävät sitä ostetaan :) Ei todellakaan ole jokaisen tyylisen ihmisen merkki vaan nimenomaan profiloitunut värikkäisiin, dramaattisen tyylisiin vaatteisiin.

Vierailija

Osa menee vähän yli, mutta jotkut niistä kuoseista on tosi kivoja. Itse pidän väreistä ja Desigual on kivaa vaihtelua ainaisten mustien vaatteiden joukossa. Toki ainakin opiskelijalle vähän hintava merkki.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Yliarvostettua wt-"tyyliä".

Ja taas näitä, joilla ei ole harmainta hajua siitä, mitä wt tarkoittaa. Se on rasistinen herja, jolla viitataan köyhään, maalaiseen, kouluttamattomaan kansanosaan USA:ssa. Se ei tarkoita samaa kuin huono, keskiluokkainen, poroporvarillinen, tyylitön tai ylipäänsä kaikki mistä ei niinku ite tykkää.

Jos wt siirretään Suomen oloihin, niin sitä tyyliä ei todellakaan ole mikään mekko, joka maksaa satasen. Sanoisin, että lähinnä pieruverkkarit ja crocksit ja karjalalippis tulevat mieleen.

Vierailija

Todella yleinen entisessä asuinmaassani (Etelä-Eurooppa). Sellainen 40 tai 50+++ täti-ihmisten revittelyvaate. Periaatteessa olisin voinut ostaakin, mutta sitten ajattelin tuota tätiytymistä ja jätin sikseen.

Meillä on yksi pikee-paita pojalla. Ihan hyvin on kestänyt käyttöä, mutta kyllä ne värit haalistuu.

Vierailija

Mauttomia. Minun mielestäni tietenkin, makujahan on monia. 

En vain pysty näkemään niitä kuoseja hyvännäköisinä. Äitini käyttää näitä vaatteita, joten en koskaan arvostele ääneen tätä merkkiä, ettei hän pahoittaisi mieltään. Mutta lähes kaikki merkin vaatteet näyttävät vain yksinkertaisesti tyylittömiltä ja huonolla maulla tehdyiltä. Minun on vaikea ymmärtää, että jonkun esteettinen silmä viehättyy niistä. 

Silti, kukin pukeutukoon mihin lystää. En minäkään muilta kysele, mitä pitäisi päälle pukea. Laitan juuri sitä, mikä MINUN makuuni sopii. 

Vierailija

Jotkut kuosit ovat kamalan räikeitä, enkä tykkää yhtään jos merkki on vaatteessa suurena, kuin huutomerkkinä. Monen mekon mallit ovat tosi hyviä, vyötäröllä kunnon kavennus eikä liian lyhyitä.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat