Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Olen raskausviikolla 15 ja parin viime viikon aikana yksi reidessä oleva luomeni on alkanut oireilemaan. Siihen kasvaa siis rupea, sellainen ihokerros, jonka saa nyppäisemällä pois. Luomi on aika lättänä, eli ei ole koholuomi. Muuten luomea ei kutita tms. Tulisiko olla huolissaan? Lääkäri on vasta 1.6, joten kyselen nyt täältä, olisko kellään kokemuksia vastaavista luomista ja onko vaarallista? :(

Kuva luomesta:

http://aijaa.com/52BC7R

Sivut

Kommentit (22)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mulla on tuollaisia luomia ympäri kehoa ollut koko ikäni

Enkä ole pitänyt edes minään.

Mutta mua huolestuttaa nyt kun solisluun seudulle on ilmestynyt ihoon etusormen päänkokoinen punertavan/ rusertava läntti joka ei katoa.

Siinä ei siis ole ollut luomea vaan pelkästään ihossa näkyy tuollainen lisäksi iho on siitä joteniin kiiltävämpää ja kurttusempaa.

Voiko olla ihosyöpä?? Paloin tänää keväällä auringossa.

Miten ihosyöpä alkaa jos siihen ei liity luomea??

Vierailija

Onko huolestuttavaa jos luomeen kasvaa rupi? Olen kuullut että raskausaikana luomet saattaisivat reagoida jotenki ilmeisesti raskaushormoneihin ja alkaa kasvaa tms. Mutta huolestuttaa, onko tuo rupi nyt ihan normaaliakaan? Voiko esim. melanooma oireilla noin?

Vierailija

Katsoin, että tuossa on jonkun läskiäijän karvainen vatsa :) 

Ettei sulla olisi jokin hormonihäiriö, jos reisissä on tuollaiset karvat?

Mutta itse kysymykseen... puhu lääkärille, kun näet.  Luomen ei pitäisi noin "elää" pinnalta, mitä kuvailet. Mutta voit aivan hyvin odottaa nämä päivät. 

Jos olisi pahin skenaario eli melanooma, niin ei se parista päivästä ole kiinni. 

Vierailija

Suosittelen käymään lääkärissä 4, ihan oman mielenrauhan vuoksi. Asia on nopeasti selvitettävissä asiantuntevan lääkärin avustuksella.

Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ainakaan reidessä kasva karvoja, yök :x onko toi yleistäkin että naiset on noin karvaisia

Jep, meitä on kaikenkarvaisia, -kokoisia ja -muotoisia. Ei oo mikään pakko kestää vaan aina voi turvautua Nyrkki Kyllikin puoleen, jos kovin alakaa ahistaan.

Itsellänikin reisissä karvoja.

A lion never loses sleep over the opinions of sheep.

Vierailija

Luomi on kyllä ollut minulla ihan lapsesta saakka, ollut siis aina tuollainen ihonmyötäinen lättänä. huolestuttaa nyt vaan tuo rupi :((

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ainakaan reidessä kasva karvoja, yök :x onko toi yleistäkin että naiset on noin karvaisia

Piti katsoa ihan kolmeen kertaan, mutta en näe ainuttakaan karvaa. Pitäisikö mun uusia lukulasit?

Luomi näyttää hyvänlaatuiselta, mutta voidaan se poistaa, kun se sinua kerran häiritsee.

Vierailija

Anastasia kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Jep, meitä on kaikenkarvaisia, -kokoisia ja -muotoisia. Ei oo mikään pakko kestää vaan aina voi turvautua Nyrkki Kyllikin puoleen, jos kovin alakaa ahistaan.

Itsellänikin reisissä karvoja.

Femakko loukkaantui. Olen muuten nainen jos et sitä viestistäni tajunnu.

Vierailija

Siis oikeastiko te tontut ja vatipäät vittuilette toiselle, joka selvästi on huolissaan!

Olen kylläkin ihan pelkkä maallikko, mutta jokusen luomen vuoksi joskus lääkärissä asioinut ja muillakin niitä ihmetellyt (aina ovat olleet normaaleja), niin siltä pohjalta tuo ei näytä omituiselta, mutta se että se tuottaa jatkuvasti rupea, on seikka jonka vuoksi sun kannattaisi varata aika lääkärille jo nyt. Maksaa mitä maksaa, mutta menet vaikka yksityiselle, asiahan on tärkeä. Käyt näyttämässä ja kerrot kaiken, siten saat mielenrauhan. Tuskin on mitään, harvoinhan ne on.

Vierailija

Jos sulla on lääkäriaika 1.6, niin ihan hyvin voi siihen asti odottaa. En oo mikään asiantuntija, mutta näyttää aika tavallisesta. T: Kalpea nainen jolla on vähintään 100 luomea ja vielä karvaisemmat reidet

Vierailija

Tämä keskustelu poistettiin jo kertaalleen sen jälkeen, kun aloittaja oli jo saanut vastaukset kysymyksiinsä. Mitäs provoilua tämä nyt on? Ilmeisesti nännin reunan näkyminen kuvan yläreunassa onkin sen pääasia koko tarinassa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tämä keskustelu poistettiin jo kertaalleen sen jälkeen, kun aloittaja oli jo saanut vastaukset kysymyksiinsä. Mitäs provoilua tämä nyt on? Ilmeisesti nännin reunan näkyminen kuvan yläreunassa onkin sen pääasia koko tarinassa.

Onhan se aika paha, jos nänni ja reiden luomi näkyvät samassa pienessä kuvassa. Joskaan tuo kuvan reunan muutos ei nänniltä näytä.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat