Vierailija

Ongelmani on, että vietän kaikki päivät sisätiloissa katsellen tv:tä tai ollen tietokoneella. Koen kaikenlaisen urheilun tylsänä. Ei edes huvita lähteä kävelemään ulos vaikka sää on hirveä. Olen vielä parikymppinen, mutta pelkään terveysongelmien lisääntymistä mitä vanhemmaksi tulen. Miten sitä saisi itsensä innostuneeksi liikunnasta? Eikä sen edes tarvitsisi olla mitään liikuntaa. Jos pelkästään jotenkin saisin elämääni aktiivisemmaksi, että siinä ohessa tulisi vaikka hyötykävelyä. Minua ei vaan yksinkertaisesti huvita mennä ulos eikä liikkua edes sisällä. En ymmärrä, miten voisin nauttia liikkumisesta.

Kommentit (9)

Vierailija

Kokeile alkaa käydä tietokoneella ja lukemassa kirjastossa. Valitse kirjasto jonne on jonkin verran matkaa, ja vaikkapa pyöräile sinne. Näin saisit hieman aktivoitua itseäsi pikku hiljaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei edes huvita lähteä kävelemään ulos vaikka sää on hirveä.

Siis piti kirjoittaa, vaikka sää on kaunis! AP

Vierailija

Saattaa olla, että voisit innostua, kun pääsisit alkuun. Auttaisiko yhtään, jos kuuntelisit kävellessäsi musiikkia, radio-ohjelmia tai podcasteja? Mä lataan joskus lenkille lähtiessäni jonkun kiinnostavan podcastin puhelimeen ja kuuntelen sitä. Luuletko, että voisit innostua geokätköilystä? Pyöräily on myös sellainen juttu, johon voi liittää oheistoimintoja, esim. käydä katsomassa nähtävyyksiä tmv. Jos olet yhtään tavoitteellinen ihminen, siihen voi tietenkin liittää vaikka sellaisen jutun, että haastaa itsensä polkemaan jonkun tietyn matkan esim. kuukaudessa. 

-

Ei sitä liikuntaa ihan valtavia määriä tarvitse harrastaa tai pyrkiä mihinkään huippukuntoon. Kun löytäisit jonkun jutun, josta aloittaa!

Vierailija

Sinua ei niinkään rajoita se, ettet mielestäsi pidä liikunnasta, vaan se oletus, että jostakin täytyy innostua, jotta sitä voisi tehdä. Ei se niin mene. Usein motivaatio seuraa toimintaa, ei päinvastoin.

Vaihda mielessäsi ajatus "Lähtisin ulos, mutta minua ei huvita" muotoon "Lähden ulos, ja minua ei huvita."

Laita sitten kengät jalkaan ja mene ulos.

Vierailija

Oikeasti, harvaa innostaa kävellä ympyrää ilman mitään sen suurempaa tarkoitusta. Useimmille se on pakkopullaa, ja siksi lenkkikaverit on niin haluttua seuraa. Monet hankkivat myös koiran sen vuoksi. Itse huomaan, että kun meidän koira on jossain hoidossa, ei tule mieleenkään lähteä kävelylle päivän päätteeksi. Mitä ihmettä minä ulkona tekisin, pelkkä kävely on tajuttoman tylsää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Aktiivisuusranneke sai minut innostumaan, vaikka se on vähän noloa myöntää.

Pitääkö ranneketta pitää kädessä koko päivä? Mitä kaikkea ranneke kertoo? Minkä hintaisia halvimmat?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat