Vierailija

Minulla on vain Visa ja nyt mietin, että riittääkö se. Käteistä voisi tietysti nostaa. Olen seurueen ainoa täysikäinen ja yli viikon matkasta on kyse. Kaikki ateriat, hotellilasku ja ostokset maksan minä.

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

Voithan sinä nostaa sitä luottorajaa, jos epäilet kortin riittävyyttä. Pidä myös pientä käteis-varakassaa mukana, tai siis hotellin kassakaapissa, siltä varalta että kortti rikkoutuu tai automaatit ovat tiltissä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minulla on vain Visa ja nyt mietin, että riittääkö se. Käteistä voisi tietysti nostaa. Olen seurueen ainoa täysikäinen ja yli viikon matkasta on kyse. Kaikki ateriat, hotellilasku ja ostokset maksan minä.

On kaksi, jo siitäkin syystä, että jos toinen varastetaan tai se häviää. Mikä sun luottoraja on? JOs se on monta tonnia, niin sen takia ei varmaan kannata toista hommata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Ei toista korttia luottorajan takia tarvitse hankkia. Luottorajaa voi aina nostaa. Sen sijaan varakortti on hyvä olla silta varalta, että ykköskortti ei jostain syystä suostu toimimaan jossain. Itselleni näin on käynyt harvoin, mutta muutaman kerran kuitenkin.

Vierailija

Kolme itse asiassa.
Pari kertaa on varakortti tullut tarpeeseen: kerran oli korttini kopioitu ja se suljettiin ja kerran vuokrasin Porschen ja siihen vaadittiin 2 kansainvälistä korttia ennen kun avaimet lyötiin käteeni.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei toista korttia luottorajan takia tarvitse hankkia. Luottorajaa voi aina nostaa. Sen sijaan varakortti on hyvä olla silta varalta, että ykköskortti ei jostain syystä suostu toimimaan jossain. Itselleni näin on käynyt harvoin, mutta muutaman kerran kuitenkin.
Tarkoitatko varakortilla luottokortin kaksoiskappaletta? Tiedätkö, saako tavalliselle pankin (Luottokunnan) Visalle sellaisen? ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Sama. Pari kertaa vuosien varrella on käynyt niin, että hotellissa laskua maksaessa kortti ei olekaan pelittänyt (vaikka saldo nollilla ja luottoa reilusti), onneksi oli toinen kortti. Ja itse asiassa olisi ollut vielä kolmaskin. Harvinaisiahan nuo ongelmat varmaan on, mutta mitä tapahtuisi jos kortti ei vain kelpaisi, ja lento olisi jo piakkoin lähdössä...?

Vierailija

Turvallisinta varmaan olisi esim luottokortti & visa electron, juurikin siksi jos toinen varastetaan tms. Tai luottokortti esim suljetaan kopioinnin takia. En usko että kaksoiskappaletta saa omasta kortista, tietty rinnakkaiskortilla voisi tuota kiertää. Jos olisin ainoa "maksaja" reissussa, eikö mahdollisuutta toiseen korttiin olisi, nostaisin varmaan reilusti käteistä mukaan, ja säilyttäisin suurinta osaa & korttia hotellilla safe deposit boxissa tms.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko varakortilla luottokortin kaksoiskappaletta? Tiedätkö, saako tavalliselle pankin (Luottokunnan) Visalle sellaisen? ap

En, vaan tarkoitan eri pankin myöntämää luottokorttia. Esim. itselläni on pankin myöntämä Mastercard pääkorttina ja varakorttina S-pankin Visa, jonka saa vieläpä ihan ilmaiseksi. On hyvä olla nimenomaan kaksi erilaista korttia jos esim. joku automaatti ei syystä tai toisesta kelpuuta toista.

Vierailija

Rinnakkaiskortti ei auta, kun ne suljetaan kaikki. Tuttava oli reissussa ja poika hävitti rinnakkaiskortin kotimaassa. Siinä meni se pääkorttikin lukkoon.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Sama. Pari kertaa vuosien varrella on käynyt niin, että hotellissa laskua maksaessa kortti ei olekaan pelittänyt (vaikka saldo nollilla ja luottoa reilusti), onneksi oli toinen kortti. Ja itse asiassa olisi ollut vielä kolmaskin. Harvinaisiahan nuo ongelmat varmaan on, mutta mitä tapahtuisi jos kortti ei vain kelpaisi, ja lento olisi jo piakkoin lähdössä...?

Meile kävi juuri näin Torontoss hotellissa pari kk sitten: matkakaverin kortti ei toiminut, ja käytimme sitten minun korttiani. Vieläkän emme tiedä syytä tuohon.

Vierailija

Kaksi korttia, jos tulee tarve sulkea toinen. Ja niille kannattaa olla luottokorttikotelo, jossa pidät niitä eri taskuissa. Lompakko tai käsilaukku on ensimmäinen joka viedään, jos viedään. Minä olen pitänyt käteisenkin taskussa, enkä ole ottanut muiden nähden isoa nippua rahaa näkyville, vaihtorahana tulevat pienet rahat laitan lompakkoon.

Kerran lompakko yritettiin viedä. Sain otteen lompakosta ennen kuin sai vietyä, mutta varas repi sen irti ja lähti juoksemaan. Kun sitten huusin paikallisella kielellä varas ja juoksin perään, hän heitti sen maahan.

Vierailija

mulla on yksi luottokortti ja kaksi muuta ihan tavallista debittiä. Tästä on aina löytynyt toimiva kortti, vaikka jonkun kohdalla olisikin ollut ongelma.

Vierailija

Meillä on kolme : visa, american ja mastercard. Ihan vain sen takia että jos jotain sattuu (kortti kopioidaan, varastetaan, yhteyksissä on häiriö jne.) niin joku kortti toimii.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole yhtään luottokorttia. En tiennyt, että sellainen pitää olla.

Miten sinä maksat lennot ja hotellin ulkomailla?

Vierailija

Mulla on Visa ja Mastercard nykyisestä kotimaastani ja lisäksi suomalainen Mastercard.

Meillä on myös käteistä yleensä jonkin verran mukana. Saksassa ei päästy parkkihallista ulos, ennen kuin haettiin käteistä. Ei sattunut olemaan euroja yhtään. Ja Tukholmassa ei päästy kauppakeskuksen vessaan, kun ei ollut kruunuja :(

Ei oo kiva etsiä pankkiautomaattia, kun meinaa jo lirahtaa housuihin :(

Vierailija

Minulla 3 kpl.

Finnair-Diners Club jolla pääsen loungeihin, American Express koska reissaan Jenkeissä aika usein, ja MasterCard joka on yhdistetty credit/debit-kortti :)

Vierailija

Rahanvaihto kannattaa jo aina Suomessa ja käteistä tosiaan mukaan, sen opin aikoinani kun kohdemaassa taksit eivät ottaneet kortteja, ja paikalliset valuutanvaihtopisteet olivat lakossa ja pankkiautomaatit suljettu.

Vierailija

Ei ole yhtään luottokorttia. Visa Electronilla olen pärjännyt Euroopassa ihan loistavasti jo viiden vuoden ajan (2-5 ulkomaanmatkaa vuodessa). Sillä voi ostaa lennot, varata ja maksaa hotellit, nostaa käteistä automaateista jne. Suurimman osan matkoistani olen tehnyt yksin.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat