Paljon saatte talousrahaa teidän miehiltä /kk?
Mä saan tonnin ja siitä pitää riittää ruokaan, kodin pikkuhankintoihin, hygieniaan, lasten juttuhin ja mun omiin ostoksiin. Jos tonni ei riitä niin laitan loput omista rahoistani.
Kommentit (42)
Sen verran mitä kulloinkin pyydän. Vaihtelee 0-3 000 €:n välillä.
850e kuussa mistä hoidan myös vakuutukset. Niukasti riittää, ja todella tiukassa on lisäraha. Tässä välissä oli aikoja kun en saanut itselleni tuolla rahalla oikein mitään. Aloin sitten liioitella ja voivotella miten taas on hinnat nousseet, en saanut sinulle tuotua yhtään saunaolutta rakas :( Oli pakko jatkaa lihapullia runsaalla määrällä jauhoja (ei olleet hyviä, tein itselleni pari terveellisempää sivuun :D) kun hinnat on niiiin nousseet :( Ja mies harkitsee jos nostaisi satasella rahaa :) Jos sen tekee, voin alkaa säästää itselleni siitä ihan useamman satasen!
23 jatkaa, en siis mitään eroa varten rahaa säästä ja kerrytä vaan yksi laukku olisi mielessä :)
Luin muita kommentteja ja tääkö onkin joku vitsi? Mitä järkee.. 23+24
???
=D =D
no ei ole mitään toiselle annettua talousrahaa. Molemmat käy töissä, tienaan noin. 500-1000e enemmän. Riippuu siitä kuinka paljon jaksan tehdä ylitöitä ja miten sattuu pyhät listan osumaan. Maksetaan laskut sen tililtä kummalla sattuu olemaan rahaa. yhteiselle säästötilille laitetaan 1000-2000e / kk. Lapsia 1. Eli ei meillä lasketa tai rahaa vaihdeta.
En millään arvostele, mutta kyllä tuntuisi ihan kamalalta olla pyytämässä toiselta rahaa. Olen sen verran "ylpiä ihiminen" että todella mielelläni teen töitä ja kannan oman korteni kekoon. Kenenkään ei ole koskaan tarvinnut minua elättää, eikä sellaista tilannetta kyllä tule jos se minusta on kiinni.
Tämä viesti oli tarkoitettu " 1960-luvun av-palsta".
Lapset on yhteisiä, koti on yhteinen, lähes kaikki hankinnat tulevat yhteiseen käyttöön, joten tilikin on yhteinen.
Vierailija kirjoitti:
Pidin itsestäänselvänä että aloitus on vitsi, mutta Jotkut ovat vastanneet ihan tosissaan.
Onko mahdollista, että AP kyselee vakavissaan?
Periaatteessa mahdollista, jos on koko elämänsä kotiäitiydelle pyhittänyt ( lestadiolainen) , jolla hyvin vanhanaikainen mies.
No entä jos mies tienaa ja ite ei?! Kai sillon saa pyytää jos tekee vaiks ruuan perheelle... -23
Meillä yhteinen tili jossa suurin osa tuloista tulee mieheltä. Saan käyttää niin paljon kuin jaksan. Ihan kaksin asutaan, olen silti kotirouva :) mulla menee omiin menoihin joku 2000e, mies hoitaa laskut.
Vierailija kirjoitti:
Lapset on yhteisiä, koti on yhteinen, lähes kaikki hankinnat tulevat yhteiseen käyttöön, joten tilikin on yhteinen.[/quo
Niin, ja minä olen kotiäiti ja mies palkkatyössä. Arvotamme kummankin homman samalle tasolle, joten en tunne noloutta käyttää miehen palkkarahoja. Koskaan emme ole rahasta riidelleet. Kaikki on yhteistä.
Mä laskin että viime kuussa mulla meni ruokaostoksiin noin 550 €, kemppariin ja muihin sellasiin noin 80 €, lasten vaatteisiin noin 130 €, tytön hamstereille ruokaa ja muuta 25 €, joku kesän leirimaksu 70 € ja itselleni vaatteita 180 € . Noin 1050 yhteensä eli hyvin riitti talousrahat, mun rahoista meni vain 50 €.
Mies maksaa tietenkin kaikki laskut, autot plus bensat.
Ja jos on jotain isompaa sisustusjuttua tai kodinkonetta, niin puhun miehelle ja sitten päätetään yhdessä. Mut miten käytän talousrahat saan päättää itse.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Meillä yhteinen tili jossa suurin osa tuloista tulee mieheltä. Saan käyttää niin paljon kuin jaksan. Ihan kaksin asutaan, olen silti kotirouva :) mulla menee omiin menoihin joku 2000e, mies hoitaa laskut.
Kotirouva ilmeisesti kuulostaa mielestäsi paremmalta kuin prostituoitu, joka ilman muuta olet.
Opiskelen ja vaimo on kovapalkkaisessa tyässä. Tavallisesti käymme yhdessä kaupassa minun valitessa ostokset hänen maksaessa. Toisinaan käyn yksin kaupassa ja maksan ostokset itse. En saa talousrahaa, enkä sellaista kaipaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotirouva ilmeisesti kuulostaa mielestäsi paremmalta kuin prostituoitu, joka ilman muuta olet.
Ime pienen pientä pippeliäsi.
Laitamme molemmat tonnin kuussa perheen menoihin. Valitettavasti juuri ja juuri riittää (esim. Pk maksut yksin 600e/kk). Lisäksi molemmat laitamme tonnin lainan lyhennykseen. Kummallekin jää vähän "omaan käyttöön" nettopalkasta.
Toivoisin et tää olis omalla kohdallani vitsi!!!
Hoidan enimmän osan lasten menoista (harrastukset plus vaatteet plus kaikki muu), se on jäänyt päälle kotiäitiajoista ja niin paljon muita laskuja kun vaan näillä "tuloilla" pystyn. Just nyt mulla ei siis ole mitään tuloja/hyvin pienet tulot, koska oon perustamassa yritystä. Ei mitään muita yhteiskunnan tukiakaan kuin lapsilisät. Koko suhteemme ajan oon opiskellut, ollut kotona lasten kaa yms. Eli selvästi pienituloisempi. Mies suhtautuu tähän ihan ok mut kyllä mua alkaa ottamaan päähän tilanne. Mieheltä saan tällähetkellä tukea n 600€ kuussa, ja se ei tietenkään riitä. Odotan kuin kuuta nousevaa sitä päivää et voin alkaa maksamaan itselleni palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ime pienen pientä pippeliäsi.
Onneksi minulla ei ole sellaista, pientä eikä suurta, nainen kun olen.
Ylläpidetty nainen vain on kautta aikojen laskettu prostituoiduksi.
Olen meillä se elättävä osapuoli. Rahaa saa tasan sen verran, kun pystyy tekemään töitä!
Pidin itsestäänselvänä että aloitus on vitsi, mutta Jotkut ovat vastanneet ihan tosissaan.
Onko mahdollista, että AP kyselee vakavissaan?