Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljon saatte talousrahaa teidän miehiltä /kk?

Vierailija
25.05.2016 |

Mä saan tonnin ja siitä pitää riittää ruokaan, kodin pikkuhankintoihin, hygieniaan, lasten juttuhin ja mun omiin ostoksiin. Jos tonni ei riitä niin laitan loput omista rahoistani.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se on?

Vierailija
2/42 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talousrahaa? Hoidatko siis yksi kaikki teidän kotitalouden hankinnat? Mitä sillä miehen ylijäävällä palkalla ostetaan?

Minulla ei tosiaan ole mitään erillistä talousrahaa, koska silloinkin kun olin kotona, kumpikin osti ruokaa, lasten vaatteita ym. taloushankintoja kun ehti. Useammin se olin kotivuosina minä. Maksoin tililtäni ja jos rahat alkoivat loppua, mies siirsi lisää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

150-200€

Vierailija
4/42 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kestä. :-)

Vierailija
5/42 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keneltä? Valitettavasti mulla ei ole ketään muuta rahanantajaa kuin asiakkaat. 

Vierailija
6/42 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä saan tonnin ja siitä pitää riittää ruokaan, kodin pikkuhankintoihin, hygieniaan, lasten juttuhin ja mun omiin ostoksiin. Jos tonni ei riitä niin laitan loput omista rahoistani.

Asutko 1950 -luvulla?

Vierailija
7/42 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan miehelleni 1500 euroa kuukaudessa hankintoihin. Hän on kotona ja en seuraa mihin rahat käyttää. T. Erikoislääkäri, 3 lasta.

Vierailija
8/42 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D öö... No, 0 euroa. Olen itsenäinen, miehestäni erillinen henkilö.

Vierailija
9/42 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni tienaa vähemmän kuin minä, joten vastaavasti maksan suuremman osan perheen menoista.

t: juristi

Vierailija
10/42 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on oma tili mutta näin hoitovapaalla ollessa minulla on myös rinnakkaiskortti miehen tilille. Saan oman harkinnan mukaan päättää kumpaa käytän kaupassa (minä maksan, mies pakkaa tavarat jos yhdessä käydään). On myös sanonut että olen vapaa käyttämään hänen korttiaan aina tarvittaessa muulloinkin. Isommista hankinnoista keskustellaan  yhdessä.

Vierailija
11/42 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivoja nää keskustelut lasten ja vaimon viikkorahoista.

Vierailija
12/42 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheltä en yhtään, pahus kun meni ja kuoli. Toki kela maksaa hänen osuuttaan.

Vierailija
13/42 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään tuollaista erityistä budjettia. Hoidan maksut niistä tuloista mitä tilille tulee. Sinne tulee molempien palkat ja osinkorahat ovat myös vapaata riistaa. Mies säästää omasta palkastaan 10% itselle työnantajan ohjelman kautta, mutta muuten miehen palkalla saa maksella yhteisiä laskuja. Jos mies ostaa joskus itselleen jotain suurempaa samaan aikaan kun muuten ei ole ylimääräistä rahaa, pyydän kainosti että mies maksaa ostoksensa omista säästöistään. Enimmäkseen rahat riittävät hyvin, mutta jos sattuisi etteivät riitä, niin sitten pitää myydä sijoituksia vähemmälle. 

Vierailija
14/42 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkanlaskijamme Antero piffaa tilille n. 3000 e/kk.

Vierailija
15/42 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä siirrän tarvittaessa yhteiseltä/miehen tililtä lisää omalleni.

Vierailija
16/42 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyiseltä en saa euroakaan kun on sen verta köyhä. Sen sijaan exäni maksaa minulle. Välillä pyydän lasten kautta "heille" rahaa vaikka ne tulevat itselle laskuihin :)

Vierailija
17/42 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh. Molemmilla on omat tilit. Maksamme kulut puoliksi. En tarvitse talousrahaa.

Vierailija
18/42 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilille tulee kuussa keskimäärin 3200 euroa ja käytän ne juuri niin kuin haluan. Mies käyttää myös tahollaan rahansa mihin haluaa. Kun muutamme yhteen, minä tienaan enemmän joten miehen rahoja en tarvitse.

Vierailija
19/42 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin tällöin annan miehelle talousrahaa ruokaostoksia varten. Muutamista satasista on kyse.

Vierailija
20/42 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä vitsi? Mulla on omat tulot, ja miehelläkin omansa (mulla on jotain nelinkertaiset häneen verrattuna). Kumpikin makselee sen mitä jakselee, ei jaksa räknätä joka helvetin euron latia.