Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suurperheet, voisitteko selkeästi ilmoittaa montako teitä on tulossa ja pitää siitä kiinni

Vierailija
25.05.2016 |

Lähisuvussani on uusiosuurperhe: pariskunta, jolla kummallakin muutama teini edellisistä liitoistaan.
Mikä tahansa kekkeri ja sukupäivällinen on yhtä kauhujännäriä, kun tästä pariskunnasta ei ikinä tiedä tulevatko he kahdestaan vai tuleeko huushollista kahdeksan ihmistä, jotka kaikki syövät paljon.
Minä ja mieheni asumme kahdestaan. En todella halua tehdä ruokaa hukkaan heitettäväksi. Viime aikoina ei ole edes huvittanut kutsua näitä ihmisiä kumpaakaan meille, koska viestintä ei tunnu yhtään pelaavan.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kysynyt heiltä asiaa?

Vierailija
2/6 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei siis koskenutkaan kaikkia suurperheitä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en tiedä niin kysyn suoraan että tuleeko teitä 2 vai 6. Jos on niin tuttuja että voi kutsua kylään niin voi myös puhua ja kysellä normaalisti.

Jos eivät "kutsun aikoihin" vielä tiedä montako tulee niin kysäisen asiaa tekstarilla päivää ennen juhlia ennenkuin menemme kauppaan ostamaan herkut/ruuat/juomat.

Vierailija
4/6 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kysynyt heiltä asiaa?

Joka kerta. Vastaukset ovat joko epämääräisiä tai sitten niitä ei tule.

Mutta joo, on sattunut sitäkin, että mies sopii poikansa kanssa (kyseessä siis mieheni poika avovaimoineen). Mies ei tajua kysyä eikä poika tajua ilmoittaa. Luulisin että noin se käy; itsehän en ole tuolloin kuulemassa.

Mutta olen jo miehellekin sanonut, että tää porukka epämääräisyyksineen ei minua laisinkaan miellytä, kun en kerran tiedä keitä tulee ja keitä ei tule. Että hoitaa tarjoilun täällä sitten keskenänsä näiden kanssa. Miestä ei miellytä sekään.

Luulisi kumminkin, että tuo sakki ymmärtäisi itsekin olevansa aikamoinen lisä kaksihenkiseen talouteen. Rehellisesti, tämä sakki on pämähtänyt meille myös yllärinä paikalle, ilmoittaneet olevansa nälkäisiä ja kysyneet ruokaa. Mieheni kiltisti yrittää siinä kaivaa kaappeja. Itse olen luovuttanut ja ilmoitan vaan että eipä ole. Tästäkin tuon huushollin emäntä on keksinyt ihmetellä meidän tyhjää jääkaappia, heillä on kuulemma AINA jotain varalla. No meillä ei ole.

Ap

Vierailija
5/6 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama tilanne (tosin kyseessä ei ole uusioperhe), mutta siis en saa oikein ikinä selvää vastausta -tai sitten vastaus ei pidä- siihen montako heiltä tulee kutsuihin. Mun puolesta kaikki on tervetulleita, mutta on tosi vaikeaa arvioida tarjoilujen määrään kun se saattaa heittää pelkästää heidän perheen osalta viidellä hengellä....

Vierailija
6/6 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei siis koskenutkaan kaikkia suurperheitä..

Miten niin?

Tuo porukka, joka minua eniten riepoo (koska ollaan paljon tekemisissä läheisen sukusuhteen vuoksi) on uusioperhe. Mutta yhtä paljon riepoo se serkkuni perhe, jossa on neljä kasvavaa lasta. Heitäkin saattaa tulla kaksi tai kuusi. Pännii.

Mutta ok, olkaa sitten sujut sen kanssa että kaikille ei riitä tarjottavat, jos kerran se ilmoittaminen on niin hemmetin hankalaa, ja toisten asemaan asettuminen vaikeaa, ja maapallon ekologian huomioiminen ja ruokatuhlauksen minimoiminen täysin mahdoton ajatus. Mitäpä se minulle kuuluu miten te asianne järjestätte... eikä teillekään tarvitse kuulua miten minä jääkaappini järjestän.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi