Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkomailla matkustelevat, onko teillä kaksi luottokorttia?

Vierailija
25.05.2016 |

Minulla on vain Visa ja nyt mietin, että riittääkö se. Käteistä voisi tietysti nostaa. Olen seurueen ainoa täysikäinen ja yli viikon matkasta on kyse. Kaikki ateriat, hotellilasku ja ostokset maksan minä.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi korttia, mutta toinen debit. Se on toiminut kaikissa Euroopan maissa ja nyt en ole sen ulkopuolella matkustanut. Mutta aina kahden kortin varassa vaikka se tarkottaisi kahta luottokorttia.

Vierailija
22/27 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vara venettä kaada. Itsellä on kaksi korttia ja on myös ollut tilanteita että syystä tai toisesta toinen kortti ei ole toiminut, kun on hotellista lähtiessä yrittänyt maksaa. Varakortti helpottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahanvaihto kannattaa jo aina Suomessa ja käteistä tosiaan mukaan, sen opin aikoinani kun kohdemaassa taksit eivät ottaneet kortteja, ja paikalliset valuutanvaihtopisteet olivat lakossa ja pankkiautomaatit suljettu.

No eipä ole koskaan vielä käynyt niin että ulkomailla ei olisi saanut rahaa kortilla. Suomessa vahdettu valuutta on helvatun kallista.

Vierailija
24/27 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Debit/Credit-yhdistelmäkortit eivät kaikkialla toimi (aina edes Ruotsissa), joten tämä on hyvä muistaa. Yhdellä Visalla olen aina mennyt, mutta varmuuden vuoksi kannattaa aina olla käteistä.

Terv. Matkustanut 34 maassa ja asunut 4:ssä

Vierailija
25/27 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei toista korttia luottorajan takia tarvitse hankkia. Luottorajaa voi aina nostaa. Sen sijaan varakortti on hyvä olla silta varalta, että ykköskortti ei jostain syystä suostu toimimaan jossain. Itselleni näin on käynyt harvoin, mutta muutaman kerran kuitenkin.

Tarkoitatko varakortilla luottokortin kaksoiskappaletta? Tiedätkö, saako tavalliselle pankin (Luottokunnan) Visalle sellaisen? ap

Eiköhän tarkoittanut eri luottokorttia, aina perempi jos on kaksi eri luottoyhtiön korttia, jos toisen palvelut on jostain syystä kaput.

Vierailija
26/27 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän visa electronia ja käteistä. Hyvin oon pärjännyt ilman luottokorttia.

Vierailija
27/27 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole yhtään luottokorttia. En tiennyt, että sellainen pitää olla.

Miten sinä maksat lennot ja hotellin ulkomailla?

Itse olen maksanut ihan verkkopankin kautta tilatessani lennot ja hotellit Suomesta käsin. Hotellin oon siis myös maksanut etukäteen. Hyvin on onnistunut näin kavereiden kanssa tehdyt reissut. Itse reissulla on sit mukana visa electron ja jonkin verran käteistä. Kanada on ainoo paikka missä kortin kanssa oli ongelmia (en vieläkään tiedä mistä johtui) mutta olin silloin reissussa äitini kanssa ja hänen korttinsa toimi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä