Meneekö muilla vatsa sekaisin ruisleivästä?
Mulla menee ja helvetti kun piti eilen illalla syödä monta palaa. Nyt sitten kärsitään. Hemmetin ärtyvä suoli! Miten voisin saada vatsan taas rauhoittumaan…?
Kommentit (27)
Tykkään et on ripuli, siksi syön ruisleipää.
Joo, en pysty syömään sitä ollenkaan, koska IBS. Ainoa leipä joka mulle sopii, on täysin valkoinen vehnäleipä. Kaikki missä on vähänkään enemmän kuitua on myrkkyä, ripsa lentää.
Ruisleipää ei kaupoissa edes myydä. Suurin osa vehnä pullaa mihin lyöty 20% ruista näön ja nimen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Joo, en pysty syömään sitä ollenkaan, koska IBS. Ainoa leipä joka mulle sopii, on täysin valkoinen vehnäleipä. Kaikki missä on vähänkään enemmän kuitua on myrkkyä, ripsa lentää.
Sama homma täällä. Suolisto ei kestä ruista, tulee alavatsa niin kipeäksi, että en pysty edes seisomaan suorassa, kun kipu kouristaa niin. Kaurapuuro aiheuttaa saman. Tavallinen vehnäleipä sopii, ei mitään kipuja eikä ikäviä vessakäyntejä. Syön silti leipää max. pari palaa päivässä, koska en pidä vehnäleipää kovin terveellisenä.
Mulle tulee järkyn hajuiset ilmavaivat, jos yhdenkin viipaleen syön. Silti syön joskus, on niin hyvää ja toivon että suolisto tottuisi.
vanhemmiten pötsi ei siedä enää ruisleipää joten kauraleipä toimii ja gluteeniton kaurapuuro.
Jätin pois, kun vatsa kipuilee ruisleivän syömisestä sekä turpoaa jättipalloksi. Näytän siltä, kun olisin 6kk raskaana...ei oo kärsimyksen arvoista. Kauraleipään vaihdoin, siitäkin saa kuitua vaikkakin kyllä vähemmän.